audi 200 20v turbo mystisk feil,, hjelp

Anbefalte innlegg

kompis har en 200 turbo som oppfører seg litt rart,når bilen har orginal chippene i så fungerer den som den skal, men når vi har chippet den, så bynte problemet, det som sjer er att når jeg gjir full gass ifra bånn så bynner den og fjuske på rundt 3000 omdr, og hørest ut som den de er noe med tenning/bensin, men om jeg gjir på sagte gass og når den kommer til 4000 og da gjir full gass, da går den som bare d, helt til jeg girer, og da fjusker den ijen,,hva kan være galt??, (chippene er kjøpt ifra ultimote tyskland..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen ekspert, men høres ut som den kutter pga for høyt ladetrykk :)

2,5bars map hadde nok hjulpet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3Bars map-sensor :)

Dere fyller forresten 98 sant..

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen høres det ut som samme problemet jeg hadde etter jeg chippet! Plugger/kabler/rotor/fordelerlokk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen ladder ca 1,4 på max, han hadde fylt 95, men kan d utgjør så mye da? må man bytte map sensor på 200 nå man chipper da? trenger ikke d på s6..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen høres det ut som samme problemet jeg hadde etter jeg chippet! Plugger/kabler/rotor/fordelerlokk...

 

var alt iorden før du chippet da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3B i 200/S2 har orginalt en 2bars map

S4/S6 AAN og ABY i S2 har 2,5bar map orginalt , derfor trenger du ikke bytte på den ;)

 

K24 ladder mest rundt 2500-3500rpm ett sted, så når den begynner å lugge/fjuske er det pga at hjernen er beregna for max 1bars trykk, og dere har 1,4b

Og når dere har passert 4000rpm, så har k24 begynnt å gå tom for luft, så da går dere ikke opp 1bars trykk :)

derfor går den greit da:)

 

2,5/3bars map er det som må til :) og 98oktan selfølgelig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tidligere nevnt. Men som også er VELDIG viktig på 3b motoren (egen erfaring). PLUGGER!

 

Så 2,5 eller 3 bar Map Sensor. 98 Oktan OFC! Ellers kan du få tenningsbank! Og det vil du ikke!... Og NYE plugger. Hjelper ikke dette, så bytt pluggkabler, fordelerlokk, og rotor.

 

2.2T er VELDIG kresen på pluggene når den er Chip'et. Kjøp fra KRB trading. Han ordner deg Platinum pluggene for ca 105,- stykke. Det er under halv pris av mekonomen osv. Jeg har byttet plugger 3 ganger på litt i underkant av 2 år. Men kjører MYE...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer map sesoren fra s4/s6 hjernen da? bli vell denne som er billigst å få tak i brukt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan ikke bytte map-sensor uten å ha chip som er beregnet for den map-sensoren som sitter der. Har man chip som er beregnet på 2 bar map og setter inn en på 2.5 (eller omvendt) blir det bare rot..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rart att dei i tyskland har solgt en chip som ladder 1,4 bar vist den ikke skal ha mere en 1 bar.. trur han må få sjekket hvilken map sensor som skal være dær

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan ikke bytte map-sensor uten å ha chip som er beregnet for den map-sensoren som sitter der. Har man chip som er beregnet på 2 bar map og setter inn en på 2.5 (eller omvendt) blir det bare rot..

 

Hvorfor skal man ikke kunne ha en hvilken som helst map sensor til en chip så lenge map sensoren registrerer trykk riktig i forhold til ladetrykk på chip?

Altså, eksempelvis er jo Stage 2 chip til mtm osv laget for å lade ca 1.5bar. (med wg fjær, ny resirk[anbefalt ihvertfal]) så er det vel samme om man har en 2.5 bar map sensor eller 3 bar egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste som er, når du bytter map sensor på 3b motoren så vil ladetrykket som vises i kjørekomputer bli feil. Bare slik at du er klar over det :) Så monter ekstern trykkmåler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet åssen plugger jeg må kjøpe til en audi A4 1.8tq??? den er chippet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kompis har en 200 turbo som oppfører seg litt rart,når bilen har orginal chippene i så fungerer den som den skal, men når vi har chippet den, så bynte problemet, det som sjer er att når jeg gjir full gass ifra bånn så bynner den og fjuske på rundt 3000 omdr, og hørest ut som den de er noe med tenning/bensin, men om jeg gjir på sagte gass og når den kommer til 4000 og da gjir full gass, da går den som bare d, helt til jeg girer, og da fjusker den ijen,,hva kan være galt??, (chippene er kjøpt ifra ultimote tyskland..)

 

Hei!

Jeg er helt enig med Eivind, du bruker en map som hører til chippen. Det er ikke bare å putte inn en hvilken som helst map. Slik er det med den saken.

Det ser du hvis du kjører chipen i et program som man bruker når man lager chipper. Jeg foreslår at du sender en forespørsel til dem som du har kjøpt chippen av, og for ett svar fra dem om det er steg 1 eller om det er steg 2.

Er det steg 1 så behøver du ikke å bytte map, men er det steg 2 så må mappen byttes. Og så fyller du 98 okt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg er helt enig med Eivind, du bruker en map som hører til chippen. Det er ikke bare å putte inn en hvilken som helst map. Slik er det med den saken.

Det ser du hvis du kjører chipen i et program som man bruker når man lager chipper. Jeg foreslår at du sender en forespørsel til dem som du har kjøpt chippen av, og for ett svar fra dem om det er steg 1 eller om det er steg 2.

Er det steg 1 så behøver du ikke å bytte map, men er det steg 2 så må mappen byttes. Og så fyller du 98 okt.

 

Altså, jeg blir snart gal hvis alle skal svare at "slik er det med den saken" for det ER IKKE SLIK MED DEN SAKEN! Hvis folk skal kunne lære noe som helst, og få noen som helst forståelse for hvem, hva, hvor her inne. Så MÅ folk ha en saklig begrunnelse for svaret sitt... Det blir som å spørre noen om hvilken bil som er best. Og får svar at "den" er best, FORDI SLIK ER DET MED DEN SAKEN!... Svarer du bare "åja" da og kjøper den bilen blindt uten å få vite HVORFOR den er bedre enn den/de andre?...

 

Jeg klarer fortsatt ikke å forstå hvorfor det skal være så stor forskjell på en map sensor, og en annen map sensor så lenge det er snakk om vanlig stage 1 eller stage 2 chip?

 

Hvis du forklarer hvorfor du mener det, så skal jeg være enig med deg, før noe forklarer meg hvorfor (eller jeg selv får testet det ut, og finner ut at det i tilfelle ikke fungerer) så står jeg på mitt at jeg ikke kan forstå helt hvorfor man ikke skal kunne bruke en hvilken som helst 2.5 bar map sensor til stage 2 oppsett...

 

Ja, og til trådstarter, sånn hvis du ikke har fått det med deg. Fyll 98 uansett når bilen er chipet. (tenkte siden alle som har svart her har skrevet det minst en gang så må jeg overgå alle andre i tilfelle han enda ikke har fått det med seg i løpet av ALLE svarene i posten vet dere) :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, jeg blir snart gal hvis alle skal svare at "slik er det med den saken" for det ER IKKE SLIK MED DEN SAKEN! Hvis folk skal kunne lære noe som helst, og få noen som helst forståelse for hvem, hva, hvor her inne. Så MÅ folk ha en saklig begrunnelse for svaret sitt... Det blir som å spørre noen om hvilken bil som er best. Og får svar at "den" er best, FORDI SLIK ER DET MED DEN SAKEN!... Svarer du bare "åja" da og kjøper den bilen blindt uten å få vite HVORFOR den er bedre enn den/de andre?...

 

Jeg klarer fortsatt ikke å forstå hvorfor det skal være så stor forskjell på en map sensor, og en annen map sensor så lenge det er snakk om vanlig stage 1 eller stage 2 chip?

 

Hvis du forklarer hvorfor du mener det, så skal jeg være enig med deg, før noe forklarer meg hvorfor (eller jeg selv får testet det ut, og finner ut at det i tilfelle ikke fungerer) så står jeg på mitt at jeg ikke kan forstå helt hvorfor man ikke skal kunne bruke en hvilken som helst 2.5 bar map sensor til stage 2 oppsett...

 

Ja, og til trådstarter, sånn hvis du ikke har fått det med deg. Fyll 98 uansett når bilen er chipet. (tenkte siden alle som har svart her har skrevet det minst en gang så må jeg overgå alle andre i tilfelle han enda ikke har fått det med seg i løpet av ALLE svarene i posten vet dere) :P

 

Hei Rune-André!

Kan hende at jeg har missforstått, er det sikkert at det er stage2 da? Når det gjelder begrunnelse av hvilken mapp du skal bruke til hvilket oppsett, så kan jeg vise deg det på pc´n en gang som vi treffes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.