Top Gear M3 coupe vs C63 AMG vs RS4

Anbefalte innlegg

Faktisk et ganske forventet utfall! Anyhow, Top Gear rules :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dem sagt noe annet så hadde jeg sett på dem som useriøse. BMW er BMW, feridg med det, Audi har ingenting å stille opp mot BMW, sånn er det bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dem sagt noe annet så hadde jeg sett på dem som useriøse. BMW er BMW, feridg med det, Audi har ingenting å stille opp mot BMW, sånn er det bare.

 

Ja, du fremstår jo virkelig som seriøs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dem sagt noe annet så hadde jeg sett på dem som useriøse. BMW er BMW, feridg med det, Audi har ingenting å stille opp mot BMW, sånn er det bare.

 

Ta med noen måneder med norsk vinter så vet jeg hva jeg ville ha kjørt: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne tenkt meg alle tre jeg :) Men er litt enig i det cock-o-meteret da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne tenkt meg alle tre jeg :) Men er litt enig i det cock-o-meteret da ;)

 

Enig der! Synes det er tre deilige biler, med like deilige V8'ere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk, hvorfor skal man alltid teste biler på sommerveier, drifting, og kappkjøring. Når RS4n er to år gammel, når begge bilene er RWD, har mer HK. Det blir like dumt som å teste det samme bilene på vinterføre, med drifting, aks, og rundetider. Blir like dumt men bare at man snur lista opp ned, enn hva testen her viste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk, hvorfor skal man alltid teste biler på sommerveier, drifting, og kappkjøring. Når RS4n er to år gammel, når begge bilene er RWD, har mer HK. Det blir like dumt som å teste det samme bilene på vinterføre, med drifting, aks, og rundetider. Blir like dumt men bare at man snur lista opp ned, enn hva testen her viste.

 

Det kan jo ha noe med at slike biler kjøres 95% på sommerføre da... Generelt sett er det ikke så altfor mange som har slike forhold som vi har i norge!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke hva dem mente med at Audi og Merc er BMW-kopier.

Mercedes kanskje, men RS4 er jo helt forkjellig fra M3. Der M3 er avhengig av varm asfalt liker Audi seg best hvor det er glatt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

liker Audi seg best hvor det er glatt :)

 

Dette er egentlig bare tull, for vekten er jo plassert foran fremaksel og man får jo en veldig understyrt bil på glatta av det, selv med 4hjulstrekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil ikke kalle min noe særlig understyrt på glatta med mindre man er en inhabil quattro sjåfør. Er vel ingen med erfaring som får Audien sin til å understyre.

 

Og min er fra 92"

Så mye skryt som RS4 får for god styring og handling og med 40/60 drivverk så er nok den helt rå på glatta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil ikke kalle min noe særlig understyrt på glatta med mindre man er en inhabil quattro sjåfør. Er vel ingen med erfaring som får Audien sin til å understyre.

 

Og min er fra 92"

Så mye skryt som RS4 får for god styring og handling og med 40/60 drivverk så er nok den helt rå på glatta.

 

Jeg tipper du ikke har eid noe annet en den bilen du har nå, og jeg tipper alle mine mandariner på at du ikke har prøvd så mange biler på glatta heller.

 

Mitt råd til deg er at du tester noe annet enn en gammal Audi fra nittitallet, verden har faktisk gått fremover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper du ikke har eid noe annet en den bilen du har nå, og jeg tipper alle mine mandariner på at du ikke har prøvd så mange biler på glatta heller.

 

Mitt råd til deg er at du tester noe annet enn en gammal Audi fra nittitallet, verden har faktisk gått fremover.

 

Du tipper mye galt : haha :

 

Men ja, det finnes ting som er bedre enn quattro på snøen. Det kan da hete S-AWC, Xdrive eller 4matic. Alle er bedre enn quattro pr dags dato med unntak av 4matic som kun kan leveres med aut og snevrer inn bruksområdet litt.

 

Poenget mitt er at 4wd er uansett bedre enn 2wd på glatta selvom det finnes mer avanserte systemer enn quattro. 2WD med 450hk er jo totalt bortkastet på alt annet enn varm asfalt. Bare se hva JC sier på klippet..

 

Bare se på denne drittbilen her.. :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig så blir ikke det så viktig at motoren sitter foran framhjulene når man ligger sideveis. Men som sakt så krever det litt skillz så du har nok ikke fått oppleve det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Jeg har aldri påstått at en Dodge er det ultimate, vil vel påstå at Dodge er Dodge og helt ordinært, og Viper er bare en liten bil med en gigantisk motor, og da blir det morsomt, men at det er best har jeg aldri påstått at det er.

 

Over til Audi, Audi er helt greit i gata, du plukker opp en del damer med Audi så da er det jo greit liksom, men BMW M3 kan du ha det morsomt med på banen, og plukke opp enda finere damer med. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne tenkt meg alle tre jeg :) Men er litt enig i det cock-o-meteret da ;)

 

cock-o-meteret eide : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

M3 er nok bilen for de som lever av banekjøring. Audi er for de som kjører under alle forhold, og de som liker design som du sier :)

 

Vent til neste år når RS5 med YAW control kommer. Det vil jo løse en god del av baksiden ved det overlegne traktionen, altså understyring. Samtidig vil man da får en Audi som føles like trygg og sikker som en Audi gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

M3 er nok bilen for de som lever av banekjøring. Audi er for de som kjører under alle forhold, og de som liker design som du sier :)

 

 

 

M3 er nok for oss som liker bilkjøring ja, Audi for den trauste og den safè sjåføren, han som liker å cruise rundt banen i en sikker fart, han som aldri tør å ta noen sjanser, med andre ord, han som alltid kommer sist inn til mål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

M3 er nok for oss som liker bilkjøring ja, Audi for den trauste og den safè sjåføren, han som liker å cruise rundt banen i en sikker fart, han som aldri tør å ta noen sjanser, med andre ord, han som alltid kommer sist inn til mål.

 

Ikke nødvendigvis.

 

Audi kan også være for de som liker å komme sideveis på fører som gjør at en BMW står fast.

Hvis du setter deg i M3 posisjonen her så fatter jeg ikke hva du gjør med en Viper? Den har jo blitt slaktet av en mengde bilblader og er vel omtalt som den billigste og dårligste sportsbilen fra USA pr dags dato. Det eneste den får skryt for er jo motoren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har jo blitt slaktet av en mengde bilblader og er vel omtalt som den billigste og dårligste sportsbilen fra USA pr dags dato. Det eneste den får skryt for er jo motoren...

 

Tja, hvem bil var det Rustad kjørte med på banen med og av alle de bilene han hadde kjørt til da fikk han tredje beste med rundetid? Hmmmm.. Var ikke det en Viper? Og hvordan gikk det med den RAM SRT/10? Hmmmm.... :)

 

Føler jeg en misunnelse som kommer snikende inn fra Lørenskog....

 

Men over til AUDI VS BMW! Hold deg til det, glem den gamle Americaneren min, det er ikke den vi diskuterer her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke noen av de kjappere sjåførene i klubben spandere en liten tur på bilsport-sjefen her?

Tydelig at utenforstående V-entusiaster ikke skjønner dette:p.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke noen av de kjappere sjåførene i klubben spandere en liten tur på bilsport-sjefen her?

Tydelig at utenforstående V-entusiaster ikke skjønner dette:p.

 

 

Hvem er bilsport-sjefen her? Og hva er en V-entusiast?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At en bil er raskest rundt en bane betyr ikke dermed at den er best...........: rolleyes Se bare på begynnelsen av 90-tallet når Audi brukte Audi V8 i DTM. Den slo jo flere rene sportsbiler nedi støvlene (Bmw E30 M3 i div utgaver,Mercedes 190 Evo....osv osv) Audi V8 er jo en luksusflåte sammenlignet med de renhekla race-bilene den kjørte mot. Allikevel vant Audi V8.........;) Vorsprund durch technik : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.