#1 Skrevet Desember 21, 2007 Hei! Har en s6 2,2 96` modell. Sammenlignet med bilen til samboeren min, en Volvo C30 synes jeg bremsene på volvoen er " bedre". det skal mye mindre kraft til på pedalen for at bremsene hugger til.. Kan det rett og slett være at utviklingen har gått så fort på 10 år eller er det rett og slett bremsene mine som trenger gjennomgang. har nye skiver og klosser. Kan det være " bomben" eller hva den heter som må byttes. Trudde S6 hadde bremser som lå i øvre klasse hva gjelder bremseeffekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 21, 2007 Det er ikke noe i veien med bremseeffekten, men bremsene på disse bilene er vel balansert i forhold til de andre betjeningsorganene. I f.eks. en BMW fra samme tid er clutch (de gutta _kan_ clutch!) jevn, myk og ganske lett, og bremsene er tilsvarende. Man må jobbe litt med en C4, og jeg må vel påstå at det er en svært godt balansert bil! Men ja, C30 som er en mye mindre og ikke minst lettere bil, er nok vesentlig lettere å ratte rundt i. En tur i rushtrafikken i Oslo med en manuell S6 er en god treningsrunde.. Bytte av hverken bombe, forsterker eller pumpe vil ikke påvirke bremsekraften i særlig grad, men noen får bedre følelse med stålomspunne slanger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 21, 2007 Skulle til å skrive det samme men ser Bjørn har nevnt det allerede. Husk hvor mye vekt du skal bremse ned på en C4. Og tenk hvor liten og lett en c30 er i forhold. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2007 Vekten er nok ikke så enormt forskjellig som man skulle tro, men det er rett og slett at 15 år utvikling har ganske stor betydning. Det ER forskjell på en C4 og en ny bil, og enda C4 er en god bil er det lett selv på et meget velholdt eksemplar å kjenne at det ikke er nytt hverken i gir, brems, clutch, styring eller oppførsel generelt.. Men allikevel liker jeg de gamle bedre enn de nye på mange måter, eneste som er digg med ny bil er at ingenting knirker og skrangler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...