Bytte tenningslås på 92' 80

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle hvordan man får tenningslåsen ut av rattstemmen. Ser vel i grunn at det er en låsefjær på den nye tenningslåsen, men hvordan får manbøyd ned den og tatt ut låsen??

Takker på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk på møller å få ei forklaring med tegning du..

Du må funne ut hvor den fjøra er når låsen er plassert inni hylsa så må du borre et hull i den så du får trykt inn fjøra, ( ikke så lett å forklare men håper du forsto litt )

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja riktig. Så for meg at den fjæra pekte oppover når tenninga er av jeg, men mulig den er et annet sted??

Har du gjort dette eller? Takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort det ja.

Men det var ikke lett for du ser ingenting uansett hva du gjør, men viss du holder den nye tenningslåsen sånn som den skal stå klare du å finne ut sånn ca hvor du skal borre å da er det bare å håpe på det beste:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort det ja.

Men det var ikke lett for du ser ingenting uansett hva du gjør, men viss du holder den nye tenningslåsen sånn som den skal stå klare du å finne ut sånn ca hvor du skal borre å da er det bare å håpe på det beste:)

Ja sånn jeg også har sett for meg det:) hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet spørsmål. Åssen drill brukte du?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tak i en drill men bendbart endestykke, og etter det jeg husker så var det eneste mulighet:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tak i en drill men bendbart endestykke, og etter det jeg husker så var det eneste mulighet:P

I see. Ja du får ikke akkurat en hilti inni instrumenthuset der:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tør jeg spørre hvorfor dere ikke bare skrur ut hele tenningslåsen med rattlås og det hele? Sitter jo bare i èn skrue, spesialtorx med en prikk i midten, men om man skrur ut den ene skruen kan man trekke ut hele låsen..

ccf1_1.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tør jeg spørre hvorfor dere ikke bare skrur ut hele tenningslåsen med rattlås og det hele? Sitter jo bare i èn skrue, spesialtorx med en prikk i midten, men om man skrur ut den ene skruen kan man trekke ut hele låsen..

ccf1_1.JPG

Ok, hvor er den skruen og hvilken type torx?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukk av rattet og dekslene rundt rattet så ser du fort skruen, den står i rattstammen. Hvilken størrelse det var husker jeg ikke i hodet desverre. Tipper skruen er ca 1cm i diameter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt vanlig safty torx bit det der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

et spørsmål til. Har løsnet rattlåsen fra rattstammen, men får faen ikke ut rattlåsen fra rattstammen: bråk : Så trangt å jævli inni der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får litt mer spillerom hvis du løsner rattstammen fra innfestingen oppe. Det er to lange skruer med mutter som holder den fast: du ser det hvis du kikker litt inn der. Før du kan løsne rattstammen må du ta av ratt og lysbrytere siden lysbryterne låser fast posisjonen til rattstammen så lenge de er påmontert. Alt dette burde ikke være stort mer enn 30min ekstrajobb totalt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får litt mer spillerom hvis du løsner rattstammen fra innfestingen oppe. Det er to lange skruer med mutter som holder den fast: du ser det hvis du kikker litt inn der. Før du kan løsne rattstammen må du ta av ratt og lysbrytere siden lysbryterne låser fast posisjonen til rattstammen så lenge de er påmontert. Alt dette burde ikke være stort mer enn 30min ekstrajobb totalt :)

Takk for svar, da gjør jeg det, har allerdede demonter ratt og bryterpanel:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Done!:) Takk for hjelpen!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.