#1 Skrevet Desember 20, 2007 frost veske blir borte på golfen min! men er ikke tegn på vann i oljen og ikke spyter den vann av eksosen1 har hørt at det sitter noen vann rør bak blokken på disse motorene/bilene som er av plast som pleier å spreke.... noen som har vært borti dette??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2007 Er vel bare å la den stå på tomgang, og sjekke om det kommer kjølevæske på bakken...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 21, 2007 På min 1,9 TDi 115 PD, så forsvant det frostveske fra ekspansjonstanken, uten vann i olje eller synlig lekkasjer andre steder. Jeg måtte bytte toppakning på min, toppakningen var gåen mellom 1. og 2. sylinder.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 21, 2007 frost veske blir borte på golfen min! men er ikke tegn på vann i oljen og ikke spyter den vann av eksosen1 har hørt at det sitter noen vann rør bak blokken på disse motorene/bilene som er av plast som pleier å spreke.... noen som har vært borti dette??? Byttet begge plast stussene på Audien min... (den ene til varme apparatet og den andre der temp sensorene ligger) Det er ikke alltid lett å se før du demonterer at edt er sprekk der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 21, 2007 Byttet begge plast stussene på Audien min... (den ene til varme apparatet og den andre der temp sensorene ligger) Det er ikke alltid lett å se før du demonterer at edt er sprekk der... temperatur måleren min detter så jævelig fort ned når den går i nedover bakke! vet at den gjør det normalt også men ikke så fort som den gjør nå! husker du sånn ca pris på de til bilen din??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2007 på min 1.9tdi kostet tempsensos+vannstuss ca 350-400kr. Jeg hadde samme symtomer som deg.. temp falt til null og vann minket.. jeg hadde brudd i topppakning mellom 3. og 4. syl. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 21, 2007 temperatur måleren min detter så jævelig fort ned når den går i nedover bakke! vet at den gjør det normalt også men ikke så fort som den gjør nå! husker du sånn ca pris på de til bilen din??? Viss du har blokka egr, kan dette være ei årsak til at tempen ikkje held seg når det er kjølig ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 21, 2007 på min 1.9tdi kostet tempsensos+vannstuss ca 350-400kr. Jeg hadde samme symtomer som deg.. temp falt til null og vann minket.. jeg hadde brudd i topppakning mellom 3. og 4. syl. Hadde du verksted til å ordne dette? Hvor mye kostet det ca å bytte toppakningen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 22, 2007 Byttet pakning selv med hjelp av en kompis, blei noen kroner alikevel. da toppen måtte planslipes etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 23, 2007 Byttet pakning selv med hjelp av en kompis, blei noen kroner alikevel. da toppen måtte planslipes etc. mye arbeid eller?? er litt skeptisk på å gjøre det selv serru! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 9, 2008 da var vann problemet ordnet var en slange til nette sum av 139 kr som hadde spruket! takk å lov at det ikke var toppakning=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 9, 2008 Hørtes jo ut som en grei og billig løsning det da :-) "Det enkle er ofte det beste" !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...