#1 Skrevet Desember 29, 2007 Hei, jeg har den 2001 mod allroad 2,5tdi. Når jeg drar på, spesiellt fra 4 gir og oppover kommer det en slaks "surkle" lyd fra motorrommet på passasjer siden. Det kommer ved 1800 omg og gir seg ved 2300 omg. Kan det være LMM som er slitt??? Alt av tips mottas med glede. PS: Godt nytt år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2008 Bump....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2008 Går bilen som den skal da? Vet det er flere som har påpekt mer støy fra turbo enn andre selv om det ikke har vært noe i veien på disse motorene. Jeg har høyere lyd fra turbo i samme området enn ellers i registeret. Dette er mye tydeligere før motoren har blitt varm, men er ikke noe som minner om surklelyd. Dersom det er noe med LMM vil jeg vel tro du ville merket det på motorresponsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2008 Hei, jeg har den 2001 mod allroad 2,5tdi.Når jeg drar på, spesiellt fra 4 gir og oppover kommer det en slaks "surkle" lyd fra motorrommet på passasjer siden. Det kommer ved 1800 omg og gir seg ved 2300 omg. Kan det være LMM som er slitt??? Alt av tips mottas med glede. PS: Godt nytt år Jeg har samme lyd i min Allroad. Har egentlig ikke peiling på hva det kan være, men har antatt at det sammenheng med for mye dieseltilførsel ifht turtall (men det burde ikke være sånn på en direkteinnsprøytet motor, eller Husker at jeg hadde denne lyden på en tidligere Golf 1.8 bensin bil - men den hadde vanlig forgasser...) Det høres ikke ut som turbo-lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2008 Nei jeg tror heller ikke det er turboen, for den plystrer som den skal. Jeg har også tenkt på om den får for mye diesel, men prestasjons kurven er helt fin. For å beskrive lyden litt bedre er den nesten som hvis man har det gammelt varemapperat hvor vifta slurer litt før den kommer i gang. Høres veldig godt hvis jeg belaster motoren mye som for eks, ved trekking av henger eller for høyt gir i oppoverbakker. Håper dette ga litt mer kjøt på beinet til de som kankje kan gjette "Lyden av Audi": klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...