#1 Skrevet Desember 21, 2007 Har et lite spørsmål om turboer. Kan en turbo bli dårligere med årene, eller er det slik at de virker like godt helt til de ryker. sliter med trykket (0,5bar på s4 aan)og alt av slanger er ok og wastegaten har jeg blokkert helt. bilen har gått 285000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 21, 2007 Som regel så begynner de bare å bruke endel olje... ville sjekka den herre n75 ventilen alle snakker om.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 21, 2007 N75 er det ikke. så lenge jeg har låst wastegaten på maks(slipper ikke igjenom eksos),så er det nok ikke den.Har en liten sprekk i eksos manifoilen på ca 1,5cm. kan det ha noe å si? noen andre ideer? åpen for alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 21, 2007 N75 er det ikke. så lenge jeg har låst wastegaten på maks(slipper ikke igjenom eksos),så er det nok ikke den.Har en liten sprekk i eksos manifoilen på ca 1,5cm. kan det ha noe å si? noen andre ideer? åpen for alt. det kan nok ha litt med det å gjøre ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2007 Vil nok tro den sprekken er problemet ja. Søk litt her på forumet så finner du at andre har hatt tilsvarende problem tidligere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2007 Har nå gått igjenom alle slanger og fant ut at det var en lekasje i slangen ut fra turbo. Fikk tettet denne men ladetrykket uteblir. har 1.4 på digitale måleren i bilen . den holder det trykket fra 2500rpm til 5500rpm. fra 5500rpm til 7000rpm har den 1.6 i trykk. Og dette er med wastegaten blokkert. prøvde med wastegaten i orginal utførelse og fikk da 1.1 fra 2000rpm til 4500rpm og 1.0 fra 4500 til 7000rpm. altså ikke trykk i det hele tatt. sprekken i manifoilen(1,5cm) skal vel ikke gjøre så stort utslag. nå er jeg tom for ideer. Håper noen har et svar til meg . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 23, 2007 jeg hadde problem med for lite ladetrykk på min, viste seg og være wastegaten som lakk/ikke klarte og holde igjen på trykket. byttet til en wg som var i bedre form og så var det i orden;) her ser du hvor det lakk: http://s77.photobucket.com/albums/j73/bergersen/?action=view¤t=wastegate.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 23, 2007 Fant en ny lekasje idag. det er en sprekk i intercooleren på ca 1cm. kan det gjøre slik at trykket forsvinner Blåste ganske greit da jeg hadde trykkluft på systemet. trykket avtok med ca 0.1 bar per 2 sekunder. Noen som har opplevd dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 26, 2007 Har nå fått ordnet alt: smil : Det var kattene som var helt tette og hadde løs innmat. Syk forskjell på draget. har bare hat bilen i ca 1 måned og bilen har vært rar hele tiden, men nå går det som bare F..N: rock : Takk for all hjelp folkens og god jul og godt nytt år! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...