Anbefalte innlegg

Hadde en liten photoshop aften med sterk inspirasjon fra "et annet stort norsk bilrelatert forum"

Litt humor til de som også syns det blir mye mas rundt oldskool-trenden på golf 2. Trenden som mange har blitt lei av, før det i det hele tatt har kommet noen norske utfordrere.

Obs, dette er humor, og ingen dissing av enkeltpersoner.

duplostyle01.jpg

-

duplostyle02.jpg

-

duplostyle03.jpg

-

duplostyle04.jpg

-

duplostyle06.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

et par til:

duplostyle07.jpg

-

duplostyle08.jpg

IMHO, oldskool=golf1 ;)

Feel free til å bruke disse i tråder dere syns er for oppjaget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Mattis Wang

duplostyle06.jpg

Haha, BA Baracus er jo sjefen da! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:D: ja :

Leste en av de trådene du tenker på her, Mattis.

Måtte flire litt :)

Er dette resultatet etter en pilsekveld eller? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er resultat av en pils og photoshop ja.

En dødelig kombinasjon :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenden som mange har blitt lei av, før det i det hele tatt har kommet noen norske utfordrere.

Kanskje litt drøyt å si at der ikke er noen norske utfordrere i 2er klassen ;)

attachment.php?s=&postid=83431

Men ellers er jeg enig med deg, blir VELDIG mye snakk om oldskool, ikke minst på Bilforumet, kan fort bli en smule lei ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kaller jeg skikkelig god humor!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tord Askvig

Kanskje litt drøyt å si at der ikke er noen norske utfordrere i 2er klassen ;)

Der har vi enda et eksempel på feiloppfattning av oldskool.

Bilen har rallyfront og racing-striper. Det krever mer enn chromespeil, originalfangere og chromelister for å kalle den oldskool. Men for all del, flott bil. En av norges fineste 2'ere uten tvil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

et par til:

duplostyle07.jpg

Det er en ting jeg lurer på med disse old-school-greiene (og nei dette er ikke et forsøk på å være spydig); Hva er poenget med å sette bestefars takstativ og oldemors gamle koffert på taket av disse bilene?

Skulle det vært tidsriktig burde det man heller kromma en thule skiboks fra 1983 :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har vi enda et eksempel på feiloppfattning av oldskool.

Bilen har rallyfront og racing-striper. Det krever mer enn chromespeil, originalfangere og chromelister for å kalle den oldskool. Men for all del, flott bil. En av norges fineste 2'ere uten tvil. :)

Da er vell heller ikke denne "oldskool" iflg din definisjon siden den har nye felger :D

12.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er heller intet forsøk på å være spydig, men finnes det noen "regler" for hva som er oldschool? : hjelp :

Som Mattis skriver er det ikke nok å slenge på orginalfanger og kromspeil men jeg ser jo at noen kjører 16-17" hightech felger mens andre har bredda 13" stålfelger med krom babymoonkapsler. : oppgitt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vell heller ikke denne "oldskool" iflg din definisjon siden den har nye felger :D

12.jpg

Nå er jo mam hjulene rimelig like gode gamle Centerline som blir brukt på Cal-look bobler da.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Nå er jo mam hjulene rimelig like gode gamle Centerline som blir brukt på Cal-look bobler da.....

Med tilsvarende dim på dekk og felger også?? Trokke det nei....

Mente bare på samme måte som Terje å stille spm hva som er å betrakte som oldskool og hva som ikke er det... i mine øyne er f.eks. Roar sin nydelige 2er ett "oldskool" prosjekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min tolkning av begrepet er vel en 70 til tidlig 80 talls bil. Org. farger eksteriørt og interiørt (brunt/beige f.eks.). Kromlister, speil, emblem etc. slik som det var på bilene på den tiden.

Kjiipt og enkelt interiør med "racing-detaljer" som smultering (lite og tykt GT-ratt), ekstra instrumenter etc. i f.eks. midtkonsoll. Ikke kjempestereo...!

Små, gjerne polerte hjul, typ ®allyCat, ATS, BBS (gml.type) etc. 13-15". Senking, selv om de gamle bilene sjelden var så lave som man gjør de i dag med justerbart, men det må til!!!

Moderat trimming av motor. Ikke en simons 4" stuss bak....! Herlig luftfilterlyd fra forgassermotoren : ja :

Elementer som takgrind/bagasjebærere med brune gamle kofferter er nok mer hentet fra RESTO-looken vi ser på en god del type1, men jeg synes det setter en liten PIFF på bygget da. Personlig synes jeg det er utrolig kuult.

Det er min "tolkning" da....

Tror egentlig at OldSkool og Resto (fra Type1) har smeltet litt sammen.

Tror ikke det finnes en fasit, men jeg enig med Mattis at det ikke holder å klemme på noen små polerte hjul og grisesenke og så er en 87-modell Golf --> OldSkool.

Litt morro dette... for i helgen så ryddet jeg litt på loftet hjemme og fant da en del eldre tyske tuningblekker (tidlig 90-tall). Ser man på bilene der så kunne det like godt ha vært kjøpt på Narvesen i dag. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Sandberg

Elementer som takgrind/bagasjebærere med brune gamle kofferter er nok mer hentet fra RESTO-looken vi ser på en god del type1, men jeg synes det setter en liten PIFF på bygget da. Personlig synes jeg det er utrolig kuult.

Helt enig, synes også det er tøft.... og du skal selvsagt ha takgrind på caben du og?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig, synes også det er tøft.... og du skal selvsagt ha takgrind på caben du og?

Yepp, En stoooor koffert i stedet for cab´en :D;)

Neida, men bagasjebrett kanskje ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilforumet.net er bare å gi opp.. Alt for mange idioter samlet på et sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Henrik Grøtvedt

Bilforumet.net er bare å gi opp.. Alt for mange idioter samlet på et sted.

Helt enig!!!!! Derfor gidder jeg ikke titte så mye innom der lenger. Men tilbake til topic:synes hele old school greia er liksom slik at den som har mest mulig "sære" felger,farge på interiør,farge på karosseri osv osv vinner "konkurransen".......Men for all del,finnes MANGE old school biler som er dødstøffe!!!! Men virker som om mange bare skal ha på mest mulig sære ting og tang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan virke som det er en del folk som bruker utrolig mye tid på å skaffe seg sære ting ja, istedet for å bruke tid på å få karosseri osv i topp stand først, også fikse på smådetaljer for å få rette looken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mye moro på Bilforumet jeg :D

Styrer bare unna de mest tåpelige forumene og trådene ;)

(Og har Tape-R på ignore-lista :cool: )

Tyskernes egen definisjon på begrepet: http://www.german-oldschool.de/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn som jeg ser det av den siden er det ingen regler. Ser man på den første eneren på siden (som forøvrig er henvist til en rekke ganger tidligere som oldschool) krasjer en mengde teorier allerede på den bilen: 2 spillere, en for lyd og en for stil men begge er synlige. Seter fra den kjipeste av de kjipe golfene og kromlister og dasjbord trekt i alcantara. Midtkonsol med både monohøytaler og ekstrainstrumenter. Osv, osv. Bilen er skitlekker og gjennomført til tusen men gjennomført til hva?? Jeg håper faktisk det er slik at man med andre ord kan eksprimentere villt uten at oldschoolpolitiet kommer å tar deg: slå : og at man ikke risikerer å bli : utvist : hvis man blander litt stiler:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

personlig synes jeg begrepet "old school" (helst skrevet med skool) er en smule oppbrukt.Folk slenger på en hel masse deler som ikke er levert på bilen orginalt og kaller det old school....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drit nå i hva det heter.. så lenge det er fett er det bra.

En ting er uansett sikkert. I norge kommer vi etter på trender uansett. For meg finnes det ikke noe Oldskool, vi i "hallen" har valgt å kalle det tysker stuk vi,(sikkert mange andre som gjør det også...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.