Hva er det med vag og knekt fjær?

Anbefalte innlegg

Som topic sier. I romhjula fikk jeg en skummel lyd på venstre side foran på tt`n min. Tok den inn på verkstedet i dag og konstaterte at øverste ringen på fjæra var knekt av.

I sommer så knakk bakfjæra også.. Heldigvis hadde vi liggende fjærer fra en s3 så jeg er reddet til over nyttår( bestillte meg eibach fjærer i dag).

Men,knekte fjærer på vag er meget vanlig vil jeg si da vi skifter en del sånne.. Spesielt på golf 3.

Er det svakheter på disse siden dem knekker i hytt og pine??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er en svakhet, men den ene foran knakk på passaten min også. Enda så gikk den gjennom eu kontoll på biltilsynet med knekt fjær!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen høres denne lyden ut? Konstant eller bare et smell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som skjedde på min var at den øverste ringen knakk slik at fjøra gikk over øvre fjærskål og lå mot chassiet på bilen. Når jeg svinger så spenner fjæra seg(siden den ikke er på tårnlageret lengre) og når jeg la helt over så smalt det hver gang fjæra ga seg.

Hørte ikke noe når den knakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke bare vag..

På Pappas '03 Ford Mondeo, som såvidt har passert 100k så knakk også den eine framfjøra, sånn uten videre... men den bilen brukt 2-3 ggr. pr. uke, ellers står den inne i garasje, så er nok ikke bruken som tar knekken for dem, jeg tror heller det er svakhet i metallet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.