Top Gear M3 coupe vs C63 AMG vs RS4

Anbefalte innlegg

Hvem er bilsport-sjefen her? Og hva er en V-entusiast?

 

 

Er ikke du eksperten da, med fasiten på hva som er best av div biler du mest sannsynlig aldri har mer enn sikla på?

 

Btw, så er viper'n er rå maskin til både gate og bane, ikke noe å si på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At en bil er raskest rundt en bane betyr ikke dermed at den er best...........: rolleyes Se bare på begynnelsen av 90-tallet når Audi brukte Audi V8 i DTM. Den slo jo flere rene sportsbiler nedi støvlene (Bmw E30 M3 i div utgaver,Mercedes 190 Evo....osv osv) Audi V8 er jo en luksusflåte sammenlignet med de renhekla race-bilene den kjørte mot. Allikevel vant Audi V8.........;) Vorsprund durch technik : rock :

 

Dette blir jo bare tøys å tull å komme med, klart Audi V8 vant noen løp, det skulle jo bare mangle det liksom, og skal jeg være like teit å nevne at Volvo var veldig veldig bra i DTM med stasjonsvogna si bare fordi dem også vant noen løp med den?

 

Og uansett, den DTM Audi V8, hvor hadde dem plassert vekta hen? Men hvor står vekta hen i den til ordinært? Blir det rett å nevne den bilen da i denne sammenheng?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, hvem bil var det Rustad kjørte med på banen med og av alle de bilene han hadde kjørt til da fikk han tredje beste med rundetid? Hmmmm.. Var ikke det en Viper? Og hvordan gikk det med den RAM SRT/10? Hmmmm.... :)

 

Føler jeg en misunnelse som kommer snikende inn fra Lørenskog....

 

Misunnelse nei, bare forbauselse :)

 

Er nok en god del biler jeg ville hatt fra Amerika før Viper, men den har en bra motor ihvertfall :)

Skal jeg ha sportsbil så blir det nok noe tyskt eller italiensk. Sett viper opp mot en decent ferrari så prater vi forskjeller : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående vekt.

 

A5 med 3,2 fsi q har vektfordeling lik 47/53

Viper har 48/52

 

MAO omtrent ingen forskjell bortsett fra at Viper har 3 ganger så stor motor som bakhjula klarer (utenom midt på sommeren med 30+ grader varm asfalt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Misunnelse nei, bare forbauselse :)

 

Er nok en god del biler jeg ville hatt fra Amerika før Viper, men den har en bra motor ihvertfall :)

Skal jeg ha sportsbil så blir det nok noe tyskt eller italiensk. Sett viper opp mot en decent ferrari så prater vi forskjeller : haha :

 

Så corvette mot ferarri modena idag på discovery. USA vant: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir jo bare tøys å tull å komme med, klart Audi V8 vant noen løp, det skulle jo bare mangle det liksom, og skal jeg være like teit å nevne at Volvo var veldig veldig bra i DTM med stasjonsvogna si bare fordi dem også vant noen løp med den?

 

Og uansett, den DTM Audi V8, hvor hadde dem plassert vekta hen? Men hvor står vekta hen i den til ordinært? Blir det rett å nevne den bilen da i denne sammenheng?

Motoren står plassert der den står orginalt den........den veide jo også mye mere enn M3 og Evo som den kjørte imot. Allikevel vant den,hvorfor det tror du ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Og uansett, den DTM Audi V8, hvor hadde dem plassert vekta hen? Men hvor står vekta hen i den til ordinært? Blir det rett å nevne den bilen da i denne sammenheng?

 

 

Alle Audier med quattro (utenom Q7 og vw-audiene a3, tt ) har girkassa med front diff bak motoren. Så motorplassering blir noenlunde lik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så corvette mot ferarri modena idag på discovery. USA vant: rolleyes

 

Ja, de har 1 bil som er bra. På et helt kontinent : haha :

 

Forresten så vant vel corvetten kun på banen. Den var jo så ukomfortabel at man heller tar corvetten på henger hjem enn å kjøre den om jeg husker riktig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett viper opp mot en decent ferrari så prater vi forskjeller : haha :

 

 

Du har ikke skjønt det enda? Viper er morsomt, ikke noe mere en det, så å sammenligne en ûber Ferrari mot Viper blir jo feil, det blir jo det samme som å sammenligne en Lada mot en Audi, Lada'n tar Audi på sletta men kan muligens bli forbikjørt i en glatt sving.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Corvetten hadde dårligere bremser (SJOKK på amerikaner), men bedre aks til 120mph, kjappere rundetid, dårlige handling, men slo ferarrien på en ting til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke skjønt det enda? Viper er morsomt, ikke noe mere en det, så å sammenligne en ûber Ferrari mot Viper blir jo feil, det blir jo det samme som å sammenligne en Lada mot en Audi, Lada'n tar Audi på sletta men kan bli forbikjørt i en glatt sving.

 

 

hæhæhæ, ser det for meg: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke skjønt det enda? Viper er morsomt, ikke noe mere en det, så å sammenligne en ûber Ferrari mot Viper blir jo feil, det blir jo det samme som å sammenligne en Lada mot en Audi, Lada'n tar Audi på sletta men kan muligens bli forbikjørt i en glatt sving.

 

Lada tar audi på sletta, hva prater du om nå?

 

Seff blir det feil å sammenligne en Ferrari med en Viper, ferrarien er jo en bra bil. Viperen bør sammenlignes med dårlige biler.

 

Viper vs Supra kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lada tar audi på sletta, hva prater du om nå?

 

Seff blir det feil å sammenligne en Ferrari med en Viper, ferrarien er jo en bra bil. Viperen bør sammenlignes med dårlige biler.

 

Viper vs Supra kanskje?

 

Men hvordan kan du prate om ting du aldri har eid eller kjørt? Har du eid Ferrari? Har du eid Viper? Jeg kan si ja til begge, og har du kjørt Supra? Og har du eid andre super sportsbiler, eller kjørt dem?

 

Jeg kan svare ja på det meste her, kan du det? Neppe, så hva er det du prater om egentlig, det du prater om er ren misunnelse gutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

satan du begynner å irritere Eirik... ser liksom du har tapt når du begynner å sammenligne & rakke ned på bilen til personen du diskuterer med..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Jeg kan svare ja på det meste her, kan du det? Neppe, så hva er det du prater om egentlig, det du prater om er ren misunnelse gutt.

 

Misunnelse

Nei har jeg allerede besvart deg. Skal vi ta alt på repeat?`

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Misunnelse

Nei har jeg allerede besvart deg. Skal vi ta alt på repeat?`

 

 

Noe må det jo være siden du stadig nevner den Vipern min i en tråd som omhandler BMW VS Audi. :)

 

Den dagen du ser Viper'n min gå på tomgang samt hører den, den dagen vil du forstå hvorfor jeg absolutt ville ha den Viper'n, men glem den nå, eller vi kan starte en ny tråd som omhandler den. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe må det jo være siden du stadig nevner den Vipern min i en tråd som omhandler BMW VS Audi. :)

 

Ey.. Må jo fyre deg litt opp da.

du er jo tydeligvis bare her for å disse audi og jeg digger diskusjoner : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan kan du prate om ting du aldri har eid eller kjørt? Har du eid Ferrari? Har du eid Viper? Jeg kan si ja til begge, og har du kjørt Supra? Og har du eid andre super sportsbiler, eller kjørt dem?

 

Jeg kan svare ja på det meste her, kan du det? Neppe, så hva er det du prater om egentlig, det du prater om er ren misunnelse gutt.

 

Misunnelse

Nei har jeg allerede besvart deg. Skal vi ta alt på repeat?`

 

Kan ikke se at du har svart på annet enn misunnelse. Se på spørsmålet hans i første avsnitt og svar på det, er et mer interessant svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ey.. Må jo fyre deg litt opp da.

du er jo tydeligvis bare her for å disse audi og jeg digger diskusjoner : rock :

 

 

Nei nei, jeg kjører gjerne Audi jeg, men jeg skryter ikke av Audi sånn som det dere gjør, og vet du hvorfor, jo fordi jeg vet det finnes noe som er bedre, men Audi har stil med noe synkende kvalitet, men noe synkende kvalitet har jo de fleste merker idag, untatt Toyota.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå står det ikke mer enn 4 biler i siggen så jeg mistenker at det må være snakk om veldig gamle utgaver av modellene han liksom har kjørt. Når jeg prater om Viper vs Ferrari så tar jeg et samlet synspunkt utifra en mengde biltester (som jeg er ivrig leser av)

Jeg tror faktisk at de som tester og kjører biler hver dag kan gi meg ett bedre svar enn en person sine subjektive meninger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei nei, jeg kjører gjerne Audi jeg, men jeg skryter ikke av Audi sånn som det dere gjør, og vet du hvorfor, jo fordi jeg vet det finnes noe som er bedre, men Audi har stil med noe synkende kvalitet, men noe synkende kvalitet har jo de fleste merker idag, untatt Toyota.

 

Alle her veit jo hvor dårlig Audi og VW er på tørr asfalt.

 

Det vi diskuterte lenger opp var

 

liker Audi seg best hvor det er glatt
Dette er egentlig bare tull, for vekten er jo plassert foran fremaksel og man får jo en veldig understyrt bil på glatta av det, selv med 4hjulstrekk.

 

hvor du påstår at quattro er en dårlig bil på glatta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Det vi diskuterte lenger opp var

 

 

 

hvor du påstår at quattro er en dårlig bil på glatta.

 

 

Nettopp, så glem Viper'n.

 

Og ja, min påstand om at du ikke hadde kjørt noe andre biler en den gamle Audi'n din står jeg fast ved, for hvis du påstår at det er himmelrike bør du virkelig prøve noe andre biler, og gjerne nyere biler, da vil du skjønne det at den gamle Audi'n din er nok en bil som bør tilhøre bilopphuggeren og ikke en bil du frakter kone og barn med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp, så glem Viper'n.

 

Og ja, min påstand om at du ikke hadde kjørt noe andre biler en den gamle Audi'n din står jeg fast ved, for hvis du påstår at det er himmelrike bør du virkelig prøve noe andre biler, og gjerne nyere biler, da vil du skjønne det at den gamle Audi'n din er nok en bil som bør tilhøre bilopphuggeren og ikke en bil du frakter kone og barn med.

 

Hvor har jeg påstått at Audien er himmelrike. Gjerne pek ut vilket innlegg jeg har skrevet dette i

Og du har fortsatt ikke rett angående hvilke biler jeg har kjørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der M3 er avhengig av varm asfalt liker Audi seg best hvor det er glatt :)

 

Dette er jo bare tull og tøys gutt, Audi'n hater faktisk våte baner, selv med quattro, men det gjør ikke BMW'n og kun bakhjulstrekk, BMW er jo perfekt balansert, noe man ikke kan si om Audi'n.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo bare tull og tøys gutt, Audi'n hater faktisk våte baner, selv med quattro, men det gjør ikke BMW'n og kun bakhjulstrekk, BMW er jo perfekt balansert, noe man ikke kan si om Audi'n.

 

BMW i regnvær? Jeg har ikke kjørt nye M3 men jeg har kjørt en rekke vanlige BMW'er. E60, E39, E46. Tror jeg stikker å prøvekjører en E90/E92 vært øyeblikk. Men uansett ingen av disse har vært i nærheten av en quattro på regnvær.

 

Quattroen glimrer jo til med sin overlegne traksjon som veier opp godt på slikt føre imot den bedre styringsfølelsen og bedre handling som BMW'en har.

Men man må _kunne_ kjøre quattro, samt ha litt motor. Man er jo nødt til å bruke vektforskyvning aktivt noe man slipper med BMW'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.