Anbefalte innlegg

Byttet nettopp temp føleren pga den levde sitt eget liv.

Det jeg lurer på er om det er normalt at det tar 15-20 min før motoren når 90 grader under kjøring? Er 10minus ute nå da,så har vel noe å si det også:-)

Når den står på tomgang detter den ned til 70-80 grader,er dette normalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet nettopp temp føleren pga den levde sitt eget liv.

Det jeg lurer på er om det er normalt at det tar 15-20 min før motoren når 90 grader under kjøring? Er 10minus ute nå da,så har vel noe å si det også:-)

Når den står på tomgang detter den ned til 70-80 grader,er dette normalt?

hvilken bil? Skal ikke falle i temp på tomgang, iallefall ikke om det er bensin bil. Kanskje thermostaten din er "dårlig"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er A4 1,9TDI 2003mod. Så jeg må bytte termostaten da? kan det være noe annet galt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres nesten slik ut ja, men en moderne dieselbil uten ekstravarmer/kjørevarmer ala eberspächer eller webasto produserer fint lite varme ved tomgang. Derfor er jeg litt usikker på om en ny termostat løser hele problemet. Får håpe andre her med maken motor kan dele sine erfaringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke lik motor, men TDI. Q7'en bruker ca 15 min med kjøring for å bli varm når det er mellom 0 og +10grader. På tomgang kan den stå i en evighet uten å bli varm. Ex Seat Alahambra 1,9TDI var akkuratt lik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 2,5 tdi (både R5 fra 96 og V6fra 99) kjører jeg minst 15 minutter/2 mil på motorvei før den er varm. Faller ikke på tomgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden min detter på tomgang kan det være noe annet en termostaten da? Føleren er helt ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.