Feil turbotrykk på s4 aan etter tenningsproblemer

Anbefalte innlegg

sliter med turbotrykket på s4en min. har fått fikset tenningsproblemet jeg hadde og nå får jeg ikke opp trykket.

Første gir klarer jeg 0.2-0.3. Andre gir 0.6 og tredje 0.7. Har ikke prøvd de neste girene, men merker at den ikke er som den skal. Før tenningsprob. hadde jeg ca 0.8 på første gir og 1.0 på de neste oppover.

ved tenningsprob. hadde vi feiltenning på syl. 1og 2 med litt smelling og div. kan det ha tatt kvelden på noe viktige greier? tenker litt på wastegaten om den er kaputt, eller slangene(skal sjekkkes i morgen). hadde en periode laddetrykk på 1.3, men det har redusert seg gradvis i løpet av 2 uker, og nå er trykket helt på tur. Turboen virker ok. Ikke opp-ned slakk og mikroskopisk inn-ut slakk.

Alle tips mottas med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt på det rene! Men det kan hende at stemplene dine har fått såpass mye julig ifm tennings problemene (banking) at de er gåen, det vil i såfall resultere i dårlig komp. Ta en kompr. test og noter sylinder trykket på alle. Det bør ikke skille mye, og husker jeg rett bør vel trykket ligge mellom 10 og 13 bar. (ikke 100% sikker på tallene...).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå tatt komp test og resultatet ble:

syl 1 : 11.4

syl 2 : 10.7

syl 3 : 11

syl 4 : 11

syl 5 : 11

 

Dette er vel greit for ein motor som har gått 285000km.

Men turbotrykket er borte.

Jeg har nå også prøvd å blokere wastegaten og fikk da et trykk på maks 0,8bar og det kun i 3.gir.

Prøvde å ta trykk test av slangene idag,men resirken slo ut hele tiden da jeg brukte vakumslangen til den til å tilføre trykk. Kan det være lmm som roter det til?

Noen som har noen andre ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å stille et dumt spørsmål...0,8 bar i kjørecomputer, eller 0,8 på analog måler? Er det 0,8 i trykk, eller 0,2 i vakum vi snakker om? Alt under 1,0 bar på kjørecomputeren er vakum.. ;) Sjekk den tynne slangen som går inn på resirk ventilen din, er denne falt av en en av endene så er resirk ventilen konstant åpen.. Vanskelig å bygge noe særlig trykk da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viser 1.8 i displayet, men det er på 6000rpm. på 4000rpm viser det bare 1.5. og da er wastegaten helt blokkert.

Hva tror dere er mest sansynlig, defekt turbo eller lekasje i slanger/wastegate.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen skal mye til før den er defekt. Jeg ville ha tatt av støtfanger og plukka ut slanger og intercooler. Trykktest disse, og vask intercooleren innvendig når du først holder på. Her er det noen som anbefaler diesel, selv har jeg brukt kraftig avfetting og tømt inni for å tette hulla og riste på den. Spylt inni med varmtvann høytrykkspyler etterpå til det ikke skumma eller var misfarga det som kom ut ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ut med slanger og intercooleren i helgen. Tenkte jeg skulle prøve med rør og slanger direkte fra turbo til innsug for å se om trykket er der da.

Kan det være kattene som er tette og gir så mye baktrykk at turboen sliter med å bygge opp trykk?

Har forøvrig nettopp montert supersprint annlegg fra kat og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt ok. tette katter: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ordna seg med litt staking da tenker jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp: smil : Går helt sinnsykt nå i forhold til da jeg fikk den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.