#51 Skrevet Januar 9, 2008 medlem for å rakke ned på bilene vi andre liker/beundrer og drømmer om.. det hadde jeg ikke giddet!! Hallo du, nå må du be de små grå om å stå opp, for de bør vel komme seg i jobb hos deg FØR du skriver noe som helst? Hvem rakker ned på hva? Er det ikke lov til å komme med negative synspunkter i en tråd uten at det skal bli tatt som om man rakker ned på det? Hvorfor skal det alltid ende med direkte personangrep på dem som kommer med negativitet på det majoriteten ser på som positivt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Januar 9, 2008 Har absolutt ikke en ting imot deg som person, men derimot blir det bare tett å være så forbanna kverulant. Greit at du ikke er ikke enig i at Audi Quattro er bra, men er det nødvendig å annonsere det for hele forumet gjentatte ganger? Vi skjønner. Meninger er vel og bra så lenge synspunktet ikke er hogd i stein og masse produsert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Januar 9, 2008 Hva forventer du deg egentlig, at alle skal sette seg ned og være enige med deg i alt du sier? DET hadde vært kjedelig det tenker jeg. Nei, jeg vet at det finnes mange flere som ikke er enig med meg en det finnes folk som er enig med meg om at Audi quattro er egentlig ikke er helt det store, som jo folk flest har blitt lurt til å tro at det er. Greit nok, quattro duger helt fint i gata på tørr og våt asfalt for den nervøse sjåfør, men når det blir litt sne og is ække quattro det du er blitt fortalt at det er. Nå har det seg sånn at du faktisk befinner deg på diskusjonsforumet til vacn-klubben, der de fleste sannsynligvis er medlemmer fordi de liker merket.. Du kan jo slenge ut en tråd på bimmers ellernoe om at bakhjulstrekk og at bmw er er bare jall og se hva slags reaksjoner du får da.. VW Audi-club er vel mye mere en Audi quattro? Eller har jeg misforstått noe vesentlig her nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Januar 9, 2008 Kanskje det har noe med måten du skrev den første posten på Sigmund, altså den som trigget disse kommentarene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Januar 9, 2008 Jepp. FORDommer ut og går? Prøv en Sierra 4x4 på glatt føre en gang så ser du at systemet er bra selv om bilen er en billigbil. Er dette en billigbil, nå ja, men ikke før:) Hadde en Xr4x4 2.9i, den var het rå i fremkommerlighet. Trudde en periode den var en beltebil... Har ikke prøvd så mange andre 4x4 systemer, men har kjørt Sierra 4x4 og tror det er tilsvarende system i BMW også(ihvertfall de første iX'ne). Sierra'n med viskokobling i midt-diffen og lamellsperre bak samt 34/66 fordeling av kreftene, fungerer faktisk bedre enn Audi'n i mange tilfeller. Systemet er forutsigbart og lett å kontrollere sladd med Sierraene hadde vel 36/64, uten at vi skal ta den diskusjonen her:) Så topic: Jeg har hadd quattro (quattro skrives KUN slik ikke med Q):)i mange år, og det et bra system. Fungerer bra for meg hvertfall... Taroen jeg hadde funket fint den også i 4x4. Bare jeg kommer meg frem i snøen, så er det ikke så farlig om hva som er best sålenge jeg er fornøyd:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Januar 9, 2008 Har absolutt ikke en ting imot deg som person. Det er bra, og jeg har heller ingenting i mot noen her inne, så er det liksom helt klart for alle som måtte være i tvil. Meninger er vel og bra så lenge synspunktet ikke er hogd i stein og masse produsert. Det går vel begge veier det vel? Positive/negative synspunkter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Januar 9, 2008 Hallo du, nå må du be de små grå om å stå opp, for de bør vel komme seg i jobb hos deg FØR du skriver noe som helst? Hvem rakker ned på hva? Er det ikke lov til å komme med negative synspunkter i en tråd uten at det skal bli tatt som om man rakker ned på det? Hvorfor skal det alltid ende med direkte personangrep på dem som kommer med negativitet på det majoriteten ser på som positivt? OK... La det være, ingen interesse av å diskutere med deg Planen var å lese om quattro vs andre 4wd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Januar 9, 2008 Så topic: Jeg har hadd quattro (quattro skrives KUN slik ikke med Q):)i mange år, og det et bra system. Jepp, ikke alle her inne som har fått det med seg så det er bra at det er du som sier det, hadde jeg sagt det så hadde folk tatt det som provokasjon, men faktum er at det skrives quattro og IKKE Quattro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Januar 9, 2008 Jeg synes at de som har andre interesser og synspunkter ang. andre bilmerker osv. kan diskutere det i andre forum. Jeg mener at det er en selvfølge at det ligger en viss interesse til grunne for å melde seg inn i VACN klubben. Jeg gidder ikke å hisse meg opp over slike innlegg, men jeg synes ikke det er nødvendig å krangle om slike ting. Jeg synes at andre biler er kule, bra, gode å kjøre, spreke osv. men jeg gidder ikke prate varmt om det her inne. Det er som å stikke hånda inn i et vepsebol. Som jeg sa i det andre innlegget mitt her, så vil jeg lese, se og høre om Audi/VW på dette forumet. Vil jeg lese varme inlegg om BMW, Ford, Mazda, Nissan osv så gjør jeg det et annet sted. Folk bør jo selvfølgelig respektere at andre har andre synspunkter og erfaringer, men det blir hva man gjør det til selv. Kan ikke de som har noe imot Audi/VW lage seg en egen tråd i OT, som de kan få utløp for sin aggresjon. Vi som er medlemmer her, vil selvfølgelig forsvare det vi brenner for. Hadde det ikke vært for det, så hadde vel kanskje ikke klubben vært det den er i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Januar 9, 2008 Jeg synes at de som har andre interesser og synspunkter ang. andre bilmerker osv. kan diskutere det i andre forum. Jeg mener at det er en selvfølge at det ligger en viss interesse til grunne for å melde seg inn i VACN klubben. Jeg gidder ikke å hisse meg opp over slike innlegg, men jeg synes ikke det er nødvendig å krangle om slike ting. Jeg synes at andre biler er kule, bra, gode å kjøre, spreke osv. men jeg gidder ikke prate varmt om det her inne. Det er som å stikke hånda inn i et vepsebol. Som jeg sa i det andre innlegget mitt her, så vil jeg lese, se og høre om Audi/VW på dette forumet. Vil jeg lese varme inlegg om BMW, Ford, Mazda, Nissan osvså gjør jeg det et annet sted. Folk bør jo selvfølgelig respektere at andre har andre synspunkter og erfaringer, men det blir hva man gjør det til selv. Kan ikke de som har noe imot Audi/VW lage seg en egen tråd i OT, som de kan få utløp for sin aggresjon. Vi som er medlemmer her, vil selvfølgelig forsvare det vi brenner for. Hadde det ikke vært for det, så hadde vel kanskje ikke klubben vært det den er i dag. Jeg vil bare spørre deg om en ting, svar meg gjerne på PM, det spørsmålet er egentlig ikke så vanskelig, men etter å ha lest innlegget ditt så har jeg mistanker til at du ikke vet det. Jeg skal beklage om jeg tar feil av deg. Hvordan tror du at ting kan bli bedre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Januar 9, 2008 Det går vel begge veier det vel? Positive/negative synspunkter? Absolutt, men nå har det seg sånn at vi befinner oss på et VACN forum som du sier majoriteten har et godt forhold til Vag og "Q"uattro. De fleste har vel en mening om saken også, og den skal de få lov til å si, men det er forskjell på å fise og å drite i buksa.... Hvis du hinta til at det er mange her inne som MÅ si positive ting om "Q"uattro så er det kanskje fordi du er 1 og de er tja 2-3 tusen? Men som Petter sier: Planen var å lese om quattro vs andre 4wd. Derfor er jeg ferdig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Januar 9, 2008 Absolutt, men nå har det seg sånn at vi befinner oss på et VACN forum som du sier majoriteten har et godt forhold til Vag og "Q"uattro. De fleste har vel en mening om saken også, og den skal de få lov til å si, men det er forskjell på å fise og å drite i buksa.... Hvis du hinta til at det er mange her inne som MÅ si positive ting om "Q"uattro så er det kanskje fordi du er 1 og de er tja 2-3 tusen? Men som Petter sier: Planen var å lese om quattro vs andre 4wd. Derfor er jeg ferdig. Jeg har ett meget godt forhold til VAG, men jeg er ingen fascist, jeg trives veldig godt i Audi, det er en utrolig god kjøremaskin når du skal kjøre langt, du kan liksom kjøre fra Oslo og opp til Finnmark på 16timer og når du er fremme så kan du godt kjøre litt til, rett og slett fordi du ikke er så sliten som om du hadde kjørt f.eks en Ford Mondeo, men jeg er ikke blitt så imponert av nyere Audi quattro på sneføre som det dere har blitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Januar 9, 2008 Jeg har ett meget godt forhold til VAG, men jeg er ingen fascist, jeg trives veldig godt i Audi, det er en utrolig god kjøremaskin når du skal kjøre langt, du kan liksom kjøre fra Oslo og opp til Finnmark på 16timer og når du er fremme så kan du godt kjøre litt til, rett og slett fordi du ikke er så sliten som om du hadde kjørt f.eks en Ford Mondeo, men jeg er ikke blitt så imponert av nyere Audi quattro på sneføre som det dere har blitt. Off topic: Oslo-Finnmark på 16 timer... Beklager, men den tar jeg ikke for god fisk. Har kjørt den strekningen sikkert 200 ganger da jeg jobbet med det... Det er 184 mil Alta-Oslo, dvs en sinnsyk snitthasighet, hvis du klarer det på 16 timer. Du skal vel spise, tanke, stoppepause osv... Ikke noe vondt ment til deg, men sorry, klarte bare ikke å ikke kommentere den. Nok OT... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Januar 9, 2008 Off topic: Oslo-Finnmark på 16 timer... Beklager, men den tar jeg ikke for god fisk. Har kjørt den strekningen sikkert 200 ganger da jeg jobbet med det... Det er 184 mil Alta-Oslo, dvs en sinnsyk snitthasighet, hvis du klarer det på 16 timer. Du skal vel spise, tanke, stoppepause osv... Ikke noe vondt ment til deg, men sorry, klarte bare ikke å ikke kommentere den. Nok OT... 16timer er vel mere vanlig en uvanlig blandt meg og brødrene mine, og noen kompiser, men klart det må planlegges, du starter klokken 18:00 og kjører oppover på natta, E4 på natta er gull, så kommer du tidlig på morgenen til finnmark og der er det jo bare å gasse på. Kjører du på dagen klarer du det ikke. Dette tar du sikkert som skryt, for jeg vet hvor knalltøft det er, men jeg har faktisk gjort det, brødrene mine vet det og kan bevitne det. Jeg kjørte på 13.5 time fra Moss til Lakselv, og da stod jeg halv time i Finland å venta på at en bensinstasjon skulle åpne, og nei, jeg anbefaler INGEN om å prøve på det samme, for det er galskap for dem som ikke vet hva fart er eller klarer å beherske det over lang tid. Vi snakker om snitt hastighet på langt over det tillatte og det som anbefales. Moss-Lakselv er det akkurat på Km 2000km, ofte så tikker den over 2000km når du passerer Mosseporten eller ankommer Banak. Men nå har jeg roet meg ned betraktelig, jeg er blitt den bestefaren bakom rattet, det kom etter at jeg var sammen med ei som hadde to små barn, og da måtte man bare skjerpe seg, enten man ville det eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Januar 9, 2008 Leste i siste Vi menn, en test av Toyota Landcruiser V8 som den nyeste råeste utgaven heter. På den er det Torsen senterdiff.. Så den diffen kan da ikke være så dårlig med tanke på det ordet Landcruiser har på seg som terrengbil. Det er sikkert noen forskjeller på diffene som de bruker i den og de Audi bruker, men allikevel så bruker de altså samme konstruksjonen. Leste også en annen artikkel om nye Landcruiser V8 og om dens fantastiske terrengegenskaper. Mye av råheten til denne skyldes nok også utstrakt bruk av avanserte programmer for ulike underlag osv. Det meste er vel kopiert fra de nyeste Land Rover modellene ettersom jeg kunne lese meg fram til. Ekstreme terrengegenskaper er ofte avhengig av slike hjelpemidler på nye biler. Quattro-systemet med Torsen er ikke slik jeg ser det et ekstremt offroad-system. Derfor synes jeg ikke sammenligningen skal dras for langt i den sammenheng. Som et hverdags 4-hjulstrekk system syns jeg det fungerer utmerket, og MYE bedre enn mye annet jeg har prøvd i sjangeren Haldex eller åpne differ som jo er det mest vanlige på markedet. Subaru, Suzuki, Toyota (ikke 4-runner, Jeep, Renault, Daihatsu eller Honda har alle skuffet meg med tanke på systemet de bruker kontra quattro med Torsen. Hadde derimot vært morro å prøvd nyere elektroniske systemer som X-Drive2, 4Matic eller Impreza STI med Torsen på for- og bakaksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Januar 9, 2008 Quattro-systemet med Torsen er ikke slik jeg ser det et ekstremt offroad-system. Derfor synes jeg ikke sammenligningen skal dras for langt i den sammenheng. Som et hverdags 4-hjulstrekk system syns jeg det fungerer utmerket Nettopp, her er det endelig en til som har skjønt det, quattro funker fint i hverdagen, men det er jo ikke vits i å hause quattro opp under taket bare fordi dere har sett en teit reklame film om hvor "bra" quattro er. Hold dere på bakken så skal nok jeg klare holde fred med dere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Januar 9, 2008 Nettopp, her er det endelig en til som har skjønt det, quattro funker fint i hverdagen, men det er jo ikke vits i å hause quattro opp under taket bare fordi dere har sett en teit reklame film om hvor "bra" quattro er. Hold dere på bakken så skal nok jeg klare holde fred med dere. Hvilken reklamefilm tenker du på og hva var teit / villedende med den? Tror vi trenger å dreie diskusjonen litt mer over på tekniske aspekter og ikke så mye OT. F.eks. hvordan virker de forskjellige systemene og så argumentere for fordeler og ulemper, evt hvordan kan ting forbedres 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Januar 10, 2008 Jeg er sååå enig med dere, quattro er bare SÅÅÅÅ rått liksom, det finnes ikke noe som er bedre enn Audi quattro! Fy faen! RÅTT ALTSÅ! Alt annet en quattro kan bare kastes, det er søppel liksom! Ingen andre kan lage bedre biler enn Audi quattro! Audi quattro kommer seg opp der alle må gi seg, det har jeg sett hver eneste vinter! Fy faen så bra quattro egentlig er! LOL! Du fikk ganske mye fisk på den der, ja! Torstein er nok inne på noe, ja. Men så lenge jeg kjører på veier (og en og annen grøft..) holder jeg nå fortsatt på at 'min neste bil har quattro'. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet Januar 12, 2008 Det er nå litt forskjell på kjørestilen til han med BMW'n og han med Audi'n. Kunne prøvd litt penere han i Audi'n. Eventuelt satt på brekket på Audi'n noen hakk så hadde den nok krabbet ut på egenhånd den å Kan jo hende det var gjort i BMW'n...? (Ikke det at jeg tror det, er vel elektronikk som sørger for å få kreftene framover der.) Ikkeno problem å nappe løs et hjul med torsen diffen hvis du er brutal med clutch/gass. Tester er stort sett kjøpt og betalt, og for alt vi vet kan den testen der være betalt av BMW. Uansett så har det jo ingen betydning hvordan ting oppfører seg i slike kunstige sammenhenger, at du blir stående på en så såpeglatt plass med bare bakhjula er det minimale muligheter for ute i naturen. Satan.. Dissa diskusjonene her hører hjemme på bilforumet ikke på et VW-Audi entusiast forum. ...............helt enig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet Januar 12, 2008 Nettopp, her er det endelig en til som har skjønt det, quattro funker fint i hverdagen, men det er jo ikke vits i å hause quattro opp under taket bare fordi dere har sett en teit reklame film om hvor "bra" quattro er. Hold dere på bakken så skal nok jeg klare holde fred med dere. Veldig OT! Men du tror du kan bli leder? Da lever du i egen tro! Tviler du nærmer deg styre i det hele tatt.. Skal diskutere og kverulere alt?! Greit folk har egne meninger,og alle er ikke enige med hverandre. Men hvis du ikke er enig,så må du ikke skrive i tråden du trenger IKKE og kommentere alt på forumet her.. For og si at du ikke liker ditt og datt osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet Januar 12, 2008 OT: Dette er jo ikke en spessielt bra test men det er jallefall en test der audien kjører opp hele bakken, men når et av di første innleggene si " Dette er betalt av audi, bla bla bla" så blir jeg litt matt. Kom med beviser da? når den samme personen begynner å hive bensin på bålet med " Quattro er RÅTT, ingenting slår quattro,bla bla bla " inlegge føler jeg dette sank ned til barnehage stadie. Vær så snill å ikke kvaruler på alt, kom gjerne me positive og negative poenger men på en voksen metode ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...