Anbefalte innlegg

Jeg synes systemet til Subaru WRX/STI og Mitsubishi EVO er helt rått,skikkelig lekent,mens Quattro er litt "kjedelig" om vinteren med sin 50/50 deling. :( Men vet ikke hvordan eldre Quattro m/sperrer er og bruke da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si det hadde blitt forferdelig kjedelig om man skulle være enig om alt hele tiden, evt. aldri si noe om man er uenig.. ;)

 

Selvfølgelig, men ikke om samma gørra HELE tida.... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg prøvd noen andre 4x4 systemer, men JEG er ihvertfall veldig fornøyd med quattroen min, lett å sladde med og kommer seg alltid opp der jeg skal. Visse folk her inne skal ALLTID krangle så jævli, kan dere ikke bare godta at folk her inne liker å prate om sitt og så holde den utenforstående meninga demmes for seg selv?

 

Leste du tittelen på tråden eller........ : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste du tittelen på tråden eller........ : smil :

 

 

Har du lest resten av tråden? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk kjører den bilen de liker. Noen liker BMW noen liker Audi og noen liker kanskje Lada. Ingen biler er best på alt og de fleste kjøper bil etter behov. Ingen tester er 100% til å stole på og det er alltid en mulighet for at testpersonene har bestemt seg for hva de foretrekker lenge før testen er utført og det kan påvirke resultatet ganske mye. Den testen med 8'en som står og spinner syns eg virker litt ulogisk, ville tro at elektronikken ville bremsa ned bakhjula for å overføre kraft fram. Kan være så enkelt som at sjåføren har deaktivert antispinn, men det blir bare spekulasjoner;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd så mange andre 4x4 systemer, men har kjørt Sierra 4x4 og tror det er tilsvarende system i BMW også(ihvertfall de første iX'ne). Sierra'n med viskokobling i midt-diffen og lamellsperre bak samt 34/66 fordeling av kreftene, fungerer faktisk bedre enn Audi'n i mange tilfeller. Systemet er forutsigbart og lett å kontrollere sladd med :)

 

En ting at det diskuteres bmw og subaru her, men ford? FORD? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ut fra den rulletesten så har det mye å si om du kan låse midtdiffen...bmw møkka låser sikkert midtdiffen...hadde de satt opp en typ 85 og en likaldret ix så hadde dem ikke kommet så langt unna hverandre...nyere quattro er søppel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg merker ihvertfall at en quattro-bil med torsen i midten utmerket godt kan stå fast og spinne på et hjul. Bare det hjulet først spinner løs blir man der stående, og de tre andre hjulene står helt stille. Bare finn en bratt bakke, kjør igang litt brått sånn at det spinner løs, så kommer man ikke av flekken. Greit nok at det er ikke slik man kjører i virkeligheten, men det demonstrerer hvor følsomt det torsen-systemet er. Det virker rett og slett ofte som torsen-systemet fungerer som om det skulle være en vanlig åpen differensial i midten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt quattro både med sperra mittdiff og thorsen, synes thorsen diffen er veldig uforutsigbar,

mye lettere å kontrollere gammel quattro, synes jeg iallefall,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg merker ihvertfall at en quattro-bil med torsen i midten utmerket godt kan stå fast og spinne på et hjul. Bare det hjulet først spinner løs blir man der stående, og de tre andre hjulene står helt stille. Bare finn en bratt bakke, kjør igang litt brått sånn at det spinner løs, så kommer man ikke av flekken. Greit nok at det er ikke slik man kjører i virkeligheten, men det demonstrerer hvor følsomt det torsen-systemet er. Det virker rett og slett ofte som torsen-systemet fungerer som om det skulle være en vanlig åpen differensial i midten..

 

Er ganske sikker på at du vil klare å komme deg løs visst du bruker bremsepedalen, eller evt håndbremsa litt. Og stort sett alle nyere biler har en eller annen form for antispinn/ traction control som vil bremse det hjulet som spinner fritt og hjula med bedre grep vil begynne å rotere. Eg skulle kjøre en 84 mod Passat med framhjulstrekk til hoggeriet, etter litt rallykjøring i et sandtak hadde den ett pungtert bakhjul og ett sommerhjul framme. Det hadde snødd endel og var glatt på veien og med ett sommer og ett vinterhjul framme fikk eg selvfølgelig litt problemer med å komme meg opp bakkene til hoggeriet, men ved å pumpe på bremsepedalen samtidig som eg holdt gassen inne klarte eg å få bilen opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det å bremse litt med brekk eller brems overføre kraft til de hjulene som evt står stille/spinner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det å bremse litt med brekk eller brems overføre kraft til de hjulene som evt står stille/spinner?

 

Helt riktig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge en av gutta på s-cars forumet på audifans (han har jobbet med programmering av ABS/antisladd for VAG og Bosch) er dette en saga blott, EDL versjon 2 (kom vel '98?) bruker bremsene for å løse 'problemet' i BMW-reklamen. De må ha slått av ABS'en i den A8'n, for sånn er det visstnok ikke lenger.. Har selv stått fast med ett forhjul på glatta med Nazze, men et lett trykk på bremsen gjorde at alt fikk tak igjen! quattro er i hvertfall det beste systemet jeg har vært borti.. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er sååå enig med dere, quattro er bare SÅÅÅÅ rått liksom, det finnes ikke noe som er bedre enn Audi quattro! Fy faen! RÅTT ALTSÅ! Alt annet en quattro kan bare kastes, det er søppel liksom! Ingen andre kan lage bedre biler enn Audi quattro! Audi quattro kommer seg opp der alle må gi seg, det har jeg sett hver eneste vinter! Fy faen så bra quattro egentlig er!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste i siste Vi menn, en test av Toyota Landcruiser V8 som den nyeste råeste utgaven heter. På den er det Torsen senterdiff.. Så den diffen kan da ikke være så dårlig med tanke på det ordet Landcruiser har på seg som terrengbil. Det er sikkert noen forskjeller på diffene som de bruker i den og de Audi bruker, men allikevel så bruker de altså samme konstruksjonen.

 

Sorry for totalt OT: S.A. Hvorfor skal du absolutt lage kvalme her inne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Sorry for totalt OT: S.A. Hvorfor skal du absolutt lage kvalme her inne?

 

Hmmm... Hva galt har jeg sagt nå liksom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sigmund,, du er en tönt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Hva galt har jeg sagt nå liksom?

 

Nok en gang.. Sorry for OT.

For ironien lyser ikke lang veg?

PM sendes..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting at det diskuteres bmw og subaru her, men ford? FORD? :P

 

Jepp. FORDommer ut og går? :) Prøv en Sierra 4x4 på glatt føre en gang så ser du at systemet er bra selv om bilen er en billigbil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sigmund,, du er en tönt..

 

Takk takk, men det er vel ikke meg som person vi nok en gang skal diskutere her inne? Den tråden her handler vel om Audi quattro og ikke om Sigmund Aikio? Eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk, men det er vel ikke meg som person vi nok en gang skal diskutere her inne? Den tråden her handler vel om Audi quattro og ikke om Sigmund Aikio? Eller?

 

Mon tro hvorfor det kommer opp HVER gang? Kan det være noe med DEG alikavel kanskje? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mon tro hvorfor det kommer opp HVER gang? Kan det være noe med DEG alikavel kanskje? : klø :

 

 

Hvorfor skal det alltid være noe med meg, eller dem som har ett annet syn på saken enn det majoriteten her inne har?

 

Hva om vi snur på det? Så sier vi det at det er dere som har ett problem med at ikke alle her inne deler deres begeistring for Audi quattro, eller mange andre ting? Hvorfor kan ikke dere bare godta det at det finnes folk med andre meninger her inne, hvorfor må dere gjentatte ganger gå løs på dem som ikke har samme mening som dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

medlem for å rakke ned på bilene vi andre liker/beundrer og drømmer om.. det hadde jeg ikke giddet!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal det alltid være noe med meg, eller dem som har ett annet syn på saken enn det majoriteten her inne har?

 

Hva om vi snur på det? Så sier vi det at det er dere som har ett problem med at ikke alle her inne deler deres begeistring for Audi quattro, eller mange andre ting? Hvorfor kan ikke dere bare godta det at det finnes folk med andre meninger her inne, hvorfor må dere gjentatte ganger gå løs på dem som ikke har samme mening som dere?

 

Hva forventer du deg egentlig, at alle skal sette seg ned og være enige med deg i alt du sier? DET hadde vært kjedelig det tenker jeg.

 

Nå har det seg sånn at du faktisk befinner deg på diskusjonsforumet til vacn-klubben, der de fleste sannsynligvis er medlemmer fordi de liker merket.. Du kan jo slenge ut en tråd på bimmers ellernoe om at bakhjulstrekk og at bmw er er bare jall og se hva slags reaksjoner du får da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med å bremse litt når man står fast må prøves etterhvert... :)

 

Dro opp en volvo 240 i helga, den sto med begge bakhjula godt nedi en dyp grøft, understellet lå nedpå og var veldig mye snø på veien, grøfta var overflyt med snø. Har dårlige vinterdekk selv... Men bare hekta på tau og kjørte rolig igang, dro volvoen rett opp på første forsøk...: rock : Overraska meg selv og noen kompiser der da. : haha :

Trivlig 4hjulstrekk-system altså! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.