#1 Skrevet Desember 28, 2007 Hei. Har et spørsmål nå vedrørende to ZF automatkasser. Den ene har betegnelsen AZG 4HP-24A og den andre har betegnelsen AZG 4HP18CRG. Spørsmålene er som følger: * Fra hvilke biler kommer disse kassene fra? * Hva er forskjellene mellom disse to? * Kan de brukes om hverandre? Han tror AZG 4HP-24A kommer fra en Audi V8, men dette vet vi ikke.. Noen som er greie å svarer meg på dette? På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 28, 2007 gjorde et kjapt søk på google, og fant vel ut at 4HP24A kommer fra 4.2l V8, og den andre fra C4 2,5 TDI 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2008 BumP, gjenstår 2 spm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2008 Ulik utveksling. Tdi kassa gir lavere turtall. Sjekk heller Audis girkassekode, tre bokstaver. Da kan man via ETKA sjekke mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2008 Nå har ikke jeg ETKA, og jeg skal vel ærlig talt ikke ha den heller? Noen som har et skikkelig, forklarende svar på disse tre spørsmålene jeg har stillt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2008 Nå har ikke jeg ETKA, og jeg skal vel ærlig talt ikke ha den heller? Noen som har et skikkelig, forklarende svar på disse tre spørsmålene jeg har stillt? 1:Dersom CRG er koden på kassa stammer den fra S6 2.2T 95-97 den andre kassa aner jeg ikke da man må ha girkassekoden for å sjekke det i familiealbumet. SKaff den så er det mye enklere,da får man også sjekket utveksling 2:Trolig utveksling avhenger av girkassekode som nevnt i punkt 1 3:Avhenger av punkt 2. Fabrikken opererer kun med 3 sifret girkassekoder,så ZF sine betegnelser hjelper ikke dersom man skal sjekke opp noe i ETKA. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2008 AZG-kassen tåler forøvrig 410 nm @ 4100 rpm. For en heftig sak, mht at motoren yter 400 nm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 3, 2008 Ser man det, dette hjalp Men med 2`rn, tenkte jeg også på om det er noen større fysisk forskjell, eller om det er bare å klaske inn kassa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 3, 2008 Ettersom Audi V8 motor passer rett på 5'er kasse, og den andre kassa som var nevnt var fra en C4tdi, altså 5'er, så skal begge de kassene der passe på både Audi V8-motor og Audi 5'er-motor. Kan kanskje være en fordel å fortelle litt mer om hvilken ibl og motor du skal ha kassa i, før du spør om det er bare å klaske den i? PS: Hvorvidt det bare er å "klaske kassa i", kommer vel litt an på din fysiske styrke også. Nei, jeg vil ikke anta det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...