#1 Skrevet September 12, 2004 Har lest noen tråder der det har vært snakk om hvilken olje som er best til tikk-takk motorer med slitne ventilløftere.. Der virker det jo som at det nærmest er forskjell fra bil til bil hvilken olje som er best... Men på min bil som har gått 140k og ikke tikker, hvilken olje er best da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 12, 2004 På min 80 Q 2.3E brukte jeg bare Castrol 10w40 da denne var "stille" i forhold til blant annet mobil1-oljene... All god olje av type 5w40/50 og 10w30/40 kan stort sett brukes som helårsolje på den motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2004 Søk litt på forumet, så finner du ca 100 forskjellige svar på dette spørsmålet. Søk etter tikking etc... mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2004 Opprinnelig postet av Eivind Windspoll Søk litt på forumet, så finner du ca 100 forskjellige svar på dette spørsmålet. Søk etter tikking etc... mvh Ja det er akkurat det som er tingen, men jeg trenger ikke olje for å minske tikking...vil bare ha den beste oljen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2004 Jeg kjører Castrol TWS 10w-60... Olja koster ca 700kr for 4 liter og skal være noe av det "beste".. Mange flere her i klubben som bruker den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2004 10W 60 på en sugemotor ??? Litt "overkill" på en 2,3 E ?? Husk på at den oljen er gaanske tykk når motoren er kald....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 14, 2004 Bruk Mobil 1 5W-50 Rally formula, koster i overkant av 400 for 4 liter. Ikke bruk Mobil 1 0W-40, denne er for tynn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 14, 2004 Jeg kjører på mobil1 5W/50 og det funker veldig bra. Stabil temp, selv under hard kjøring. Og så har jeg ikke problemer med tikking i det hele tatt. Og på toppen av det hele får jeg den til røverpris da jeg jobber for grossist mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 14, 2004 Kjører på Mobil 1 5W-50. Relativt OK pris og god olje.. Ingen problemer med tikking heller, og temperaturen holder seg stabil og ikke for høy til tross for at bilen min ikke har oljekjøler.. PS: Husk å bruke originalt oljefilter, det er billigst og best.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 14, 2004 Opprinnelig postet av Pål Fivelstad 10W 60 på en sugemotor ??? Litt "overkill" på en 2,3 E ?? Husk på at den oljen er gaanske tykk når motoren er kald....... Er flere som bruker den her.. 10w-40 skal jo være like tykk når den er kald, da... eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 14, 2004 hva koster et originialt oljefilter da? kjøpte mahle sist på AIS.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 14, 2004 Opprinnelig postet av Eivind Windspoll Jeg kjører på mobil1 5W/50 og det funker veldig bra. Stabil temp, selv under hard kjøring. Og så har jeg ikke problemer med tikking i det hele tatt. Og på toppen av det hele får jeg den til røverpris da jeg jobber for grossist mvh Skaffer du noen liter da...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 14, 2004 Opprinnelig postet av Rune Sveian Skaffer du noen liter da...? har allerede kjøpt til 3 biler siste mnd, så må drøye litt i tilfelle da Det er ikke snakk om store besparingen da, tror jeg betaler ca 300 inkl mva for 4 liter. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 14, 2004 Opprinnelig postet av Eivind Windspoll har allerede kjøpt til 3 biler siste mnd, så må drøye litt i tilfelle da Det er ikke snakk om store besparingen da, tror jeg betaler ca 300 inkl mva for 4 liter. mvh Hehe.. Du får ta med på ett torsdagstreff en gang i fremtiden da vettu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 14, 2004 skal se på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 14, 2004 Okej så Mobil1 5W-50 Rally Formula er den som de fleste er enige om.. Får stikke på AIS og kjøpe da imorgen Og originalt oljefilter er best? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 14, 2004 Opprinnelig postet av Peder Grande Og originalt oljefilter er best? Jepp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 14, 2004 kjører med mahle oljefilter,35kr elns på AIS,er rett ved siden av jobb så er greiere å svippe innom å få ett der enn å kjøre byen rundt,bytter olje/filter hver 5tkm så erke no problem uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 14, 2004 Mahle er samme merke som originalfiltrene, men for "oss vanlige" uten noen tilknytning til bilbransjen som ikke kan nyte godt av feite rabatter ender som oftest originalfilteret med å være billigst.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 14, 2004 Opprinnelig postet av Peder Grande Har lest noen tråder der det har vært snakk om hvilken olje som er best til tikk-takk motorer med slitne ventilløftere.. Der virker det jo som at det nærmest er forskjell fra bil til bil hvilken olje som er best... Men på min bil som har gått 140k og ikke tikker, hvilken olje er best da? På disse gamle motorene bruker jeg delsyntetisk olje. Har selv hatt flere, og de for-er -et jeg med Valvoline Durablend. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 15, 2004 Styr unna Castrol GTX... (og Shell Helix gul) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 15, 2004 Hva med Mobil1 0W-40 da? Dette går jo for å være bra saker.. Er de filtrene de selger på Torshov bra (Tecneco)?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 15, 2004 Hvorfor absolutt ikke castrol gtx? hadde det før jeg bytta til mobil1, og pris var egentlig eneste årsak til at jeg bytta. Og, i svært liten grad men dog, at det var 50 i stedet for 40. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 15, 2004 Var idag på AIS og kjøpte olje og filter.. Mobil1 5W-50 Rally Formula 4L 372kr og en 50-lapp for filteret.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 15, 2004 Akkurat samme som jeg kjørte på Corren. Mobil1 5W-50 Rally Formula På turbobiler blir det helsyntet og 10w60.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...