#1 Skrevet Desember 24, 2007 Har endelig funnet en Tysker som vil sende til Norge. Men de felgene jeg skal ha får man i to forskjellige innpress,ET30 og ET40. Synes ET30 virker litt lite på 8,5x19 felger med 235 dekk........vil helst ikke sette valsen i hjulbuene på bilen (rust å slikt tull....) ET40 virker litt vel mye igjen,men der har jeg iallfall muligheten til å space de litt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 24, 2007 med ET 30 er jeg redd du kan få litt problemer med hjulbuen ja. Spørs jo selvfølgelig hvor lav du har bilen da. Jeg hadde ET 30 på 8,5 og 235 dekk på min 3B og der kunne det subbe litt. etter litt valsing så var det ikke noe problem da.. Ideelt hadde kanskje vært ET35-38 vil jeg tippe. Men vi har vel Runar her som er en kløpper på dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 24, 2007 8,5 med ET40 kan gi klaringsproblemer inn mot fjærbeina foran. 8,5 med ET30 kan gi med subbing. Hvis du ikke vil valse skjermbuene dine, så ville jeg gått for 8,5 med ET40 og spacere til å få ønsket plassering i hjulbuene uten konflikt med henholdsvis fjærbein eller hjulbuer. Spacere er ikke en optimal løsning. Det beste hadde nok vært å finne en 8,5" bred felg med ET35-38 som Frode nevner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 24, 2007 Har ET33 på minne...dette går akkurat uten subbing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 24, 2007 da er det vel kanskje greiest å velge et 40 og eventuelt space ut om det trengs? det er vel det letteste vill jeg tro=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 25, 2007 da er det vel kanskje greiest å velge et 40 og eventuelt space ut om det trengs? det er vel det letteste vill jeg tro=) Er det jeg heller mot ja....bedre å heller space felgene litt ut enn å begynne å valse osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 25, 2007 Hehe er visst øynene man blir først blind på De fåes kun i ET40 i 5x112 Jeg skjelte litt når jeg leste oversikten over boltsirkler/innpress hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 25, 2007 På hjemmesiden til Tomason står Passat 3BG oppført med 8,5x19 ET30.........kun "nyere" VW som bruker 8,5x19 ET40. Er tüv-papir på ET30 til 3BG,kun Passat W8 som står oppført med ET40 Tror det får bli ET30 siden det står på siden til Tomason og det er tüv-papir til nedlastning på hjemmesiden. På siden til firmaet jeg skal kjøpe hos står 8,5x19 5x112 kun oppført med ET40 Tror jeg skal sende de en mail å sjekke opp litt før jeg bestiller. Mulig det er fordi jeg er trøtt jeg roter så veldig med slike lister hehe.......trøtt i trynet med litt alkohol innabords gjør vel sitt hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 25, 2007 8,5 med ET40 kan gi klaringsproblemer inn mot fjærbeina foran. 8,5 med ET30 kan gi med subbing. Hvis du ikke vil valse skjermbuene dine, så ville jeg gått for 8,5 med ET40 og spacere til å få ønsket plassering i hjulbuene uten konflikt med henholdsvis fjærbein eller hjulbuer. Spacere er ikke en optimal løsning. Det beste hadde nok vært å finne en 8,5" bred felg med ET35-38 som Frode nevner. Tror helt bestemt at 8,5 tom ET 40 ikke vil butte/subbe i fjærbenet. Jeg ville helt klart valgt ET40. ET30 med vanlige 225 eller 235 dekk subber godt foran på Passat 3B og Audi A4 med 50mm senk eller mer. Hvis man vet at man helt sikkert ikke skal senke mer enn 35mm, så kan ET30 være et alternativ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 25, 2007 Tror helt bestemt at 8,5 tom ET 40 ikke vil butte/subbe i fjærbenet. Jeg ville helt klart valgt ET40. ET30 med vanlige 225 eller 235 dekk subber godt foran på Passat 3B og Audi A4 med 50mm senk eller mer. Hvis man vet at man helt sikkert ikke skal senke mer enn 35mm, så kan ET30 være et alternativ. Det står 40 mm senk på nå rund baut......blir montert senkeskåler foran til våren. Så jeg tror jeg går for ET40 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 25, 2007 Det står 40 mm senk på nå rund baut......blir montert senkeskåler foran til våren. Så jeg tror jeg går for ET40 Høres lurt ut. Når jeg tenker meg om så vet jeg at 8,5 ET40 ikke butter innover foran på Passat 3B/G. Prøvemonterte AEZ Ultra 9x20 ET40 rund baut på forrige 3bg og det gikk fint. Men OZ Opera 9,5x20 ET43 butta innover foran i AP gewindefahrwerket jeg hadde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 27, 2007 Titta litt på tüv-papirene på hjemmesiden til Tomason,der er det kun Passat W8 (3BS) som er godkjent med ET40. 3BG står kun oppført med papir på ET30 8,5x19......da kjøper jeg heller 18 tommere istedenfor tror jeg. Lite lysten på å valse bilen BARE for å få på 19 tommere,vil helst ha ting i orden når det gjelder godkjenning og slikt. Er jo billigere dekk til 18 tommere også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 27, 2007 Titta litt på tüv-papirene på hjemmesiden til Tomason,der er det kun Passat W8 (3BS) som er godkjent med ET40. 3BG står kun oppført med papir på ET30 8,5x19......da kjøper jeg heller 18 tommere istedenfor tror jeg. Lite lysten på å valse bilen BARE for å få på 19 tommere,vil helst ha ting i orden når det gjelder godkjenning og slikt. Er jo billigere dekk til 18 tommere også Du trenger jo ikke valse mer på en vanlig Passat enn W8 fordi de har like skjermer. Men som før sagt, ET30 er ikke tut og kjør på Passat og derfor er det sikkert verre med å skaffe TUV på dette også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 27, 2007 Du trenger jo ikke valse mer på en vanlig Passat enn W8 fordi de har like skjermer. Men som før sagt, ET30 er ikke tut og kjør på Passat og derfor er det sikkert verre med å skaffe TUV på dette også. 8,5x19 ET30 ligger det tüv-papir til 3BG på siden til Tomason........8,5x19 ET40 er det kun tüv på til Passat W8 (3BS) av en eller annen merkelig grunn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 27, 2007 Blir nok ikke ET30 nei.......var å prøvde på en 8,5 toms felg som jeg la på en 5 mm spacer på. Ikke tut og kjør med 40 mm fjærer og senkeskåler (som skal på til våren) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 28, 2007 Ble litt usikker på om jeg skal kjøpe slike Tomason felger........vil ikke ha de på for enhver pris liksom. Har kommet over noen BBS CK antrasitt i 19 tom som jeg også vurderer. Tror det vil passe fint på bilen min da den er Urbangrau metallic 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 29, 2007 Jadda.....han karen som har BBS CK antrasitt sender til Norge De er iallfall "safe" i forhold til å begynne å space ut felger som ikke er "godkjent" til bilen. 8,5x19 ET30 er iallfall ikke bolt-on med 40 mm fjærer og senkeskåler foran 5 mm utgjør faktisk en god del!!! Lurer på om jeg skal bare gå for BBS CK,de er forresten helt nye i esker og er faktisk billigere enn Tomason felgene som jeg ikke vet noe om styrken på............ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 29, 2007 Jadda.....han karen som har BBS CK antrasitt sender til Norge De er iallfall "safe" i forhold til å begynne å space ut felger som ikke er "godkjent" til bilen. 8,5x19 ET30 er iallfall ikke bolt-on med 40 mm fjærer og senkeskåler foran 5 mm utgjør faktisk en god del!!! Lurer på om jeg skal bare gå for BBS CK,de er forresten helt nye i esker og er faktisk billigere enn Tomason felgene som jeg ikke vet noe om styrken på............ Fine hjul, kjøp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 30, 2007 Vil 8x19 med ET40 og 225 dekk butte innover framme på Passat'en min? Køyrer no idag på 8,5 med ET35 og 235 som ser ut til å akuratt gå klar. Håper det går greit at eg låner tråden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 1, 2008 Vil 8x19 med ET40 og 225 dekk butte innover framme på Passat'en min?Køyrer no idag på 8,5 med ET35 og 235 som ser ut til å akuratt gå klar. Håper det går greit at eg låner tråden:) 8 tom ET40 bygger jo like mye innover som 8,5 tom ET35, så dette går klar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 2, 2008 8 tom ET40 bygger jo like mye innover som 8,5 tom ET35, så dette går klar. Det var det eg også kom fram til. No i dag er bilen senka ca. 45mm men vil det gå greit med ca. 70mm senk? Er det ikkje fort til at det vil butte innover med meir senking? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 2, 2008 Det var det eg også kom fram til. No i dag er bilen senka ca. 45mm men vil det gå greit med ca. 70mm senk? Er det ikkje fort til at det vil butte innover med meir senking? Det butter ikke innover med mer senk, men du begynner å subbe utover når du svinger med 70-80mm senk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...