Anbefalte innlegg

Noen som har kjennskap til denne NGK pluggen? PFR6Q.

Jeg byttet pluger på min audi A3T 98mod, og da skulle jeg kjøpe bosch plugger, 249,- for 4 stk. til org A3 turbo. Disse ble kjøpt på torshow, de som sa at jeg skulle bruke de.

Men etter å ha hørt meg litt rundt om kring, så blei jeg annbefalt Orguinale plugger fra møller. Disse koster litt over 200,- pr stk, og det er de som jeg nevnte NGK PFR6Q.

Den er litt trimmet, sitter S3 turbo på den (kkk k04 turbo) + chip fra Tsracing, + eksos/filter.

Noen som har no kjennskap til dette? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo orginalpluggen det, denne pluggen som var på min golf gti med chip, også.. fungerte fint det, men jeg byttet til NGK BKR7E som er en grad kaldere og leste litt på vortex og mange som anbefaler denne på lett trimmede 1,8T (150hk).. Men du kan nok fint kjøre den pluggen du har der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant igjen foresten gammle pluggen nå som satt der før jeg skiftet for noen uker siden. På den pluggen står det; NGK R. BKURGET 10. Denne er det 3 slike tenningspunker på, med den jeg snakka om (PFR6Q) var det bare 1 på.

Vet du/dere hvilken plugg dette er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BKUR6ET mente jeg. Ser på NGK sin hjemmeside at det er en billigere plugg en den førstnevnte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser nå på NGK sine hjemme sider at den orginal NGK pluggen til min A3Turbo (PFR6Q) er på 0,8mm, som møller anbefalte meg å bruke. Men er fra TSracing sa at det var veldig viktig at den skulle være på 0,6mm. Hvem skal man da egentlig høre på? Den er chippet hos Tsracing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker plugg åpning på 0,71mm på BKR7E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva er egentlig forskjellen på 0,60mm og 0,71 og 0,80mm da? Hva er det som er så viktig med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva er egentlig forskjellen på 0,60mm og 0,71 og 0,80mm da? Hva er det som er så viktig med dette?

 

har med gisten og anntenninga å gjøre.. merker nok ikke noen forskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trådstarter, du nevner plugger og åpninger i fleng, men opplever du noe problemer med det oppsettet du har nå?

Jeg vet enkelte utgaver av 1.8T-motoren har vært litt kresen på pluggene og at PFR6Q (originalplugg) ofte er den som fungerer best.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han fra Tsracing anbefalte orginale plugger, og at de MÅTTE være 0,6mm, men orginal pluggen er jo på 0,8mm. Så bare lurer på hva som er riktig, og ikke riktig her.

Men merker kanskje litt fra forige plugger jeg kjørte med, men best å være på den sikkre siden og kjøre med de som egentlig skal sitte der tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.