Anbefalte innlegg

Driver i disse dager å snuser etter både innsug og grenrør og det er mange som har vært der før meg. litt usikker etter att det er begynt å bli såpass mange levrandører av dette til audi 5rn så tenkte jeg kunne lage en topp 5 tråd ang dette..

om noen har prøvd ut diverse så gjerne legg det inn her.. sikkert flere som kanskje kan dra nytte av dette..

tar grenrør først da:

Merke/levrandør>

passform - ?

kvalitet av materiale - ?

passform - ?

holdbarhet - ?

effekt - ?

pris - ?

link til produkt..

innsug>

Merke/levrandør>

passform - ?

kvalitet av materiale - ?

passform - ?

holdbarhet - ?

effekt - ?

pris - ?

link til produkt..

også gjerne personlig erfaring og stemme fra 1-10 (ettersom markedet kan by på både kvalitet og crap)

: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på om noen har noen erfaring med MTM-innsug? Vil tro at det er skikkelig ettersom det er "merkevare", men man vet aldri

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på om noen har noen erfaring med MTM-innsug? Vil tro at det er skikkelig ettersom det er "merkevare", men man vet aldri

Etter hva jeg har hørt så står ikke prisen i stil til kvaliteten. Mye støpeskjegg ol til den prisen å vær.

Kan jo høre med Fridtjov Eidhammer som har slik på RS2`en sin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God jul !

Har ikke så veldig greie på dette med grenrør og innsug, men jeg har hørt på

folk med ærfaring når det gjelder slike ting.

Jeg har kjøpt grenrør ifra http://www.furans.se

Disse er det veldig bra kvalitet og passform på og flensene har en veldig bra

utskjæring.

Når det gjelder innsug så skal jeg forsøke å lage et selv, har skaffet meg TIG-sveis,

så få vi se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Furans er vel anbefalt fra jonus slik jeg har skjønt, og prisen er heller ikke ille. Lurer litt på et slikt grenrør selv.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God jul !

Har ikke så veldig greie på dette med grenrør og innsug, men jeg har hørt på

folk med ærfaring når det gjelder slike ting.

Jeg har kjøpt grenrør ifra http://www.furans.se

Disse er det veldig bra kvalitet og passform på og flensene har en veldig bra

utskjæring.

Når det gjelder innsug så skal jeg forsøke å lage et selv, har skaffet meg TIG-sveis,

så få vi se.

En kompis kjøpte grenrør fra denne Svenske swima får nesten 3 MÅNDER siden..

Betalte på forskudd i SVENSKE dinarer og har ENDA IKKE FÅTT DET JEVLA RØRET:tilber:

Slike Svensker RÅDER JEG ALLE TIL Å HOLDE SEG S U P E R LANKT UNNA:nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan bare skrive litt om min erfaring hvertfall.

Grenrøret har vært montert siden september 2006 og var da speller nytt.

Ble brukt på motor 5600km-ish intill motorras (Grenrøret var ikke feilen til ras..)

Merke/levrandør: - Furans.se/Jonus

Passform: - Det så veldig bra ut.. Uttak for org. Audi WG på collector. Må sveise ny DP.

kvalitet av materiale: - 321 stål, med keramikk behandlet overflate. Kollektor veldig bra maskinert og ingen sveisepærler eller annet mikkmakk innvendig som sett på mange andre grenrør.

holdbarhet: - Holdt i underkant av 6000km, med blandet kjøring. 5 x trackdays og resten pendling.. Etter motorras er det eksoslekk ved cyl 3-4-5, som tyder på at det må planes eller skrotes. Konklusjonen av dette er enten for mye vekt på grenrøret (turbo + u.flex DP/eksos), og ikke bruk at turbobracelet (støttestagg), eller i værstefall feil på grenrør fra fabrikat.

effekt: - Skal tåle relativt mye, og tror jonus har/hadde et lignende på den grønne, men mitt ble brukt til ca 400ish hk.

pris: - Forferdelig dyrt dengang jeg handla!!

link til produkt.. http://www.furans.se

Jeg vil gi røret en 7'er basert på mine opplevelser og synsing.

+sveisingen, materialet,kollektor

-pris, holdbarhet, coating er borte etter kun få km..

Jeg vurdere et støpt Sportquattro manifold istedet neste gang!

Men det ikke dermed sagt dette er katta i sekken, da uten selve katta i sekken, men kan være at jeg har fått et typisk blåmandagsrør e.l. :)

Grenrør:

furrans3.jpg

Påmontert i bil:

enginebay.jpg

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare føye til her at Furans grenrøret holder en meget høy kvalitet iflg inspeksjoner av div kvalifiserte personer.

Kun minimalt med planing av flensen så er det brukanes igjen. Det var noe av det bedre arbeidet på selve "røret" som de har sett på lenge!

Det er jo morro :D

(så ikke tro jeg er SÅ negativ da) :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel dette grenrøret som Jonus selv kjører med om jeg ikke husker feil.. Mads kjøpte dette av han nå, og det ser hvertfall jævli forsegjort ut.. Virker også mye bedre enn det Greddy grenrøret som han hadde.

Det er med kjerramikk belegg innvendig, og coatet utvendig.

Du får sikkert se på bilen hans hvordan det ser ut.

Litt enklere å se da, enn å kikke på bilder.

Fått nye bilen ell, Ulf?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er røra til KRB? type lange med coating...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.