Småfjusk med ny (gammel) Caddy

Anbefalte innlegg

Hei. da var det VW igjen på meg..

Har kjøpt meg en billig 1985 modell caddy med 1600 bensin motor som jeg skal ha til arbeidsbil. bilen er så og si rustfri, så for prisen jeg ga så synes jeg at jeg har fått mye bil for pengene.

Men noen småproblemer er det jo alltids med billigbiler, og håper derfor at dere kan hjelpe meg litt med å finne greiste løsning på disse.

1. Temperaturen virker OK, men etter å ha startet varm bil så blinker temperaturlampa noen sekunder mens viseren jobber seg oppover til ca midten, hvor både viseren stopper og blinkingen opphører. -normalt eller feil? -hva gjør jeg?

2. Etter å ha kjørt i en 20-30 minutters tid i 80-90 km/t, og så kommer inn i områder med kryss o.l. så stopper motoren innimellom når jeg clutsjer for å gire -Hva er galt her??

3. Etter en liten kjøretur istad, så gjorde motoren noen slag ETTER at jeg hadde stoppet den, akkurat som om den var i ferd med å starte igjen. Er dette en form for ettertenning eller hva??

4. drypper litt olje akkurat der clutch-huset går innpå motoren. hva er greieste måte å komme til simmeringen som sitter rundt veivtappen?? regner med at det er den som er lekk.

Eller skal jeg bare kjøre på med noe remedier som stopper lekasjen??

caddy.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caddy er alltid kos. tenkt på en slik som prosjekt en stund selv. men slått det fra meg da man har nok biler på tunet.

så til spørsmålene dine.

1. kan være lite kjøleveske sjekk beholdningen der.

2+3. mest sannsynlig feiljustert tenning samt muligens en liten vakumlekkasje.

4. Må av med kassa og alt for å få bytta den simringen der gitt. ikke noe morsom jobb. men eneste mulighet. sikker på at det er derfra det lekker? og ikke fra feks bunnpanne pakning så det renner nedover på siden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en litt bedre beskrivelse av varmelampe-blinkinga nå: lampa lyser selv om bilen er kald, men gir seg etter at jeg har dratt den ut på gira litt, og fått litt turtall. er det jordfeil mon tro, siden lampa slukker ettersom hvilket turtall jeg har??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en litt bedre beskrivelse av varmelampe-blinkinga nå: lampa lyser selv om bilen er kald, men gir seg etter at jeg har dratt den ut på gira litt, og fått litt turtall. er det jordfeil mon tro, siden lampa slukker ettersom hvilket turtall jeg har??

Nr 1. Kan også være tempføleren til måleren.

Nr2. Som Rolf sa vakumslanger + div pakninger til forgasseren og røret til forvarmeren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan denne være med på å løse problemet med at bilen stopper innimellom kanskje??

Lå to slike i askebegeret, kanskje noe gamle eier har kjøpt for å fikse noe vakumproblem?

skivepakning.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.