#1 Skrevet Desember 23, 2007 Heisann! Bilen er en passat, 1.9tdi 115. Når jeg kjører oppover en bakke der jeg kan holde full gass i 1 minutt så merker jeg att bilen pulserer med draget. Altså som om jeg gir gass, slipper opp litt, gir gass igjenn, slipper opp osv osv. Hva kan dette være? N75ventil ellerno som styrer turbotrykket som er gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 23, 2007 Mye mulig det er den ja. Har litt tro på at det kan være lmm som ikke er helt på G. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 23, 2007 bare for å spøre..du har ikke automat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 23, 2007 det er ikke automat nei, og lmm ble byttet for 2000 km sia. hmm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 23, 2007 Lenge siden olje ble skiftet? Høres merkelig ut, men bilen til dama (A3 130hk TDI + chip) dreiv å "lugga" ved full gass.. Tenkte på luftmengdemåler osv men ble aldri til at jeg bytta det.. Ikke kom det opp feil på vag-com heller, sjekka det? Hadde gått et par tusen km over oljeskiftintervall til jeg skifta olje + filter på den for en mnd siden og problemet ble helt borte og bilen går som et skudd igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 24, 2007 Lenge siden olje ble skiftet? Høres merkelig ut, men bilen til dama (A3 130hk TDI + chip) dreiv å "lugga" ved full gass.. Tenkte på luftmengdemåler osv men ble aldri til at jeg bytta det.. Ikke kom det opp feil på vag-com heller, sjekka det? Hadde gått et par tusen km over oljeskiftintervall til jeg skifta olje + filter på den for en mnd siden og problemet ble helt borte og bilen går som et skudd igjen! ja den har gått ett par tusen over oljeskift intervallet min nå også. får vel prøve det. Har ikke sjekket Vagcom enda, men skal gjøre det. Noen pådrag går bilen som den skal, vis jeg "lurer" den med å gi sakte gass osv. men er en spesiell bakke inni en tunell her jeg bor som har 10% helling i 3.5 km, å oppover der merker jeg godt att den pulserer på 4 gir på 3100 omdreininger (120 km/t) den vil ikke over 3100 rpm oppover den bakken, så da merker jeg godt att den slutter å dra, og så gir på igjenn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 24, 2007 ja den har gått ett par tusen over oljeskift intervallet min nå også. får vel prøve det. Har ikke sjekket Vagcom enda, men skal gjøre det. Noen pådrag går bilen som den skal, vis jeg "lurer" den med å gi sakte gass osv. men er en spesiell bakke inni en tunell her jeg bor som har 10% helling i 3.5 km, å oppover der merker jeg godt att den pulserer på 4 gir på 3100 omdreininger (120 km/t) den vil ikke over 3100 rpm oppover den bakken, så da merker jeg godt att den slutter å dra, og så gir på igjenn. Virker som problemet ditt er litt større enn det jeg hadde da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 24, 2007 Jeg hadde lignende symptomer på min 115hk, km stand 425 000. Det virker som om den ga gass "i trinn". Dvs at den kom litt og litt.Den var i tillegg lite turtallsvillig. Jeg renset innsug og blokkerte EGR. Om det er en tilfeldighet vet jeg ikke, men symptomene forsvant. Den dro noe bedre, men var fremdeles ikke veldig turtallsvillig. Jeg regner med at det sistnevnte er pga turbo, som nå er sendt til USA (Kerma) for oppgradering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 24, 2007 okay, da får ta en liten service og sjekke bilen med vagcom når jeg kommer hjem igjenn da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 24, 2007 Har du en føler med ei lita avlang kontakt på trykkrøret like før innsuget? Var hvertfal borti at ledningene inn til denne hadde brudd på en passat på verkstedet her om dagen. Denne følerer ligger vist å kjenner på trykket ettersom jeg forsto og det var ikke uvanlig at ledningene løsnet fra kontaktstykket eller hadde brudd på disse her. Skulle vist hjelpe å rense denne hvis den var full av drit. Sjekk kontaktstykket om noen av ledningene har løsnet og ledningene et stykke nedover for brudd. Denne passaten oppførte seg ikke helt som din. Denne kuttet på 3000 omd ca med belastining på 3 gir. Gikk da på nødprog til du stoppet den og startet den igjen. Bare et tips OM du har den:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 26, 2007 Har vore bort i et par tilfeller der man får slike symtom når turboen er utslitt, men trenger ikkje være det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 26, 2007 jeg skal sjekke når jeg får sett bilen igjenn i morgen, får se om det er noen synelige skader, også har jeg fått med meg vagcom for å sjekke og:) kommer tilbake med flere spørsmål eller feilen vis jeg finner den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...