#1 Skrevet Desember 22, 2007 Hei. Driver og flytter batteriet bak, og lurer på noen småting: Det går en 5 mm^2 fra batteri til sikringsboks. Ca 2 meter lang. Hvor tykk må den være når jeg forlenger den til 4? Hvor mye strøm går det i den? Samme med ledningen fra batteri til starter. Hvor tykk må denne være når det blir ca 6 meter kabel til VR6 starteren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 28, 2007 Hei, Generelt kan man si at du ikke må belaste ledninger med mer enn 6 ampere pr. mm2, dvs. en ledning på 5 mm2 skal klare 30 ampere, dvs. 360 watt. Forlenger du en 2 m kabel dobbelt så lang ville jeg doblet tverrsnittet, dvs. 10 mm2. Hilsen fra Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 28, 2007 Hei, Generelt kan man si at du ikke må belaste ledninger med mer enn 6 ampere pr. mm2, dvs. en ledning på 5 mm2 skal klare 30 ampere, dvs. 360 watt. Forlenger du en 2 m kabel dobbelt så lang ville jeg doblet tverrsnittet, dvs. 10 mm2. Hilsen fra Erik dvs 360watt ved 12 volt... jo høyere spenning jo mere watt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 28, 2007 Når jeg gjorde dette på min (Golf 2 dog) så la jeg en tykk leder fra batteri bak frem i sikringsboksen, fordelingsboks der til etc. og like tykk kabel videre fremover til en ny fordelingsboks i motorrom. Tror det var 25mm2 jeg brukte. Bedre å legge størst mulig, det påvirker jo ladespenningen også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...