#1 Skrevet Desember 30, 2007 Kansje repost,men jeg slenger den inn: vinke : Viser vel hor godt quattro systemet funker: rock : Bare synd at tysken min suger! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 30, 2007 Denne filmen her er jo betalt av Audi, eller VAG. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2007 Kanskje ikke akkurat denne "versjonen"...hehe.. det kom jo opp reklame for sex leketøy på slutten der!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2007 Denne filmen her er jo betalt av Audi, eller VAG. Og hvem har betalt deg da ska tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2007 Denne filmen her er jo betalt av Audi, eller VAG. Hvorfor gidder du?? Skal jeg begynne å si hvis/når det dukker opp tester der hvor det er andre merker er bedre enn Audi. Og faktisk, det er mange tester hvor det er andre biler som er bedre enn Audi. Og det finnes faktisk biler som er bedre enn Audi! Men her kom Audi'en bedre ut enn andre... Hadde de tatt med noen andre biler så kanskje de hadde kommet bedre enn Audi'en`? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2007 Hvorfor gidder du?? Skal jeg begynne å si hvis/når det dukker opp tester der hvor det er andre merker er bedre enn Audi. Og faktisk, det er mange tester hvor det er andre biler som er bedre enn Audi. Og det finnes faktisk biler som er bedre enn Audi! Men her kom Audi'en bedre ut enn andre... Hadde de tatt med noen andre biler så kanskje de hadde kommet bedre enn Audi'en`? Jamen, du både ser og hører at den fimen er sponset av Audi, så da syns jeg at det blir veldig teit at folk blir så opphisset av å se denne her. Så da er det på sin plass å fortelle folket at du ikke skal tro på alt det du ser og hører om, og ikke alt på nett som er fakta, det bør jo folk lære snart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 30, 2007 nå skal det jo sant sies at X-drive til BMW faktisk er bedre enn torsen-diffen til Audi....ser her f.eks... for å si det igjen....for det virker som det er mer enn en her inne som går med skylapper på...Audi ER ikke best (eller VW for den sakskyld) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 30, 2007 men kan jo være noe vekt som er med og avgjør litt her da. audin er jo en del letter en dem store 4wd. og de vil grave seg ned før på grun av det. eller er jeg helt på jordet? og reklamen på slutten er jo lagt på av han som har lagt ut vidoen da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 30, 2007 "Men denne filmen er jo betalt av"-... -BMW, er jo heeelt opplagt. Skal en teste og bedømme fremkommeligheten til 4hjulsdriftsystemer må testen være under reelle definerte forhold på veien og ikke på noen ruller i et verkstedslokale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 30, 2007 Det er jo en kjensgjerning at Torsen-systemet ikke fungerer hvis man har absolutt null friksjon på en aksel. Det er jo en svakhet med dette systemet, og man kan sikkert treffe på det i virkeligheten også, hvis man f.eks. blir stående med bakhjula på blank is. Og JA, X-drive2 er jo faktisk meget, meget bra, det går det ikke an å si noe på uansett hvor ihuga Audi-fan man er. Jeg for min del kjører gammel-quattro og er fornøyd med det:) Lenge leve sperrer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 30, 2007 nå skal det jo sant sies at X-drive til BMW faktisk er bedre enn torsen-diffen til Audi....ser her f.eks... for å si det igjen....for det virker som det er mer enn en her inne som går med skylapper på...Audi ER ikke best (eller VW for den sakskyld) Det er nå litt forskjell på kjørestilen til han med BMW'n og han med Audi'n. Kunne prøvd litt penere han i Audi'n. Eventuelt satt på brekket på Audi'n noen hakk så hadde den nok krabbet ut på egenhånd den å Kan jo hende det var gjort i BMW'n...? (Ikke det at jeg tror det, er vel elektronikk som sørger for å få kreftene framover der.) Ikkeno problem å nappe løs et hjul med torsen diffen hvis du er brutal med clutch/gass. Tester er stort sett kjøpt og betalt, og for alt vi vet kan den testen der være betalt av BMW. Uansett så har det jo ingen betydning hvordan ting oppfører seg i slike kunstige sammenhenger, at du blir stående på en så såpeglatt plass med bare bakhjula er det minimale muligheter for ute i naturen. Satan.. Dissa diskusjonene her hører hjemme på bilforumet ikke på et VW-Audi entusiast forum. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 30, 2007 Jeg for min del kjører gammel-quattro og er fornøyd med det:) Lenge leve sperrer. Me too.. quattro er genialt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 30, 2007 Jeg merker en ting som er ganske kjedelig med torsen-quattro. Om man gir på rett frem når det er glatt vil det i 9 av 10 tilfeller spinne løs på et forhjul, og så spinner man bare mens de tre andre hjulene tilsynelatende får ganske lite krefter.. En kamerat har en Audi V8 med automat, som har en helt annen løsning (elektronisk lamellsperre senter, torsen bak) og dette fungerer etter min mening mye bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 30, 2007 Jeg merker en ting som er ganske kjedelig med torsen-quattro. Om man gir på rett frem når det er glatt vil det i 9 av 10 tilfeller spinne løs på et forhjul, og så spinner man bare mens de tre andre hjulene tilsynelatende får ganske lite krefter.. En kamerat har en Audi V8 med automat, som har en helt annen løsning (elektronisk lamellsperre senter, torsen bak) og dette fungerer etter min mening mye bedre. på min a8q aut. er det noe som heter EDS, men såvidt jeg har skjønt så er det elektronisk diffsperre mellom forhjula, for å unngå det du nevner om å spinne på ett hjul. også ere torsen senterdiff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 30, 2007 Den opprinnelige filmen her er det i hvert fall noe muffens med, det ser vel alle? Medvirkende er det nok kanskje at Audien er den eneste som har nok power til å få opp skikkelig fart? Har hatt flere biler med Quattro og har nå en BMW X - kan ikke si meg enig i de som mener at kun Audi kan å bygge personbiler med 4x4... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 30, 2007 Hehehe.....er alltid like morsom å lese disse diskusjonene. Som nevnt over her så blir det litt bilforumet. Jeg skjønner ikke at hvorfor vi som er hardbarka Audi/VW-fan kan få være det? Selvfølgelig finnes det maaaaase annet rått, men for mange av oss, så er det Audi/VW som ligger hjertet nærmest. Hadde det ikke vært slik, så hadde vi jo ikke kunne hatt en så bra klubb og forum. Jeg mener at naturlig å skryte av det man liker best, og slik kommer det alltid til å være. Tror ikke at det er noen, med hånden på hjertet, kan si at det ikke er slik i f.eks. ford klubben, bmw klubben, merce klubben osv. Jeg kan snakke for meg selv, og jeg er en GANSKE ihuga Audi-fan. Men selvfølgelig synes jeg det er mye annet som er kult. Men når det kommer til hva jeg bruker til daglig og masse tid på, så er valget mitt ganske enkelt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk må dra opp slike diskusjoner inne på dette forumet. Når jeg logger meg inn her, så vil jeg lese om Audi og VW ikke alle andre merker. Det finnes det masse andre forum for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 30, 2007 Har ikke prøvd så mange andre 4x4 systemer, men har kjørt Sierra 4x4 og tror det er tilsvarende system i BMW også(ihvertfall de første iX'ne). Sierra'n med viskokobling i midt-diffen og lamellsperre bak samt 34/66 fordeling av kreftene, fungerer faktisk bedre enn Audi'n i mange tilfeller. Systemet er forutsigbart og lett å kontrollere sladd med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 30, 2007 Jeg merker en ting som er ganske kjedelig med torsen-quattro. Om man gir på rett frem når det er glatt vil det i 9 av 10 tilfeller spinne løs på et forhjul, og så spinner man bare mens de tre andre hjulene tilsynelatende får ganske lite krefter.. En kamerat har en Audi V8 med automat, som har en helt annen løsning (elektronisk lamellsperre senter, torsen bak) og dette fungerer etter min mening mye bedre. veldig enig!! systemet på v8'en sammen med automat er mye bedre enn vanlig torsen... Virker som systemet på v8eren tar mye bedre tak bak... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 30, 2007 Har kjørt Mercedes W124 med 4Matic også, og det hadde super fremkommelighet og var veldig enkelt å kontrollere. Dessverre er ikke dette systemet veldig holdbart, mange har hatt problemer etter 10-15 år.. Jeg vil gå så langt som til å si at quattro-systemet med torsen i senter og manuell sperre bak eller EDL fungerer bra og har trolig den aller beste holdbarheten av alle disse systemene siden det er enkelt og har vist seg å tåle både trim og tidens tann veldig godt, men i ren funksjon hevder det seg ikke i toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 30, 2007 Hvilket system har passat 3bg 4-M( quattro ), noe sperre som kommer automatisk osv ? Har ingen dårlige erfaringer med dette systemet i allefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 30, 2007 Nå har ikke jeg prøvd noen andre 4x4 systemer, men JEG er ihvertfall veldig fornøyd med quattroen min, lett å sladde med og kommer seg alltid opp der jeg skal. Visse folk her inne skal ALLTID krangle så jævli, kan dere ikke bare godta at folk her inne liker å prate om sitt og så holde den utenforstående meninga demmes for seg selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 30, 2007 Må si det hadde blitt forferdelig kjedelig om man skulle være enig om alt hele tiden, evt. aldri si noe om man er uenig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 30, 2007 Det er jo så utrolig mye som spiller inn annet en differ og elektronikk. Hele testen kan jo treneres bare med forskjellig dekktrykk eller dekkmønster. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 30, 2007 Audi ER ikke best (eller VW for den sakskyld) Feil! VAG er best.....for meg totalt sett. Derfor kjører jeg VW og Audi. Kjører du VAG fordi det er nest best alternativ for deg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 30, 2007 lurer meg på hvordan en subaru impreza STi hadde klatret den bakken?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...