#1 Skrevet Desember 21, 2007 Hei. Dama sin polo har mest sansynlig en gåen termostat, og jeg skal nå bytte den. jeg har aldri byttet termostat før så jeg lurte på et par ting. -Hvor sitter den -Noen spesiell framgangsmåte? -Etter montering, skal jeg gjøre noe spesielt? lest noen steder at jeg må fylle på nytt kjølevæske mens bilen går? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 21, 2007 Når du står og ser på motoren så er termostaten på høyre side av motoren. Den sitter litt høyt oppe ved toppen der. Den er ganske enkel å få ut, men litt vrien å få inn igjen, det er ei "nål" i termostaten der som skal inn i et hull, så du må være litt nøye med å sette den RETT inn. Hvis den står skevt og lekker så ser du det på temperaturen på vannet etterpå når du kjører. Da holder ikke vannet på varmen i det hele tatt! Etter at alt er som det skal etterfyller du bare med kjølevæske, det hjelper ikke så mye å fylle på kjølevæske mens bilen går, men det skader ikke heller... det beste er å fylle helt opp, kjøre bilen god og varm, og så fylle opp til rett nivå igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 21, 2007 Når du står og ser på motoren så er termostaten på høyre side av motoren. Den sitter litt høyt oppe ved toppen der.Den er ganske enkel å få ut, men litt vrien å få inn igjen, det er ei "nål" i termostaten der som skal inn i et hull, så du må være litt nøye med å sette den RETT inn. Hvis den står skevt og lekker så ser du det på temperaturen på vannet etterpå når du kjører. Da holder ikke vannet på varmen i det hele tatt! Etter at alt er som det skal etterfyller du bare med kjølevæske, det hjelper ikke så mye å fylle på kjølevæske mens bilen går, men det skader ikke heller... det beste er å fylle helt opp, kjøre bilen god og varm, og så fylle opp til rett nivå igjen. Tusen takk Da er det bare å sette igang å få noe varme inni bilen igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 21, 2007 bare så jeg er 100% sikker: sette inn den nye termostaten, så åpne ekspansjonstanken..starte bilen, la den gå i ca 1 min? fylle opp med kjøleveske, tute å kjøre men etter en kjøretur burde jeg dobbel sjekke væske nivået? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 21, 2007 bare så jeg er 100% sikker: sette inn den nye termostaten, så åpne ekspansjonstanken og fylle opp til toppen av beholderen..starte bilen, la den gå i ca 1 min, fylle opp med kjøleveske, tute å kjøre men etter en kjøretur burde jeg dobbel sjekke væske nivået? Merk endring. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2007 Hei.Dama sin polo har mest sansynlig en gåen termostat, og jeg skal nå bytte den. jeg har aldri byttet termostat før så jeg lurte på et par ting. -Hvor sitter den -Noen spesiell framgangsmåte? -Etter montering, skal jeg gjøre noe spesielt? lest noen steder at jeg må fylle på nytt kjølevæske mens bilen går? Takker for svar Husk at på disse bilene tar ofte vannpumpa kvelden (1.4/1.6). Plastskovle hjul som løsner fra akslingen. Thermostat er grei skuring,sjekk at huset er helt... dvs det sitter noen plastspiler som ser ut som en merce stjerne som tappen på thermostaten "presser" i mot for å åpne. Disse kan ryke å medføre at thermostaten ikke åpner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 21, 2007 takk for tipsa har nå byttet termostat og gikk ganske greit så fort jeg skjønte hvor termostaten var Men jeg hadde maks uflaks på vei inn til værste.. traff en dump og de gamle eierne har bare stripsa sammen trykkregulatoren, og disse knakk så den falt ut fra blokken.. bilen stoppa med engang fikk lage en jalla klemme og kjørt ned til møller, de har ikke engang en org klemme til trykkregulatoren, måtte bestille fra tyskland og da måtte jeg vente over en uke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...