Top Gear M3 coupe vs C63 AMG vs RS4

Anbefalte innlegg

Skal vi roe ned litt på diskusjon av Viper og andre ting her folkens... Og det er greit å diskutere sak, og ikke person! Unødvendig med "fleipete" bemerkninger om hverandre! ;)

 

Men når sant skal sies så har jeg tilgode å kjøre en Audi som ikke er snev av understyrt, sånn er det bare! Og det er ikke dermed sagt at det er negativt! Det betyr heller ikke at det er kjedelig, men at det krever mer av sjåføren for å få det til å bli morsomt! Det er nesten beklagelig å si, men de som tror at Audi lager verdens grommeste "kjørebiler" er nok dessverre snev av trangsynte... Men som sagt; det betyr ikke at de er kjedelige og ikke kan være morsomme!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Synd det ikke var noen RWD-biler som skrenset av banen akkurat når dette ble filmet, flesteparten ble redde for regnet og parkerte mener jeg å huske..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=_mnSdSKeSsM

 

for ikke å snakke om denne.

Sjekk understyringa a gutter!

 

Regner med denne var ment blandt annet på meg, så svarer med quote jeg! ;)

 

Er litt usikker på om du mener at understyring er synonymt med at en bil ikke kan sladde?? Skjønner ikke hvorfor folk skal ta så på vei for at audi er understyrt for? Kjørte selv RS4 på vintertreffet i fjor, og skal ikke nekte for at det var sinnsykt gøy! Men å si at den er 100% nøytral eller overstyrt vil være en overdrivelse! Men alikevel gikk det bredt uten problemer, så går fint ann å sladde med understyrte biler! (Og RS4 er skikkelig understyrt originalt!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var vel ikke ment til deg.

 

Poenget mitt var at Audi behøver ikke nødvendigvis å bli kjørt understyrt. Det går helt fint ann å balansere opp bilen til å bli nøytal/overstyrt ved å bruk motorkraften/vektforskyving. Gutta boyz med amcar får det jo til å virke som om det er helt håpløst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var vel ikke ment til deg.

 

Poenget mitt var at Audi behøver ikke nødvendigvis å bli kjørt understyrt. Det går helt fint ann å balansere opp bilen til å bli nøytal/overstyrt ved å bruk motorkraften/vektforskyving. Gutta boyz med amcar får det jo til å virke som om det er helt håpløst.

 

Ja, nettopp dette som er poenget mitt også! Selv om jeg ikke er helt enig at den vil bli nøytral/overstyrt... Vil heller kalle det leken og mer sladdevillig, for bilen vil fremdeles være understyrt i utgangspunktet! Men man kan ha det gøøøøy uansett, bare man kan bruke redskapen riktig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, nettopp dette som er poenget mitt også! Selv om jeg ikke er helt enig at den vil bli nøytral/overstyrt... Vil heller kalle det leken og mer sladdevillig, for bilen vil fremdeles være understyrt i utgangspunktet! Men man kan ha det gøøøøy uansett, bare man kan bruke redskapen riktig!

 

 

Seff er det gøy.

 

Men angående det med nøytralitet, om du går inn i svingen med et visst gasspådrag eller bruker flick så vil du få en bil som føles nøytal ut :) på snøføre vel og merke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør her guttevalp, jeg påstår ikke, BMW med bakhjulstrekk er bedre på svingete og våt bane en Audi quattro. MYE morsommere også.

 

Unskyld meg karer. : vinke :

 

Fatter ikkje at diskusjon ikkje sluttet her.: dum :

 

Man diskuterer ikkje med så usakelige folk som dette.

 

For å påstå at 2wd er betre enn 4wd når ein har dåleg feste, så må ein nok lage nokre nyere fysiske lover enn dei Newton i si tid laga. (Men det var jo lenge før BMW M3 var lansert, så ting har tydlegvis forandra seg)

BTW: Jorda er flat!: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som ein regel med untak kan ein vell sei at:

Audi er understyrt! Ja

BMW er overstyrt! Ja.

 

Men Audi er sett opp understyrt frå fabrikk, for "trygge" kjøyreegenskaper. Og kan nok virke litt kjedelig. Det betyr ikkje at bilen derfor er uråd å "justere" litt.

 

Her kommer hjulvinkler, stabstag osv. inn.

 

Audien er like mykje understyrt fordi ingeniørene ville ha den sånn som pga. at motor, clutch og 1/2 girkassa henger framom framhjulene. (sjølv om det er ein på tryne vegtplassering)

 

Synes liksom det blir like dumt når BMW plasserer batteri og andre tunge ting, så langt bak på bilen som mulig. (les langt bak bakaksel) for å få ein fin vegtfordeling på papiret.

Man ønsker da minst mulig vekt utenfor akslenne. Anten det er framme eller bak.

 

Og kva skjer når ein f. eks er 4 personer i bilen. Kven har best vektfordeling da?? : klø :

 

Samme det. BMW'en vant rundt bana. Og det skulle berre mangle. Dette er jo ein bil som BMW laga for å slå Audien, da den gamle M3'n ikkje fikk det til hehe: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BMW'er er nøytale. De er ikke overstyrte.

 

Det er akurat slike biler BMW prøver å lage. E60 f. eks kan være veldig understyrende på glatt føre i tilegg til at de kan være overstyrende. De er midt i mellom av karakter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blablabla quattro blablablablabla RS4 Blablablabla oi Golf 1 2 sek raskere pr.runde blablablablabla 139 HK sa du blablablablabla... Ha en fin dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere tar feil gutter, ifølge Top Gear's siste episode for sesongen så er Ford Mondeo og Subaru Legacy Outback årets bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere tar feil gutter, ifølge Top Gear's siste episode for sesongen så er Ford Mondeo og Subaru Legacy Outback årets bil :)

 

Ford Mondeo er blitt en fin bil, hvem skulle ha trodd noe sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som om BMW sliter med problemer på våt veibane i dennne testen her.

Kan ikke sammenlignes med hasardiøs banekjøring da men:)

BMW føles også som den mest sporty bilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo litt morsomt å se Audi-fanatikerne her inne, det de tydeligvis har glemt er at BMW M3 kun har bakhjulsdrift mens Audi må ty til 4hjulsdrift for at Audi'n skal klare å komme seg rundt banen, hva om man tok en Audi-gnager, som jo de fleste her i Norge har råd til mot en vanlig BMW, alle vet jo hvordan det også hadde endt. :)

 

Som dere sikkert har skjønt så er ikke jeg så særlig imponert over Audi quattro til å race med, Audi tar seg flott ut på gata, ikke noe mere enn det, på banen og på glatta er Audi ikke noe annet enn søppel, dyrt søppel spør du meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ford Mondeo er blitt en fin bil, hvem skulle ha trodd noe sånt.

 

Ja ble litt overrasket jeg også, for det er jo ikke få råe bilder de har testet da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo litt morsomt å se Audi-fanatikerne her inne, det de tydeligvis har glemt er at BMW M3 kun har bakhjulsdrift mens Audi må ty til 4hjulsdrift for at Audi'n skal klare å komme seg rundt banen,

 

Men i følge deg har jo 4WD dårlegere feste enn 2WD.

Så da e de rart audien ikkje sklir av bana i første sving. :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det jeg egentlig sier er at jeg har kjørt masse annet enn en hunn gammal Audi quattro, og jeg har oppdaget at BMW, uansett føre er morsomt, veldig morsomt, quattro er kjipt og kjedelig på tørr føre, kanskje litt morsomt på snøføre, men BMW er gøyere på snøføre uansett.

 

Nå skal jeg egentlig ikke fyre mere her, men må nesten komme med litt syns punkter..

 

1. Du må være ganske dårlig på fysikk hvis du påstår at rwd er bedre enn 4wd? Og jeg snakker ikke om ellgammal audi.

 

2. Jeg har selv eid bmw og kommer opprinnelig fra en bmw/mercedes familie, og kan ikke påstå jeg har funnet samme kjøreglede i de bmw`ene jeg har kjørt som i de gamle audiene jeg har hatt. Nå skal det også sies at feks gammel s2 er en av de bilene som gir mest morro for lite penger. Så det kan jo være noe der.

 

3. Bmw er gøy på snøføre, eller rwd generelt, men da må det være noe annet enn åpen diff dak der.. ellers er det dømt å gå til helvette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en gøyal test det der, den mercedesen er sikkert utrolig morsom å kjøre:D Personlig ville jeg nok hatt M3en:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo litt morsomt å se Audi-fanatikerne her inne, det de tydeligvis har glemt er at BMW M3 kun har bakhjulsdrift mens Audi må ty til 4hjulsdrift for at Audi'n skal klare å komme seg rundt banen, hva om man tok en Audi-gnager, som jo de fleste her i Norge har råd til mot en vanlig BMW, alle vet jo hvordan det også hadde endt. :)

 

Som dere sikkert har skjønt så er ikke jeg så særlig imponert over Audi quattro til å race med, Audi tar seg flott ut på gata, ikke noe mere enn det, på banen og på glatta er Audi ikke noe annet enn søppel, dyrt søppel spør du meg.

 

At RWD er bedre en 4WD og quattro på glatta sier vel mere om deg en noe annet,det blir bare for dumt: dum : Hva som er best på bane,er en evighets diskusjon,men det er to vidt forsjelige kjørestiler!vis man ikke mestrer den ene,så er den ikke automatisk dårligere;)

 

Ellers så virker det som at så fort en Bmw entusiast får tak i en hvilken som helst Bmw,så tror de at de setter seg i en racer bil: haha : Og Bmw M3 er ingen bane bil,det er en personbil med stor motor!!!!

Og bare for å ha det klart,så syntes jeg Bmw er det mest oppskrytte bilmerket som er,og ja jeg har prøvd mange av de!!

 

Tilbake til testen,så må jeg si at Audien gjør det godt siden det er en 2år gammel model,mot nye modeller fra de andre!Ting kan forandre seg fort når Nye RS4 kommer: rock :

 

Tilbake

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer ikke en ny RS4 før om mange mange år. Den RS4 som er i testen her blir vel heller ikke produsert mer.

 

Derimot så kommer RS5 som er bygget på MLP plattformen neste år. Den kommer til å bli helgrom! Det går rykter om at den har YAW control på world car fans

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mer offtopic... hehe

 

Med en gang quattro blir kritisert så blir det ramaskrik, virker som om det er mange "hårsåre" som har quattro ..... hehe : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At RWD er bedre en 4WD og quattro på glatta sier vel mere om deg en noe annet,det blir bare for dumt: dum : Hva som er best på bane,er en evighets diskusjon,men det er to vidt forsjelige kjørestiler!vis man ikke mestrer den ene,så er den ikke automatisk dårligere;)

 

Ellers så virker det som at så fort en Bmw entusiast får tak i en hvilken som helst Bmw,så tror de at de setter seg i en racer bil: haha : Og Bmw M3 er ingen bane bil,det er en personbil med stor motor!!!!

Og bare for å ha det klart,så syntes jeg Bmw er det mest oppskrytte bilmerket som er,og ja jeg har prøvd mange av de!!

 

Tilbake til testen,så må jeg si at Audien gjør det godt siden det er en 2år gammel model,mot nye modeller fra de andre!Ting kan forandre seg fort når Nye RS4 kommer: rock :

 

Tilbake

 

Du glemmer det at M3 som kun har bakhjulstrekk kjører lett fra en Audi med 4hjulstrekk. Det burde jo ringe mange bjeller hos quattro-folket at her er det noe som ikke stemmer.

 

Og den forrige testen for 2år siden hvor liksom Audi kjørte en gang forbi M3, så var det ingen her inne som hylte og bar seg om at den M3 var jo en gammel M3 og RS4 var splitte ny, men nå hyler dem liksom om den forskjellen. Nå skiller det jo bare maks ett år, ikke som sist hvor det var 4-5år skille hvor M3 var eldst. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Ellers så virker det som at så fort en Bmw entusiast får tak i en hvilken som helst Bmw,så tror de at de setter seg i en racer bil: haha : Og Bmw M3 er ingen bane bil,det er en personbil med stor motor!!!!

Og bare for å ha det klart,så syntes jeg Bmw er det mest oppskrytte bilmerket som er,og ja jeg har prøvd mange av de!!

 

 

 

Er det noe som er oppskrytt så er det nå quattro og ikke BMW, det vet vel de fleste, og de som ikke tør å innrømme det vet jo det innerst inne at det quattro er faktisk bare oppskrytt søppel. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du glemmer det at M3 som kun har bakhjulstrekk kjører lett fra en Audi med 4hjulstrekk. Det burde jo ringe mange bjeller hos quattro-folket at her er det noe som ikke stemmer.

 

D

 

Hva prater du om nå? M3 kjører ikke lett fra RS4 på tørra engang. Den drar bittelitt ifra, mest grunnet lavere drivverkstap.

 

Ta en M3 med på furnesdalen om en mnd så kan du jo få se hvem som blir parkert på snøføre ihvertfall : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.