Trenger "timing marks" 1.6 bensin "EW"

Anbefalte innlegg

japp. holder på å bytte registerreim på caddyen min, og av gammel vane så spretter jeg enkelt å greit bare av alt av deksler, og tar timinga etterpå, siden merkene somregel står tydelig prentet inn i blokka/toppen og på reimhjula. slik er tydeligvis ikke tilfellet på min vw motor.

kan noen være så snill å hjelpe meg med å finne merkene??

 

motorkoden er EW, årsmodell 1985, 1,6L bensin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Hvis ingen vet noe, men kanskje vet hvor jeg skal kikke så si ifra!!

har leita flere steder, men finner ikke ut noe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ut den grønne plastpluggen i clutchhuset. Merke på svinghjulet for veivaksel Ø.D.

 

Muligens merke i fremkant av kamdrevet, men i så tilfelle er regreimdekslet i plast.

 

Er regreimdeksel i stål er det merke i bak på kamdrevet som skal flukte med skjøt: toppdeksel-topplokk og være vendt forover. Evt. skru av toppdekselet og se at tappene på kamakselen står likt til hver side ( ventiler stengt ) sylinder 1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar ben owe.

 

Synes det er helt ufattelig at ingen vet noe om dette!! fremgangsmåten er den samme på de fleste 1,6 og 1,8 liters 8v vag bensinmotorer. må da være noen her inne som har byttet reim før??!!

 

er det virkelig ingen som vet noe, eller gidder dere bare ikke å svare??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar ben owe.

 

Synes det er helt ufattelig at ingen vet noe om dette!! fremgangsmåten er den samme på de fleste 1,6 og 1,8 liters 8v vag bensinmotorer. må da være noen her inne som har byttet reim før??!!

 

er det virkelig ingen som vet noe, eller gidder dere bare ikke å svare??

 

Synes vel det er litt mye forlangt at en tråd skal bugne av svar i løpet av et døgn. Nå har du fått svaret du trenger av Bent Owe og det tok ikke all verdens tid.

 

Forresten så har mine 1,5 og 1,8 8V motorer også hatt ØDP-merke på reimhjulet nede på veiva. Det sikreste er uansett å ta av ventilkåpa og se på kammen (gjerne i kombinasjon med en skrutrekker/tynn forlenger som man stapper ned i plugghullet til sylinder 1). På 1,5-motoren i vinterbilen var det jammen meg merke på kamdrevet også (har registerreimdeksel av metall).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener ikke at det bør bugne av svar, men når 30 personer har lest tråden, så har jeg liten tro på at det er 30 personer som ikke på noen som helst måte har kjennskap til motorene!

Mitt svar var ikke ment som misnøye! jeg er takknemmelig for all hjelpen jeg kan få, og innlegget var kun ment som et rop om hjelp, må tross alt ha bilen på veien føre jeg begynner på jobb igjen til onsdag.

beklager at jeg valgte litt "krass" formulering på forrige innlegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var heller ikke meninga å "ta" deg på noen måte (selv om det kunne virke slik;)), men jeg begynner bare å bli litt lei av folk som må bumpe i hytt og gevær og nærmest forvente at folk står i kø for å svare.

 

Nå er det bare å komme seg ut i Hallen for å skru. Det er slikt det blir fremdrift av!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hall du liksom!! jeg har en fin 50 kvm garasje, eneste aberet er at jeg mangler tak!

 

må minst på med oljehyre og offshorejakka for å skru nå.

IMG_3161.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huffda! Jeg har helt greie fasiliteter i alle fall:).

 

For ditt vedkommende får jeg håpe at Nissen kom med sydvest til jul:D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.