#1 Skrevet Desember 21, 2007 pga. skjev stilling foran vurderer jeg å kjøpe to nye dekk. Bra mønster på de gamle. Tenkte derfor å kjøpe to 265/30/19 Ved nye dekk utgjør forskjellen 0,8%. Er Nankang NS2 det er snakk om, de er jo ganske smale. Skal på 8,5" Oz Opera 2 felger Men spørsmålet mitt er vel følgende; Hvordan vil dette se ut foran kontra bak? Blir det mer strekk foran? Andre grunner til at jeg bør eller ikke bør gjøre dette?? Burde vel helst hatt 9" bak hehe... Men det kan bli vanskelig. Noen som har denne kombinasjonen? evt som har 265 på 8,5"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 21, 2007 Du vil ikke få noen strekk i det hele tatt med 265 dekk på 8,5" felg, er vel i det bredeste laget for den felgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 21, 2007 215 evt 225 er nok mer kurant, litt strekk og forsvarlig å kjøre med... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 21, 2007 ja men da må jeg jo bytte ut fire dekk.... Da kan jeg jo kjøre hva jeg vil. spm var om jeg skulle velge noe annet enn 235/35 Blir det for breit for 8,5?.. eller går det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 21, 2007 ja men da må jeg jo bytte ut fire dekk.... Da kan jeg jo kjøre hva jeg vil. spm var om jeg skulle velge noe annet enn 235/35Blir det for breit for 8,5?.. eller går det Det blir for bredt. Kan f.eks se på han karen her, han har 255 dekk på 9,5" felg foran. Se for deg 1" smalere felg og 1cm bredere dekk. Eller han her som har 265 på 9.5" bak ELLER denne som har 265 på 9" felg foran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2007 hm. dammit. to nye 235 da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 21, 2007 Hmm, 265 på 9" felg var ikke noe pent værtfall ! Hold deg til 235 du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 21, 2007 Skal du ha 265 så kan du kjøpe falken, det er vel det smaleste dekkmerket. Der var vel 235 i vredestein ultrac omtrent like breit som 265 til falken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 21, 2007 265 på 8.5" går fint, er mange biler som har 255 på 8" felg som standard. Om man hater strekk like mye som meg og synes ballonglook ser bra ut som jeg også gjør er det igrunn helt knall med 265 på 8.5".. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 21, 2007 Som nevnt, kommer alt an på dekkes faktiske bredde ikke villedende tall. Tallene der er til lite eller ingen nytte spør du meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 22, 2007 Jeg har 235/35/19 NanKang NS-II på 8,5 felg. Det er minimalt med strekk, men etter min mening hadde 265 blitt litt for bredt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 22, 2007 pga. skjev stilling foran vurderer jeg å kjøpe to nye dekk.Bra mønster på de gamle. Tenkte derfor å kjøpe to 265/30/19 Ved nye dekk utgjør forskjellen 0,8%. Er Nankang NS2 det er snakk om, de er jo ganske smale. Skal på 8,5" Oz Opera 2 felger Men spørsmålet mitt er vel følgende; Hvordan vil dette se ut foran kontra bak? Blir det mer strekk foran? Andre grunner til at jeg bør eller ikke bør gjøre dette?? Burde vel helst hatt 9" bak hehe... Men det kan bli vanskelig. Noen som har denne kombinasjonen? evt som har 265 på 8,5"? Hvis Nankang-dekket er like smalt som Falken FK451, så er 265/30 19 på 8,5x19 helt ok. Hvis det er et "vanlig" 265 bredt dekk (f.eks like bredt som Conti, Pirelli, Michelin etc etc) så blir det litt for mye ballong til at det blir pent. Da er 235/35 bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 22, 2007 Nå skal jeg ikke prøve å spore av totalt her, men jeg klarer ikke å la være å spørre: Hvorfor i all verden synes tydeligvis flertallet her at strekk er pent? Det ser ihvertfall i mine øyne helt for j***** ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 22, 2007 Alt etter hva man definerer som strekk. I mine øyne er det pent hvis dekket skråer svakt innover. Men ingen problemer om dekksiden er helt vertikal heller. Buler det utover derimot så bytter jeg dekk. Det syns jeg ser jævlig ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 22, 2007 Nå skal jeg ikke prøve å spore av totalt her, men jeg klarer ikke å la være å spørre: Hvorfor i all verden synes tydeligvis flertallet her at strekk er pent? Det ser ihvertfall i mine øyne helt for j***** ut.. Du er for gammaldags Spangen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 22, 2007 Nå skal jeg ikke prøve å spore av totalt her, men jeg klarer ikke å la være å spørre: Hvorfor i all verden synes tydeligvis flertallet her at strekk er pent? Det ser ihvertfall i mine øyne helt for j***** ut.. strekk er da ikke noe man har på for morro skyld?? Har man senket bilen ganske mye og har litt bredde på felgene så trenger man ikke akkurat være veldig smart for å skjønne at man ikke kan kjøre rundt med ballongdekk.. Har faktisk et par bilder her hvis du må ha det... Ene bildet med 245/35-18 på 9" felg og andre bildet 215/35-18 på samme felg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 22, 2007 Nå skal jeg ikke prøve å spore av totalt her, men jeg klarer ikke å la være å spørre: Hvorfor i all verden synes tydeligvis flertallet her at strekk er pent? Det ser ihvertfall i mine øyne helt for j***** ut.. Skal man ha brede felger OG lav bil, så kommer man ikke utenom strekte dekk. Enig i at hjulet i seg selv ikke er penere med vill dekkstrekk, men totalresultatet for bilen er mye bedre hvis man har strekte dekk. Mange sverger til 40mm senkesett og 245 dekk på 8 toms felg og det er helt ok, men noe showstopper blir bilen neppe (hvis den ikke er superspes ellers) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 22, 2007 [quote=Rune Jakobsen;1012631 Eller han her som har 265 på 9.5" bak Disse felgene var Fete , Noen som vet hva de heter ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 22, 2007 Ble nyskjerrig jeg nå Fant det ut. Det står på denne linken her. http://www.vwfixx.com/forums/index.php?showtopic=16450 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 23, 2007 ballong dekk er forbeholdt gutta med boble:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 23, 2007 Har hatt 255 dekk på 9 toms felg.....hverken strekk eller ballong. Helt rette dekksider omtrent,det var Dunlop SP SportMaxx (tror ikke det er blant de smaleste dekkene) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 23, 2007 265 på 8.5" går fint, er mange biler som har 255 på 8" felg som standard. Om man hater strekk like mye som meg og synes ballonglook ser bra ut som jeg også gjør er det igrunn helt knall med 265 på 8.5".. Fordi ballonglook på hjula får bilen til å se ut som ei feit kjærring med valker som velter utover buksa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 23, 2007 Jaggu ikke noe kult eller fint med superstrekte dekk heller.......kan jo være direkte livsfarlig også. Form before function er liksom ikke så kult å tviholde på når bilen står på hue nedi grøfta fordi dekkene klarte ikke å holde på lufta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 23, 2007 tror jeg kan si at jeg har vel hatt mer strekk på mine dekk en de fleste her inne, å jeg følte ikke som om at det var noe særlig farlig, å det lå veldig bra i svinger osv osv=) dekkene datt ikke av 1 eneste gang;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 23, 2007 Jaggu ikke noe kult eller fint med superstrekte dekk heller.......kan jo være direkte livsfarlig også. Form before function er liksom ikke så kult å tviholde på når bilen står på hue nedi grøfta fordi dekkene klarte ikke å holde på lufta Den diskusjonen der har man vel vært gjennom 100 ganger før. Mange påstår at dekkstrekk er farlig men ingen kan vise til uhell som har skjedd i forbindelse med overdreven dekkstrekk. Se f.eks driftegutta, er vel neppe noen som kjører hardere enn de og de har mer strekk enn de fleste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...