Anbefalte innlegg

Har Touran i familien,1.9 tdi. Den er kjøpt ny i norge, den har da tilleggsvarmer som standard. Denne bilen har i tillegg webasto dieselvarmer som kan brukes for å øke varmen en kald vinterdag. Problemet er att tempraturen i kupeen ikke oppnår skikkelig tempratur når gradestokken kryper nedover. Er det andre som har samme problem ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har erfaring her ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har erfaring her ?

Hei har akkurat hatt samme problem men arbeidsbilen min.

Var webastovarmeren som hadde låst seg, dette skjer hvis du har kjørt med lite diesel slik at

reservelampa lyser. mener jeg har hørt at hvis lampa lyser mer enn 5 ganger så låser varmeren seg.

Hadde min på Vw for å låse den opp på torsdag så nå er bilen varm på et blunk selv om det er 16 minus ute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dette sånn på audi og? dama har kjørt min så den har varslet en del ganger nå..og nå så virker brått ikke ekstra varmeren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er berre å ta kontakt m eit vag verksted so låser dei opp varmeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tipset skal sjekke dette med verkstedet !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Harsamme problemjg å, webasto er ute av funksjon, kan man låse den opp med VAG com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dette problemet på min Touran nå.

Får ikke opp noe varme i det hele tatt.

Litt tung å starte også om den står lenge nå som det er så kaldt.

Når jeg kjører så er det helt umulig å få motoren opp i høyere temp enn ca 70 grader, og får ikke noe varme inn i kupèn.

Kan det være så enkelt som at webastoen har låst seg på min også?

Virker ikke den kun da jeg starter opp bilen?

Motoren bør da bli varm etter 15-20min kjøring for det?

Litt leit dette her nå som det er så "#¤¤ kaldt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dette problemet på min Touran nå.

Får ikke opp noe varme i det hele tatt.

Litt tung å starte også om den står lenge nå som det er så kaldt.

Når jeg kjører så er det helt umulig å få motoren opp i høyere temp enn ca 70 grader, og får ikke noe varme inn i kupèn.

Kan det være så enkelt som at webastoen har låst seg på min også?

Virker ikke den kun da jeg starter opp bilen?

Motoren bør da bli varm etter 15-20min kjøring for det?

Litt leit dette her nå som det er så "#¤¤ kaldt!

Noen som kan ha noe formening om hva jeg kan gjøre? Kan det være webastoen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har byttet masse brennkammer og sirkulasjonspumper på webasto på blandt annet touran,golf 5 og passat 3c de siste 2 ukene.

Det er ingen vits å prøve å låse opp, eller for all del prøv men det er en grunn til at den ikke starter, den prøver 3 ganger, å starter den ikke da så låser den seg, feilen er enten brennkammer eller sirkulasjonspumpa ;)

Hilsen Mekaniker på Erik Arnesen bryn (VW)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var byttet webasto på min (nå solgte) 05 Touran, kjørte senest med den i -17,5 forrige helg og hadde finfin temp både på motor og inne i kupe'en.

Det tar meg ca 5 minutter å kjøre på jobb, og det er ganske nøyaktig den tiden det tar før det kommer varmluft fra dysene, så sånn sett er jeg kjempefornøyd. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er HELT i orden de få gangene det ikke koster noenting å fikse det! :D

Bilen har blitt brukt stort sett kun til småturer og batteriet har rett og slett bare tapt seg slik at ekstravarmern ikke fungerte.

Kjørte en lengre tur og fikk ladet batteriet skikkelig og vips så er det varme i bilen igjen.

Fant ut at glødeplugg på sylinder 1 er ødelagt, men den har jo ingenting med varmen å gjøre.

Da får jeg kjøpe pluggen og skifte den så blir nok startproblemene borte også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du feilkode på glødepluggen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du feilkode på glødepluggen?

Ja fikk opp feilkode om at glødeplugg på sylinder 1 ikke var med. Så da er det vel bare å få byttet den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk det samme problemet på min 05 touran forrige vinter, den blir ikke varm når det er skikkelig kaldt og selv nå som det er rundt 0 så bruker den laaang til på og bli varm. Har prøvd og restarte webastoen ett par ganger men det hjalp ikke. Hva er det neste jeg bør prøve? Bytte noen deler? Ser det blir nevnt både brennkammer og pumpe, er det like greit og bytte begge to samtidig eller? Såfremt dem ikke koster skjorta:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sansynelig brennkammer. Har du tilgang på vag-com kan du teste pumpa her, eller lese av feilkode. Er pumpa gåen er det oftest feilkode med overoppheting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sansynelig brennkammer. Har du tilgang på vag-com kan du teste pumpa her, eller lese av feilkode. Er pumpa gåen er det oftest feilkode med overoppheting.

Ok, nei har ikke det men da prøver jeg og bytte en av delene først:) Hvor sånn ca sitter disse to delene montert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel så er det vel sirkulasjonspumpa som ryker,nå kom de med en ny versjon i fjor om jeg ikke husker feil.Har enda ikke hatt problemer på min med den nye ihvertfall.På 2år har jeg byttet 2komplette webasto og 2pumper,på garanti.Hadde også problemer med MYE eksos når webasto startet,så hadde ett lite "prosjekt" i vinteren som var.Har fyllt diesel kun på statoil!Etter litt prat med noen mekanikere så blir det og mer koks/sot av statoil diesel.Så etter jeg byttet til shell har jeg ikke hatt noe problemer med oppstart av webasto og syk røyklegging.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel så er det vel sirkulasjonspumpa som ryker,nå kom de med en ny versjon i fjor om jeg ikke husker feil.Har enda ikke hatt problemer på min med den nye ihvertfall.På 2år har jeg byttet 2komplette webasto og 2pumper,på garanti.Hadde også problemer med MYE eksos når webasto startet,så hadde ett lite "prosjekt" i vinteren som var.Har fyllt diesel kun på statoil!Etter litt prat med noen mekanikere så blir det og mer koks/sot av statoil diesel.Så etter jeg byttet til shell har jeg ikke hatt noe problemer med oppstart av webasto og syk røyklegging.

Ja jeg satser på den:) Ja har hørt flere si at diverse "problemer" har blitt borte etter at dem sluttet og kun fylle på Statoil og gikk over til Shell. Ikke godt og si hva Statoil har i dieselen sin:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her oppe var det kun statoil vi kunne bruke på vinteren da, de var de eneste med såkalt vinter diesel ! men med temp på -45 ei uke i strekk så gikk ikke dieseln igjennom slangen inn til webastoen på min 09 touran :-) ! men gikk fint hele vinteren med mye 25-35 minus grader men måtte låse den opp en rekke ganger da den stoppet etter tre startforsøk i grader på rundt -40 !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.