#1 Skrevet Desember 19, 2007 Har nettopp fått inn vår nyinnkjøpte 2006 Golf 2.0 TDI på gårdsplassen. Den har original tilleggsvarmer med timerfunksjon - og skulle ifølge selger være helt i orden. Nå som det er minus 15 er dette selvsagt viktig, men når jeg trykker på knappen som skal aktivere tilleggsvarmeren på klimaanlegget (nederst i midten), lyser lampa i ca 1 sekund før den slukker. Jeg går ut fra at den forteller meg at den ikke fikk startet varmeren. Det skjer heller ikke noe om jeg programmerer den til å starte på et gitt tidspunkt. Jeg har søkt gjennom hele forumet for å se om det har vært noen med samme problemer, men finner ikke noe relevant. Hva bør jeg gjøre for å feilsøke dette (bortsett fra å få lest av feilminnet hos Møller)? Er det noen typiske problemer som jeg selv kan sjekke. Så f.eks etter sikringer, men alle tre som tilhørte varmeapparat var i orden - vet noen hvilken som brukes for dieselvarmeren? Hvor sitter styreenheten til den orginale varmeren - kan det f.eks være en løs kontakt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2007 Garanti sak dette vel? Gi nøklene til møller og si fiks! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2007 Dette KAN være en bagatell. Veit ikke 100% sikkert om det gjelder Golf også, men Transporter T5 og Caddy har iallefall en funksjon i varmeren som gjør at den låses/deaktiveres hvis det er lite diesel på tanken. Dette fordi du skal unngå å finne bilen din dieseltom etter å ha brukt varmeren som parkeringsvarmer. Det dumme er imidlertid at det ikke er nok å fylle diesel på tanken for at den skal låse seg opp igjen. Opplåsingen må foretas med diagnoseapparat. Tungvint...ja. Feilkoden som er lagret om dette er tilfellet er noe ala: Varmeaggregat låst. Tankmåler, nedre grenseverdi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...