#1 Skrevet Desember 26, 2007 Jeg lurer på og kjøpe en A6 quattro Turbo Avant, hva må jeg passe meg for her? Hvilken motor vil jeg ha? Hvilken girkasse vil jeg ha? Og om jeg skal ha et par hester ekstra, hva gir best utgangspunkt? Bør jeg passe meg for automat om jeg skal ta ut noe mer? Jeg ønsker og sette inn / kjøpe bil med navi men det ordner seg vel uansett? Hvordan er det om ettermontere xenon lys på disse bilene? Jeg titter for øyenblikket på biler fra 98 modell og oppover med pristak på 150.000,- Alle tips mottas med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 26, 2007 Automaten har en tendens til å ryke om man trimmer, og man kan etter montere både xenon og navi.. men å ettermontere navi koster mye og er mye jobb. Det som ofte pleier å ryke på disse er kamkjede strammeren i motoren, sjekk at reg rem er byttet, sjekk med service og kontroller bremser. Forstilling/bærearmer pleier og å være en svakhet på disse bilene. Jeg ser du bor i sarpsborg, så om du er int i å tune den litt så gi meg et lite PM så skal vi fixe no pris på chipping 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 27, 2007 ettermontere navi koster ikke nødvendigvis mye. Du får en RNS-E (navien fra 2004) for ca 6500-7000. Hvis du har kjøpt en bil med dobbel din ramme så er denne nesten plug&play. Har du enkel DIN spiller må du regne med 1500-2000 kr ekstra i dobbelDIN rammen. jeg har muligens en RNS-E til A6 til salgs snart... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 27, 2007 Hvis du snakker om en V6 tdi motor så er du vel sikkert kjent med mulig svakhet på kamakslene ? Finnes en annen tråd med dette tema. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 27, 2007 Jeg har ikke planer om diesel nei Tenkte mer på bensin motor med turbo... Men er usikker på hvem av bensin turbo motorene som er mest holdbar og er best med tanke på og ta ut et par hester ekstra : klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 27, 2007 Jeg har ikke planer om diesel nei Tenkte mer på bensin motor med turbo... Men er usikker på hvem av bensin turbo motorene som er mest holdbar og er best med tanke på og ta ut et par hester ekstra : klø : Hvis du har et pristak på 150 000,- så er det vel kun en turbo motor i den prisklassen... 2,7T Blir vel en del dyrere;) Ettermonterte xenon på min nå,det var null problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 27, 2007 Hvis det er snakk om 1.8T og quattro er jo girkassevalget enkelt, denne finnes bare med manuell kasse. Vil du ha 1.8T og automat, må du droppe quattro. Skal du ha turbo, quattro og automat må du ha en 2.7T. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 27, 2007 som nevnt over, så er det kun 1.8T motoren som er aktuell i den prisklassen, og den går det nok greit å montere xenon i. 2.7T var det litt trangt i, men etter å ha skrudd bort innerskjermen, gikk det fint å montere xenon på den også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 27, 2007 Da blir jo valget plutselig enkelt Hvordan er disse 1,8T motorene? Er de sterke, eller må man passe seg for kilometerne? Hvordan er disse motorene når de har gått 3 - 400 tusen? Og hvordan er bensinforbruket på en slik bil med 1,8T? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 27, 2007 1,8T motorene er vel en god motor, men fulgte serviceintervaller er viktig. Den motoren liker heller ikke longlift olje. Jeg har da en a4 som ikke er chippet og må si jeg er overrasket over kraften den har(210Nm). Vet ikke hvordan en A6 med den motoren er orginalt, men en liten chipp og du har ca 190 HK og ca 300Nm. Har sett mange med høy km stand på finn, turboene holder jo ikke evig, er også noen tråder om oljetrykk og strammer problemer Min bruker til daglig maks 1-1,1(bor 5 min fra jobb), langkjøring 0,7-0,8 var faktisk nede på 0,6tallet i sommer:D Håper dette hjalp litt:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 28, 2007 Oljepumpa er vel en svakhet på 1,8 motoren med og uten turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 28, 2007 Oljepumpa er vel en svakhet på 1,8 motoren med og uten turbo Hvordan merker man dette? Er det ikke flere forskjellige 1,8t motorer? (forskjellig med hester...) Er det noen forskjeller på de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 28, 2007 Merka det på tidvis ventiltikk, kom og gikk (mest på tomgang) Da bilen (98mod A4, 1,8Tq) ble undersøkt for ventiltikk målte de trykk, som var lavt (bilen hadde bare gått ca 120,000km) Ny oljepumpe og den ble som ny Har sett samme sak på en passat med vanlig 1,8 , og en A4 med vanlig 1,8. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 28, 2007 Hvis du snakker om en V6 tdi motor så er du vel sikkert kjent med mulig svakhet på kamakslene ? Finnes en annen tråd med dette tema. Litt off topic her men får en A6 med 1,9 TDI motoren, manuell kasse og quattro? De A6'ene med TDI og quattro eg finner tisalgs er bare 2,5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 28, 2007 Litt off topic her men får en A6 med 1,9 TDI motoren, manuell kasse og quattro? De A6'ene med TDI og quattro eg finner tisalgs er bare 2,5. 1.9Tdi finnes desverre ikke i kombinasjon med quattro på A6. Gudene vet hvorfor egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 28, 2007 1.9Tdi finnes desverre ikke i kombinasjon med quattro på A6. Gudene vet hvorfor egentlig ja, helt idioti... den 131hk motoren fra 2002 modellen med quattro hadde vært helt sjef. Får den jo på A4... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 29, 2007 1.9Tdi finnes desverre ikke i kombinasjon med quattro på A6. Gudene vet hvorfor egentlig Samme som dagens A6, man får ikke 2.0 TDI med quattro heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 20, 2008 Merka det på tidvis ventiltikk, kom og gikk (mest på tomgang) Da bilen (98mod A4, 1,8Tq) ble undersøkt for ventiltikk målte de trykk, som var lavt (bilen hadde bare gått ca 120,000km) Ny oljepumpe og den ble som ny Har sett samme sak på en passat med vanlig 1,8 , og en A4 med vanlig 1,8. Kor mykje koster ny oljepumpe til ein 1.8t motor då? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 17, 2008 Jeg har en 1999 modell i kikkerten nå, hvordan er det med rust, er det noe problem på de? Og hvor mye ville dere gitt for en 99 modell som har gått 200000 km? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 17, 2008 Rust, joa, det kan hende det. Det er ikke uvanlig med såkalt sinkslipp på bakdørene og hjulbuene bak, det var slik på min A6 når jeg kjøpte den. Min er også en 1999. For en 1.8Tq med 200k, det kommer litt an på bilens generelle tilstand og utstyrsnivå, så jeg vil si 110-150.000 kr. Min 2.8q sedan ga jeg 148k for, og det med 240k km. En Avant er nok noe høyere i pris enn en sedan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 17, 2008 Genialt, da vet jeg hva jeg kan gå etter... Dette sinkslipp problemet, hvor lang garanti er det på det? Og hvordan er rustgarantien på disse bilene generelt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 17, 2008 kjøpte min 99 mod A6 1.8tq avant for 6mnd siden,210km og er veldig fornøyd med den kjempe fornøyd med den! god å kjøre! uchippa 1.8t går ikke spesielt bra! men hadde nok hjulpet betraktelig med en chip! av feil er det jo som nevn sinkslipp.. har noe rust i hjulbuen bak, men er da tross alt en snart 10år gml bil, så kan vel si de rustmessig er bra! klunkene forstilling er vel en gjenganger, ABS styringsenhet er en del jeg har skjønnt er svært vanlig ryker. LØP å kjøp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 18, 2008 Vurderer sånn smått å selge A6en min. kmstand 93000 http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=7290 Ta kontakt hvis det er av interesse. Er veldig usikker på hva denne bilen er verdt, kommer litt an på hvor mye av utstyr (felger, stereo osv.) som skal følge med. 160k+ kanskje? Har lite bilder av bilen, men skal se om jeg ikke klarer å fikse noen, hvis du er interessert da.. Skinninteriør (ikke sport) kjørecomputer osvosv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...