#1 Skrevet Desember 27, 2007 På A4 B5 er det jo ET45 originalt. Da jeg kjøpte bilen min i mai stod det 8x18 RS4 replicafelger med ET35 på bilen. Nå i desember skiftet jeg begge hjullagrene bak, fordi disse var slitne. Da jeg så over serviceboken og diverse kviteringer, så jeg at forrige eier fikk byttet hjullagrene i september 2006. Så det har altså bare gått 1 år og 3 måneder fra de ble byttet til jeg nå måtte bytte på nytt. Kan denne ekstreme slitasjen skylds feil ET? Ser det er mange her på forumet med tilsvarende biler som kjører med ET35. Har dere hatt noe problem med stor slitasje på hjullagre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 27, 2007 På A4 B5 er det jo ET45 originalt. Da jeg kjøpte bilen min i mai stod det 8x18 RS4 replicafelger med ET35 på bilen. Nå i desember skiftet jeg begge hjullagrene bak, fordi disse var slitne. Da jeg så over serviceboken og diverse kviteringer, så jeg at forrige eier fikk byttet hjullagrene i september 2006. Så det har altså bare gått 1 år og 3 måneder fra de ble byttet til jeg nå måtte bytte på nytt. Kan denne ekstreme slitasjen skylds feil ET? Ser det er mange her på forumet med tilsvarende biler som kjører med ET35. Har dere hatt noe problem med stor slitasje på hjullagre? Har kjørt 2 år med ET 13 (bilen har sikkert gått 4-5 år med dette til sammen) , 1 år med ET35 + halvt år med ET 27.. Kun bittelitt slakk i ene hjullager bak på EU-godkjenninga nå i høst men det var så lite at man såvidt merka det.. Så vet ikke om de du har skyldes feilmontering eller noe jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 27, 2007 virker mere som det har vært dårlig kvaltitet og slurvete jobb som er gjort ved forrige bytte av lagre. Jeg har kjørt med helt på tryne inpress i lang lang tid og har ikke hatt noe problem med dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 27, 2007 Skoda på Grorud sleit mye med montering av hjul lager. Var innom 3 ganger for å bytte de samme 2hjul lagrene. Veit ikke hva de gjorde for noe, men tipper de brukte slegga og overdrevent mye slegge fett: haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 27, 2007 Ah, ok. Så ingenting å bekymre seg for da altså. En annen ting. Når jeg kjører med 225 brede dekk på disse felgene tar dekkene ani hjulbuene foran når jeg senker for mye. Slik jeg har forstått på andre unngår man akkurat subbing med ET35, mens ET30 gir subbing? Jeg skal ha nye sommerdekk nå kommende sesong. Vil 215 dekk kunne være smalt nok til at jeg unngår subbing? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 27, 2007 Jeg tror 215-dekk med riktig profil (rulleomkrets) til 18" kan være vanskelig å finne. Noe sier meg at 215/45-18 er litt ukurant.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 28, 2007 virker mere som det har vært dårlig kvaltitet og slurvete jobb som er gjort ved forrige bytte av lagre. Jeg har kjørt med helt på tryne inpress i lang lang tid og har ikke hatt noe problem med dette Jeg tok mine hjullagere med overdreven innpress i sommer...8&9x14 med ET-20. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 28, 2007 Jeg tok mine hjullagere med overdreven innpress i sommer...8&9x14 med ET-20. Hva er originalt innpress i ditt tilfelle da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 28, 2007 Hva er originalt innpress i ditt tilfelle da? orginalt er vel 6x14 ET38 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 28, 2007 Jeg tok mine hjullagere med overdreven innpress i sommer...8&9x14 med ET-20. Et-20 er vel litt ekstremt. i trådstartes tilfelle så spiller ikke 10mm forskjell at lagrene paier;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 28, 2007 Jeg tok mine hjullagere med overdreven innpress i sommer...8&9x14 med ET-20. Ja det er jo rimelig drøyt ja. eh eh ehe. blir noe sånn som 58 i forskjell? det er jo relativt mye, så ok den kan jeg godt gå med på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 29, 2007 Jeg tok mine hjullagere med overdreven innpress i sommer...8&9x14 med ET-20. Hvor mange cm stakk hjula utenfor buene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 29, 2007 Hvor mange cm stakk hjula utenfor buene? Ingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...