#1 Skrevet Desember 19, 2007 sliter med turbotrykket på s4en min. har fått fikset tenningsproblemet jeg hadde og nå får jeg ikke opp trykket. Første gir klarer jeg 0.2-0.3. Andre gir 0.6 og tredje 0.7. Har ikke prøvd de neste girene, men merker at den ikke er som den skal. Før tenningsprob. hadde jeg ca 0.8 på første gir og 1.0 på de neste oppover. ved tenningsprob. hadde vi feiltenning på syl. 1og 2 med litt smelling og div. kan det ha tatt kvelden på noe viktige greier? tenker litt på wastegaten om den er kaputt, eller slangene(skal sjekkkes i morgen). hadde en periode laddetrykk på 1.3, men det har redusert seg gradvis i løpet av 2 uker, og nå er trykket helt på tur. Turboen virker ok. Ikke opp-ned slakk og mikroskopisk inn-ut slakk. Alle tips mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2007 Dette er helt på det rene! Men det kan hende at stemplene dine har fått såpass mye julig ifm tennings problemene (banking) at de er gåen, det vil i såfall resultere i dårlig komp. Ta en kompr. test og noter sylinder trykket på alle. Det bør ikke skille mye, og husker jeg rett bør vel trykket ligge mellom 10 og 13 bar. (ikke 100% sikker på tallene...). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2007 Har nå tatt komp test og resultatet ble: syl 1 : 11.4 syl 2 : 10.7 syl 3 : 11 syl 4 : 11 syl 5 : 11 Dette er vel greit for ein motor som har gått 285000km. Men turbotrykket er borte. Jeg har nå også prøvd å blokere wastegaten og fikk da et trykk på maks 0,8bar og det kun i 3.gir. Prøvde å ta trykk test av slangene idag,men resirken slo ut hele tiden da jeg brukte vakumslangen til den til å tilføre trykk. Kan det være lmm som roter det til? Noen som har noen andre ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 20, 2007 For å stille et dumt spørsmål...0,8 bar i kjørecomputer, eller 0,8 på analog måler? Er det 0,8 i trykk, eller 0,2 i vakum vi snakker om? Alt under 1,0 bar på kjørecomputeren er vakum.. Sjekk den tynne slangen som går inn på resirk ventilen din, er denne falt av en en av endene så er resirk ventilen konstant åpen.. Vanskelig å bygge noe særlig trykk da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 20, 2007 Det viser 1.8 i displayet, men det er på 6000rpm. på 4000rpm viser det bare 1.5. og da er wastegaten helt blokkert. Hva tror dere er mest sansynlig, defekt turbo eller lekasje i slanger/wastegate. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2007 Turboen skal mye til før den er defekt. Jeg ville ha tatt av støtfanger og plukka ut slanger og intercooler. Trykktest disse, og vask intercooleren innvendig når du først holder på. Her er det noen som anbefaler diesel, selv har jeg brukt kraftig avfetting og tømt inni for å tette hulla og riste på den. Spylt inni med varmtvann høytrykkspyler etterpå til det ikke skumma eller var misfarga det som kom ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 21, 2007 Skal ut med slanger og intercooleren i helgen. Tenkte jeg skulle prøve med rør og slanger direkte fra turbo til innsug for å se om trykket er der da. Kan det være kattene som er tette og gir så mye baktrykk at turboen sliter med å bygge opp trykk? Har forøvrig nettopp montert supersprint annlegg fra kat og bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 26, 2007 Alt ok. tette katter: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 26, 2007 Ordna seg med litt staking da tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 26, 2007 Jepp: smil : Går helt sinnsykt nå i forhold til da jeg fikk den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...