Top Gear M3 coupe vs C63 AMG vs RS4

Anbefalte innlegg

Kan dere ikke være enige i at dere er uenige da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må bare le når jeg leser alt dette:p Det er vel bare en grunn til at det finnes så mange forskjellige bilmerker og biltyper i verden, folk har forskjellig smak;) Smaken er som baken, den er delt;)

 

Ha en fortsatt god jul folkens:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo bare tull og tøys gutt, Audi'n hater faktisk våte baner, selv med quattro, men det gjør ikke BMW'n og kun bakhjulstrekk, BMW er jo perfekt balansert, noe man ikke kan si om Audi'n.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rzGBSvyuUwg&feature=related

 

Ser jo ikke helt sånn ut i denne top gear testen da. Som er mellom den forrige gen M3 mot forrige S4, og der vant S4'en på tørr bane.

 

Og firehjulstrekk ble jo tilslutt forbudt i BTCC siden Audi vant vel stort sett hver gang det regnet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ohthedramaup0.jpg

 

On-Topic: Jeg er helt enig i det de pleier å si hver gang de har en Audi og en BMW i samme episode på Top Gear (og de fleste andre steder også) - Satt på spissen: Audi = Kjedelig men sikker og lettkjørt, BMW = Morsom og krevende. Både Clarkson og Tiff på 5th Gear har vel tidligere uttalt at hvem som helst kan kjøre greie rundetider med den samme Audien som de bruker til og fra butikken og til hytta på fjellet. En RWD BMW eller Porsche derimot, krever sin sjåfør for å prestere like godt (eller bedre).

 

BMW har definitivt gjort mye riktig de siste åra. Hadde 535d kommet med X-drive2 ville nye A6 fått meget hard konkurranse.

 

Men nå skal jeg slenge meg på senga og se hele episoden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Here we go again...: popcorn

 

 

WORD!

 

Den som kjøper Audien drømmer IKKE om BMW eller Mercedes og vice versa. Tre gromme biler med hver sine kjøpere, for hver sine behov/ønsker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo bare tull og tøys gutt, Audi'n hater faktisk våte baner, selv med quattro, men det gjør ikke BMW'n og kun bakhjulstrekk, BMW er jo perfekt balansert, noe man ikke kan si om Audi'n.

 

har det rabla for deg? eller er det bare den vanlige fyringen??

 

Jeg har en haug av tester med audi quattro vs bakhjulstrekk alla bmw mercedes osv.. ingen slår audi quattro på glatta. Mulig du har testet en del biler,men å si at du har mere kunnskap enn gutta i top gear og fifth gear minner om skikkelig barnslig oppførsel.. Skal vi sammenligne m3 vs rs4 så må de iallefall være av samme årstall--(ikke 2 år i mellom).

Foreslår at du tar på deg skjorte,slips dildo i øra og smale solbriller for så å melde deg inn i BMW club norway.

http://www.bmwccn.no/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, har ikke hørt om løpet der rs4 var pacecar og lister storm sjåføren måtte be han slakke ned, for han kunne ikke holde følge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med at quattro er noe herk, BMW er bedre på våt og tørr vei, sikkert på grus også. Quattro er skrytt opp i skyene av alt og alle, bunnløse påstander.

Har selv kjørt massevis av sportsbiler, Ferrari, Lambo, Porsche, Corvette, Viper, Supra, 300 ZX, M5, M3, M6 og diverse engelske, samtlige er en hel del bedre enn alt som kommer fra Ingolstadt.

Har selv en coupe quattro for øyeblikket, mens jeg leter etter en ny italiener. Makan til dritt bil skal en lete lenge etter, understyrt som et akebrett, kommer seg frem dårligere enn en Ford Transit og linjelekker er vel plenumet enig at den ikke er.

Misforstå meg rett, kjører gjerne coupeen, men kun når jeg skal plukke opp damer.

 

Edit: Kom på at den ikke funket bra til å plukke opp damer heller.

 

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med at quattro er noe herk, BMW er bedre på våt og tørr vei, sikkert på grus også. Quattro er skrytt opp i skyene av alt og alle, bunnløse påstander.

Har selv kjørt massevis av sportsbiler, Ferrari, Lambo, Porsche, Corvette, Viper, Supra, 300 ZX, M5, M3, M6 og diverse engelske, samtlige er en hel del bedre enn alt som kommer fra Ingolstadt.

Har selv en coupe quattro for øyeblikket, mens jeg leter etter en ny italiener. Makan til dritt bil skal en lete lenge etter, understyrt som et akebrett, kommer seg frem dårligere enn en Ford Transit og linjelekker er vel plenumet enig at den ikke er.

Misforstå meg rett, kjører gjerne coupeen, men kun når jeg skal plukke opp damer.

 

Edit: Kom på at den ikke funket bra til å plukke opp damer heller.

 

;)

 

 

Du må jo være testsjåfør eller bare ha mange rike venner: eek :

21 år og kjørt så mange drømmebiler:)

 

Edit: For å kjøre en bil med quattro uten å understyre mye trengs det en veldig god sjåfør:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare en så bastant påstand som at RWD er bedre enn 4WD på glatt føre sier jo sitt om Nivået på diskusjonen her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, hvem bil var det Rustad kjørte med på banen med og av alle de bilene han hadde kjørt til da fikk han tredje beste med rundetid? Hmmmm.. Var ikke det en Viper? Og hvordan gikk det med den RAM SRT/10? Hmmmm.... :)

 

Føler jeg en misunnelse som kommer snikende inn fra Lørenskog....

 

Men over til AUDI VS BMW! Hold deg til det, glem den gamle Americaneren min, det er ikke den vi diskuterer her.

 

 

Ikke for å skape ENDA MER offtopic, men så skal det sies at kjøreegenskapene på gts ikke kan sammenlignes med srt10.. Den gamle er mer rett fram bil, mens den nye vipern også faktisk har noe å by på i svingene også..

Kjenner folk som både har begge deler og har testa begge deler..

men det sier seg selv at nesten 10 år nyere teknologi har gitt resultater..

Ikke for å disse noe eller noen.. synes viper er konge.. synes også din viper er svine rå.. jeg bare sier som det er, siden du prater om så dårlige audi liksom er på bane..

 

Også over til audi da.. på rudskogen så er det maange audier så knuser bmw ned i støvlene på rundetidene.. da snakker jeg om samme klasse med cirka lik effekt.. så de er ikke ubrukelige på bane akkurat.. jeg har heller ikke noe mot bmw.. synes e92 m3en også er råå, men har alltid likt rs4 bedre enn m3.. smaken er som baken.. DELT....

 

:P

Men nok offtopic piss..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

smaken er mulig som baken.

 

Men om man skal kjøre en quattro riktig på glatte fører så må man gjøre ting riktig. Nytter ikke å være blærete og høy på pæra og sette seg inn i en quattro med samme kjørestil som man har med RWD. Skandinavian flick er vel ikke noe som man bruker på en ferrari.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare en så bastant påstand som at RWD er bedre enn 4WD på glatt føre sier jo sitt om Nivået på diskusjonen her..

 

 

Vel, mest sannsynlig for du ikke har prøvd noe annet en en gammal skrot av en Audi, og jeg er helt enig, quattro er oppskrytt, det er igrunn dritt system, alle med litt oppe i hue og litt kunskap om geomatri skjønner at Audi er egentlig ikke noe tess, det er understyrt søppel fra skiltet foran til skiltet bak. PUNKTUM FINALE gutter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, mest sannsynlig for du ikke har prøvd noe annet en en gammal skrot av en Audi, og jeg er helt enig, quattro er oppskrytt, det er igrunn dritt system, alle med litt oppe i hue og litt kunskap om geomatri skjønner at Audi er egentlig ikke noe tess, det er understyrt søppel fra skiltet foran til skiltet bak. PUNKTUM FINALE gutter.

 

Hva vet du hva jeg har prøvd på glatta og ikke.. Ikke sa jeg ett ord om at det var Quattro eller Audi heller, så bare spar deg de flåsete kommentarene dine.

 

Jeg spør igjen jeg, påstår du virkelig at RWD er bedre enn 4WD på glatt føre? Det er ren fysikk og lite annet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreslår at du tar på deg skjorte,slips dildo i øra og smale solbriller for så å melde deg inn i BMW club norway.

http://www.bmwccn.no/

 

 

Jeg er da medlem i BMWCCN, og bimmers.no :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Jeg spør igjen jeg, påstår du virkelig at RWD er bedre enn 4WD på glatt føre? Det er ren fysikk og lite annet..

 

Hør her guttevalp, jeg påstår ikke, BMW med bakhjulstrekk er bedre på svingete og våt bane en Audi quattro. MYE morsommere også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør her guttevalp, jeg påstår ikke, BMW med bakhjulstrekk er bedre på svingete og våt bane en Audi quattro. MYE morsommere også.

 

Det du egentlig sier er at du ikke klarer å beherske en quattro : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du egentlig sier er at du ikke klarer å beherske en quattro : haha :

 

Nei, det jeg egentlig sier er at jeg har kjørt masse annet enn en hunn gammal Audi quattro, og jeg har oppdaget at BMW, uansett føre er morsomt, veldig morsomt, quattro er kjipt og kjedelig på tørr føre, kanskje litt morsomt på snøføre, men BMW er gøyere på snøføre uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det jeg egentlig sier er at jeg har kjørt masse annet enn en hunn gammal Audi quattro, og jeg har oppdaget at BMW, uansett føre er morsomt, veldig morsomt, quattro er kjipt og kjedelig på tørr føre, kanskje litt morsomt på snøføre, men BMW er gøyere på snøføre uansett.

 

Jeg skal være enig i at BMW er gøyere på tørt. Men med engang det blir litt vått så blir bmw plagsomt dårlig feste. Men hvis du bare har kjørt de kjipest motoriserte BMW'ene så går vel dette også greit. Men på snøen så glimrer audi virkelig til med sine bedre sider, som man har begynt å se litt av bare på regnvått. Balansen og handlingen går fra å være flodhestaktig til å bli lett som en ballerina, man toucher rundt på tåspissene gjennom svingene med en millimeter presisjon i hastigheter som omtrent er umulig å få til med en BMW.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gudhjelpe meg, lykke til videre i livet, snakker om guttevalper.. det en guttevalp du leiter etter trenger du ikke se lenger enn inn i nærmeste speil..

 

http://www.youtube.com/watch?v=O9rFQPg0kbk

 

Du glemmer visst at vi snakker om Audi quattro og ikke VW, VW har jo klart det kunstykket å plassere vekta bakom frontaksel, noe ikke Audi har klart før den nye A5.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du glemmer visst at vi snakker om Audi quattro og ikke VW, VW har jo klart det kunstykket å plassere vekta bakom frontaksel, noe ikke Audi har klart før den nye A5.

 

VW har vekta plassert rett over forakslen. Det samme gjelder A3.

A5 har fortsatt motoren foran forakselen. Enda så får den skryt som fy for bra kjøreegenskaper.

 

Eneste Audi med motoren noenlunde bak forakselen er Q7, R8 og kommende R4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du glemmer visst at vi snakker om Audi quattro og ikke VW, VW har jo klart det kunstykket å plassere vekta bakom frontaksel, noe ikke Audi har klart før den nye A5.

 

Sorry men nå må jeg blande meg litt også. Har sitti å lest gjennom og fulgt med nå. Og utfra det jeg har fått med meg så snakket vi faktisk ikke om quattro nå. Men vi snakket faktisk om at RWD var bedere enn AWD på glatta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spør igjen jeg, påstår du virkelig at RWD er bedre enn 4WD på glatt føre? Det er ren fysikk og lite annet..

 

Kan ikke mulitquote så sorry for 2 innlegg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det jeg egentlig sier er at jeg har kjørt masse annet enn en hunn gammal Audi quattro, og jeg har oppdaget at BMW, uansett føre er morsomt, veldig morsomt, quattro er kjipt og kjedelig på tørr føre, kanskje litt morsomt på snøføre, men BMW er gøyere på snøføre uansett.

 

Du kan jo spørre Lars svelander hvor gøy han mente det var med 5serie diesel i funåsdalen sist isbanetreff da.. I følge han var ikke bmw`n brukbar i forhold til quattro.

Og hvis du mener quattro ikke er noe bra på tørt heller så lurer jeg på hvorfor audi fikk vekttillegg i btcc pga av alt for stor fordel med quattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.