Tilleggsvarmer på Golf 5 fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått inn vår nyinnkjøpte 2006 Golf 2.0 TDI på gårdsplassen. Den har original tilleggsvarmer med timerfunksjon - og skulle ifølge selger være helt i orden. Nå som det er minus 15 er dette selvsagt viktig, men når jeg trykker på knappen som skal aktivere tilleggsvarmeren på klimaanlegget (nederst i midten), lyser lampa i ca 1 sekund før den slukker. Jeg går ut fra at den forteller meg at den ikke fikk startet varmeren. Det skjer heller ikke noe om jeg programmerer den til å starte på et gitt tidspunkt.

Jeg har søkt gjennom hele forumet for å se om det har vært noen med samme problemer, men finner ikke noe relevant. Hva bør jeg gjøre for å feilsøke dette (bortsett fra å få lest av feilminnet hos Møller)? Er det noen typiske problemer som jeg selv kan sjekke. Så f.eks etter sikringer, men alle tre som tilhørte varmeapparat var i orden - vet noen hvilken som brukes for dieselvarmeren? Hvor sitter styreenheten til den orginale varmeren - kan det f.eks være en løs kontakt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garanti sak dette vel? Gi nøklene til møller og si fiks!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette KAN være en bagatell. Veit ikke 100% sikkert om det gjelder Golf også, men Transporter T5 og Caddy har iallefall en funksjon i varmeren som gjør at den låses/deaktiveres hvis det er lite diesel på tanken. Dette fordi du skal unngå å finne bilen din dieseltom etter å ha brukt varmeren som parkeringsvarmer.

Det dumme er imidlertid at det ikke er nok å fylle diesel på tanken for at den skal låse seg opp igjen. Opplåsingen må foretas med diagnoseapparat. Tungvint...ja. Feilkoden som er lagret om dette er tilfellet er noe ala: Varmeaggregat låst. Tankmåler, nedre grenseverdi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.