#1 Skrevet Desember 28, 2007 Må vel bli nye felger til sommeren, og en finner jo mye pent brukt. Hvor mye kan en gå inn og ut med innpress på en godt senket A3-8P? Orginalt innpress skal være 51(tror jeg), mens originalfelgene har ET56. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 28, 2007 Må vel bli nye felger til sommeren, og en finner jo mye pent brukt.Hvor mye kan en gå inn og ut med innpress på en godt senket A3-8P? Orginalt innpress skal være 51(tror jeg), mens originalfelgene har ET56. Org. offset er 56. Bak vil jeg tro at du kan få plass til felg med ET 35-38 men da kommer det an på felg og dekk bredde...har sett tyske A3'ere med 255 dekk bak på 9.5" breie felger. Hvorvidt det subbet eller hvor mye senk det var snakk om aner jeg ikke...Så lettere overdrevet ut spør du meg! Foran tror jeg at du sliter med å gå under ET 38. Max dekk størrelse foran vil da være 225. Hvis du senker mye kan hjulet allikevel subbe. Kommer an på hvilket dekk du velger og hvor brei felgen er. Velger du å gå for 235 foran tror jeg ET min. må være 45. Helst 50 eller org. Safest er 8" eller 8.5" breie felger foran og bak med 225 dekk foran og bak. Så heller space ut bak (evt. foran også) i stedet. Da styrer du jo i tillegg hvor langt ut du vil ha dekk/felg. Lykke til med felg jakten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 28, 2007 har sett tyske A3'ere med 255 dekk bak på 9.5" breie felger. Hvorvidt det subbet eller hvor mye senk det var snakk om aner jeg ikke...Så lettere overdrevet ut spør du meg! Pft, 10x19 ET39 (255/30) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 28, 2007 hehe...er litt pyse jeg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 28, 2007 Er vel ET 43 i mitt hode men allikevel!! vorne 8.5J19 ET43 mit 10mm Distanzscheiben je Seite, Reifen: 225/35 ZR19 Dunlop SportMaxx hinten 10J19 ET49 mit 6mm Distanzscheiben je Seite, Reifen: 255/30 ZR19 Dunlop SportMaxx Utrolig at det går. Men men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 28, 2007 Beklager, gikk litt fort i svingen, jeg trakk fra spaceren han hadde fremme, da ble det 39.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 28, 2007 Særdeles pen wunderbaum da Tror nok ikke dette er helt løsningen for meg, men 19" ser da utrolig perfekt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 29, 2007 Org. offset er 56. Bak vil jeg tro at du kan få plass til felg med ET 35-38 men da kommer det an på felg og dekk bredde...har sett tyske A3'ere med 255 dekk bak på 9.5" breie felger. Hvorvidt det subbet eller hvor mye senk det var snakk om aner jeg ikke...Så lettere overdrevet ut spør du meg! Foran tror jeg at du sliter med å gå under ET 38. Max dekk størrelse foran vil da være 225. Hvis du senker mye kan hjulet allikevel subbe. Kommer an på hvilket dekk du velger og hvor brei felgen er. Velger du å gå for 235 foran tror jeg ET min. må være 45. Helst 50 eller org. Safest er 8" eller 8.5" breie felger foran og bak med 225 dekk foran og bak. Så heller space ut bak (evt. foran også) i stedet. Da styrer du jo i tillegg hvor langt ut du vil ha dekk/felg. Lykke til med felg jakten. Er egentlig ikke mer plass bak enn foran på Golf 5 og Audi A3 8P, så 8,5 tom med ET40 er nok max av hva man bør kjøre på uten å valse. Men det er lettere å unngå subbing med 18 enn 20 tom fordi dekkstrekk har mer å si. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 30, 2007 Jeg hadde 8*19 et35 med 235/35 dekk tidligere, men disse solgte jeg siden bakhjulene tok opp i innerskjermen hele tiden. Nå kjører jeg 8,5*19 et 43 med 235/35 dekk. Dette subber kun dersom jeg har mye last og kjører litt for hardt i svingene, men det er på langt nær like galt som de forrige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 30, 2007 Er egentlig ikke mer plass bak enn foran på Golf 5 og Audi A3 8P, så 8,5 tom med ET40 er nok max av hva man bør kjøre på uten å valse. Men det er lettere å unngå subbing med 18 enn 20 tom fordi dekkstrekk har mer å si. ¨Heng meg hvis ikke dette passer her i tråden,, MEN,, her ser en hvordan golf 5 med ET 45 8,5x20 , 225 30 20.. .Skjermen er det ikke gjort noe med..på håret.. Så jeg veit ikke jeg ,, hva som er relevant for 8p,, men ville nå tro om det var ganske likt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 30, 2007 Er vel noenlunde likt ja...Fet Golf btw 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...