#1 Skrevet Desember 29, 2007 Sitter å lurer litt på å bestille meg et GTI\R32 ratt til min Golf V. Lurer på om noen har gjort dette før? Og har peiling på om det er mye jobb, evnt en link til en how to? Har orginalt ikke multifunksjonsratt, men kunne veldig gjerne tenkt meg dette, lurer i denne sammenheng på hvordan det blir å få det til å virke mot MFD2 orginal Navien i bilen? MÅ en trekke opp ledningsnett for dette? Eller ligger det klart? Har funnet dette rattet med multifunksjonsmuligeheter på ebay: http://cgi.ebay.de/Golf-5-V-GTI-R32-Lederlenkrad-VW-Leder-Lenkrad-Pirelli_W0QQitemZ150198197119QQihZ005QQcategoryZ53947QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2007 Jeg bestilte min Golf V uten multifunksjonsratt, fordi jeg skal bytte til GTI 30th edition ratt. Så jeg er egentlig i samme båt som deg. Har lest litt rundt på diverse tyske fora, og har egentlig kun kommet over noen som har bygget om på Audi TT.. bør ikke være så altfor ulikt. Jeg har med hjelp av etka funnet ut at man trenger følgende: Ratt/m multifunksjonstaster Slepering Ledningsnett.. 1K0 971 584 C - Leitungssatz fuer Airbag, Adapter, Multifunktionslenkrad ECU til multifunksjon. 3C0 959 542 I tillegg må det kodes om med vagcom. STG 16 (Lenksäulenelektronik) auswählen STG Codierung -> Funktion 07 ?xxxx: Getriebevariante 0 - Schaltgetriebe 1 - Automatikgetriebe x?xxx: Lenkradvariante 0 - Lenkrad ohne Multifunktion 1 - 3-Speichenlenkrad (ohne Multifunktion) 2 - 3-/4-Speichen Lenkrad mit Multifunktion ohne GRA 3 - 3-/4-Speichen Lenkrad mit Multifunktion mit 4 Positions GRA xx?xx: Zusatzausstattung +0 - keine Tiptronic am Lenkrad, keine Lenkradheizung +1 - Tiptronic am Lenkrad +2 - Lenkradheizung xxx?x: MFA/GRA 0 - ohne Bordcomputer (MFA), ohne Tempomat (GRA) 1 - mit Bordcomputer (MFA), ohne Tempomat (GRA) 2 - ohne Bordcomputer (MFA), mit Tempomat (GRA) 3 - mit Abstands-Distanzregelung (geplant) 4 - mit Bordcomputer (MFA), mit Tempomat (GRA) 5 - Bordcomputer (MFA) mit Abstands-Distanzregelung (geplant) xxxx?: Heckwischer 1 - ohne Heckwischer 2 - mit Heckwischer Spørsmålet er jo som du sier, hva skjer om vi kobler på en slepering med multifunksjonsmulighet. Er det kablet opp frem til den fra radio/navi/dsg kasse etc? Jeg får bilen min levert i uke 5, så jeg regner med å sette igang med ombyggingen rimelig snart etter dette. Skal lage en komplett howto så snart jeg får bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 29, 2007 Oki, takk for svar, får vente å se om du får det til først jeg da Bør da være teoretisk mulig, og ikke så alt for mye jobb får en håpe. Litt offtopic her: Har du litt mer info om din nye golf? Kunne vert artig å høre hva motor, utstyr etc? Hva er forskjellen på edition 30 og feks vanlig GTI ratt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 29, 2007 Hehe, det kommer nok en egen prosjekttråd om golfen, så snart den dukker opp. Er iaf en 08 GT Sport TSI 170hk DSG 2dørs i candyhvit. Forskjellen på GTI Edition 30 og vanlig GTI ratt, er at det er røde sømmer i skinnet. Det samme gjelder girspaken, som i tillegg er formet som en golfball Har bestilt rødt/antrasitt interiør, så det kommer til å bli knall. Har funnet endel ang. modifisering av multifunksjonsratt, men ingenting konkret. Dessuten er det jo ofte utstyrsmessig forskjell på bilene som er levert i Tyskland og i Norge. Så min Howto blir iaf rimelig standardisert for de som har vanlige Golf V uten multifunksjonsratt og DSG paddles. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 29, 2007 Oki, får følge med i spenning Rått med candy white, sansen for cleane candy white biler, veldig pene , gratulerer med bra bil valg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2007 Jeg bestilte min Golf V uten multifunksjonsratt, fordi jeg skal bytte til GTI 30th edition ratt.Så jeg er egentlig i samme båt som deg. Har lest litt rundt på diverse tyske fora, og har egentlig kun kommet over noen som har bygget om på Audi TT.. bør ikke være så altfor ulikt. Jeg har med hjelp av etka funnet ut at man trenger følgende: Ratt/m multifunksjonstaster Slepering Ledningsnett.. 1K0 971 584 C - Leitungssatz fuer Airbag, Adapter, Multifunktionslenkrad ECU til multifunksjon. 3C0 959 542 I tillegg må det kodes om med vagcom. Bittelitt offtopic, men er litt nyskjerrig: Hadde det ikke vært lettere å bestille bilen med multiratt i utgangspunktet for så å bare bytte selve rattet i ettertid? Eller er det mye å spare på å kjøpe inn delene å gjøre monteringen av multirattet selv? Ellers så må jeg få berømme deg for et utsøkt valg av nybil;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 30, 2007 jeg er med på en bestilling av girkule og gti multi ratt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 30, 2007 Får vel kanskje dra igang en samlebestilling i februar da.. når jeg får bilen.. Hvis folk ikke har ekstremt hastverk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 30, 2007 Får vel kanskje dra igang en samlebestilling i februar da.. når jeg får bilen..Hvis folk ikke har ekstremt hastverk Neida,, tengt på det lenge... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 7, 2008 Denne hjelper oss sikkert en smule? http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2938601 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...