Anbefalte innlegg

Heisann..

Nå som vinteren er kommet og lyktene er Konstant skittene så skulle jeg vaske di skikkelig å da la jeg merke til at Lyktegalssen har begynt å "sprekke" er veldig merkelig får det er liksom en ring med sprekker rett forann der hovedlyspæren sitter. så det virker som om pærene har blitt varme og sprukket glasset i frontlyktene: faint :

noen som vet va dette kan skyldes:confused:

jeg har byttet den ene pæra etter at jeg fikk bilen men det er dette merket på beggesider så jeg har ikke puttet i en pære som er forstærk..

Takker på forhånd: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samma problemet på boraen min. Men etter at jeg kjøpt sorte in.pro lykter har jeg ikke merket det noe særlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det skjer på ene siden kan jo også skyldes at ofte får den ene lykten mer spyling fra møtende biler/avkjøling, event mer steinsprut eller den mekaniske effekten av spyling, og derfor beveger seg mer i plasten.

Har forøvrig sett antydning til slik krakellering (Crazing er slikt omtalt som i F-16 dokumentasjonen for canopy) på A4 B5 faceliftlykter, helt i toppen, men ikke noe foran i glasset. Har også der sett at noe av det blanke i reflektoren på nrlys har forsvunnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Akkurat det samme som du har Finn..: bråk :

bare jeg har det på Nærlysene(hakke du det på langlysene)?

det er jo veldi irriterende: bråk :

noen som vet om det er muli å få tak i bare lykte glass?

foresten jeg bestilte nye pærer her om dagen slike "blue Vision" noen som vet hvordan varmen er på disse i forhold til vanlige pærer??

for utvikler di mere varme kan jo det skape store problemer: dum :

Marius du nevnte at du hadde kjøpte nye lykter va er disse sorte in.pro lyktene du snakker om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Akkurat det samme som du har Finn..: bråk :

bare jeg har det på Nærlysene(hakke du det på langlysene)?

det er jo veldi irriterende: bråk :

noen som vet om det er muli å få tak i bare lykte glass?

foresten jeg bestilte nye pærer her om dagen slike "blue Vision" noen som vet hvordan varmen er på disse i forhold til vanlige pærer??

for utvikler di mere varme kan jo det skape store problemer: dum :

Marius du nevnte at du hadde kjøpte nye lykter va er disse sorte in.pro lyktene du snakker om?

Nei er snakk om nærlysene her også. Veldig irrterende. Spesielt at det ikke går på garanti.

Pærene dine er vel av samme W som de orginale 55w? så det skal ikke gi noe høyere varmeutvikling.

Uansett står det orginal pærer (el tilsvarende) i bilene våre som har fått dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at lykteglassene er rett og slett piggdekkene, som dere ser så blir bilene utrolig skitne på denne tiden av året, (pga veisalt og piggdekk) denne dritten legger seg på lyktene våre å hindrer lyset å slippe ut av lykta, da hindrer den samtidig strålevarmen å komme ut, derfor blir de så varme at de sprekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er vanlige 55W pærer..

veit Noen om det er mulig å kjøpe bare lykteglass eller må jeg ut med flere tusen spenn pga dette??

Grunnen til at lykteglassene er rett og slett piggdekkene, som dere ser så blir bilene utrolig skitne på denne tiden av året, (pga veisalt og piggdekk) denne dritten legger seg på lyktene våre å hindrer lyset å slippe ut av lykta, da hindrer den samtidig strålevarmen å komme ut, derfor blir de så varme at de sprekker.

Tanken har slått meg å..men er dette noe som er "dokkumentert" eller er dette bare en gjetting?

får da vill det i tilfelle bety at når det er vinter og salte legger seg på veien at vi må vaske lyktene konstant og kjøre med bare parklys på i stede får nærlys: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dokumentert å dokumentert, har vel ikke akkuratt laget noen doktoravhandling på temaet, men det kan jo du gjøre

Atle.

Bytt til xennon da er problemet ditt løst, de avgir ikke noe varme

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har vært inne på tanken på å gå over til Xenon..

Blue Vision H1 pærer er jo et annet lys men di er fremdeles h1 pærer på 55W tror du det blir samme probelemt med disse??

hehe nå tenkte jeg liksom på om det er fakta liksom at det er noe som man har funnet ut av eller om det er et forslag om va som er kan være galt..

men bill jo si at det virker logisk. men må jo være jævla dorlig glass på vag bilene da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ford mondeo var vel først med plastlykter på nittitallet, og jeg kom på at der var det visst viktig med pærer som hadde uv-filtrering fordi plasten ikke var så glad i uv-strålene fra pæren. Men de lyktene ble gule/brune da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke være dårlig glass, prøv å hold hånden 20-30 cm forran lykta de når den lyser å er ren, kan love deg at du kjenner en del varme, tenk når all denne varmen blir fanget inni lykta, det er noen grader der da, å så spyler du glasset med enten en møtende bil i en søledam eller dine egne lyktespylere, selv stein sprekker når det er varmt å blir bråkjølt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det jeg mener me at det er dorlig glass er det at det burde tåle slikt..

Lykten burde jo tåle å bli brukt lissom..

Og desuten så er det jo kleint glass eller en dorlig oppbygning av lykten vist den blir ødelagt av vanelig bruk min gammle japse bil har ikke dette problemet og det samme med Mutterens skoda har heller ikke dette problemet.

en lykt som sitter på en bil burde være bygget for å bli nedkjølt kjapt som du sier,

så detta må jo enten være en produksjonsfeil eller så kan det ha noe å gjøre med at min bil er import o fra tyskland og der nede kjører di ikke med Nerlys på hele tiden og derfor blir et glass som tåler mindre satt på.

jeg vet ikke, derfor jeg tok det opp her får å se om noen hadde samme feilen.

men som jeg har spurt om tidligere, er det mulig å kjøpe bare glasset eller må jeg handle helt nye lykter??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.