Anbefalte innlegg

Til dere andre som har type 85 med frontmontert IC og femmer.

Har dere fjerna vifta? Funker OK uten?

Noen som vet hvordan jeg får av det viftesenteret av reimhjulet i fronten? Får ikke på plass IC-en uten å fjerne denne.

sitter ei mutter størrelse 32 imellom, men får ikke skrudd på den da hele greia går rundt.

sitter også 3 bolter størrelse 10 rundt på reimhjulet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet hvordan jeg får av viscose koblinga

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må vel fjerne den store alubraketten om du skal fjerne vifta, om jeg ikke husker helt feil. 3 skruer inn i blokka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaok. Hvordan blir det da med reimhjulet? Må vel ha det? ellers blir reima for lang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan tenke meg at den 32mm "mutteren" er links gjenger. Du kan ta et stort skrujern og slå mot mutter på høyre side og den vil løsne hvis du gjør det riktig.

Altså høyre side ytterst på den ene seks kantede delen av mutteren. ikke så lett å forklare,men dere får prøve. det var slik på en BMW jeg hadde.

Arrester meg hvis jeg er helt på jorde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaok. Hvordan blir det da med reimhjulet? Må vel ha det? ellers blir reima for lang..

er jo bare å kjøpe en ny custom reim som passer lengda. jeg skal jo selv ha en AAN i type 85, og skal bruke servopumpa fra type 85, så må til med annen reim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mutteren har vanlige gjenger. du lager enkelt et verktøy som likner på en stor spenntang til en vinkelsliper med to flatjern og etpar gamle biter av f.eks. et gammelt bor, og lager en 'passerliknende' affære med to tverrgående pinner.

Se her: http://cgi.ebay.at/VW-VAG-3212-Visco-Luefter-Werkzeug_W0QQitemZ200174233550QQihZ010QQcategoryZ30922QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem?_trksid=p1638.m118#ebayphotohosting

Pinnene skal være 5mm, jeg brukte etpar pinner til en IKEA-hylle. :P

Den passer inn i reimskiva, og så er det 'bare' å dra av mutteren med egnet nøkkel.. Litt varme skader nok ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.