#1 Skrevet Desember 22, 2007 har handla org grøftelys til min passat 2002 mod.der er det med en fjernkontroll som jeg kan skru lysene av og på med.er det noen som har dette på sine eller har jeg fått feil.kan vel koble dem på lysbryteren som orginalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2007 har handla org grøftelys til min passat 2002 mod.der er det med en fjernkontroll som jeg kan skru lysene av og på med.er det noen som har dette på sine eller har jeg fått feil.kan vel koble dem på lysbryteren som orginalt Hei Kan ikkje svare på tråden din, men hvor har du kjøpt lysene ? hvor mye kostet de ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 23, 2007 har handla org grøftelys til min passat 2002 mod.der er det med en fjernkontroll som jeg kan skru lysene av og på med.er det noen som har dette på sine eller har jeg fått feil.kan vel koble dem på lysbryteren som orginalt Jeg har ganske nylig ettermontert originale kurve-/tåkelys på min Passat -03. Jeg har byttet lysbryter for å få en bryter med to uttrekksposisjoner. I tillegg har jeg valgt å kople mine kurve-/tåkelys som kjørelys med redusert spenning i stedet for hovedlysene. Med tanke på en eventuell oppgradering med ettermodtering av xenon i hovedlysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 28, 2007 Jeg har ganske nylig ettermontert originale kurve-/tåkelys på min Passat -03.Jeg har byttet lysbryter for å få en bryter med to uttrekksposisjoner. I tillegg har jeg valgt å kople mine kurve-/tåkelys som kjørelys med redusert spenning i stedet for hovedlysene. Med tanke på en eventuell oppgradering med ettermodtering av xenon i hovedlysene. Var det vanskselig og trekke ledinger og hvor trakk du de? Svenn Even 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 28, 2007 Var det vanskselig og trekke ledinger og hvor trakk du de? Svenn Even Synes i grunnen ikke det var vanskelig å trekke kabler. Kjøpte plugger (plasthus) og 2,5kvadrat kabeltamper med riktige kabelsko på for tilkiopling av lyktene. Startet ved den høyre lykta. Loddet og brukte krympestrømpe for best mulig forbindelse og tetthet. La kabelen bort til den venstre lykta og loddet på en tilkopling for denne. Tok ut plastinnerskjermen i venstre forskjerm. La kabelen forbi spylervæskebeholderen og fulgte det originale kabelnettet til venstre hovedlykt. Gikk inn i coupéen omtrent bak sideblinklyset på skjermen, gjennom samme gummigjennomføring som kabelen til venstre hovedlykt. Kabelen kommer da ut rett over forhvileren til venstrebeinet. Har montert et eget relé over alle originalmonterte reléene. Strøm ut til kurve-/tåkelyktene går fra kontakt 30 på et rele med både 87- og 87a-kontakter. Strøm har jeg henta fra en av batteriterminalene som ligger tilgjengelig under reléene med skruetilkopling. Denne er kopla til kontakt 87. For å bruke kurve-/tåkelysene som kjørelys med redusert spenning i stedet for hovedlyktene, så har jeg klippet en kabel bak sparkeplata ved høyre A-stolpe og ført denne til kontakt 87a på det tidligere nevnte reléet. Husker ikke fargen akkurat nå (tror den er gul/brun). Styrestrøm til dette reléet er hentet fra kontakten for kurve-/tåkelys på hovedlysbryteren som er byttet til en med 2 uttrekkspoisjoner i stedet for én. Dette gjør at min kurve-/tåkelys tennes som kjørelys med redusert spenning med hovedlysbryteren i stilling P1 (AV). Med bryteren i stilling P2 (parklys)(ikke trukket ut), slukker kurve-/tåkelysene mens parklys, baklys og skiltlys lyser. På første uttrekk, tenner kurve-/tåkelysene (nå med full spenning). På andre uttrekk, tenner i tillegg tåkebaklyset. I stilling P3 (fullt lys) (ikke trukket ut) tennes hovedlysene med full spenning sammen med parklys, baklys etc. Uttrekkene virker som som før. En mulig modifisering av denne koplinga kan være at kurve-/tåkelysene ikke kan tennes med nær-/fjernlys tent. Puh! Dette ble en hel avhandling. Hadde vært mye enklere å tegne et skjema 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...