Audi s2 Vurderes.hva burde sjekkes?

Anbefalte innlegg

Som det sies i topic så har jeg veldig lyst på en Audi s2 da blir det nok aller helst en Cupe, går med sedan å vist den er veldi bra..

blir mest sansynelig import i å me at di som jeg ser her i norge har en del kolimeter på nakken.

men det jeg lurer på va er typisk feil mangler på disse bilene?(alle biler har jo sitt)

og så har jeg sett noen av disse s2'ene som det står Aby på er ikke sikker på hva detta er tror det har noe med motoren å gjøre har ikke satt meg helt inn i s2 verdenen.

MVh Atle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for kjappe svar:D

den svenske sia er jo gull værdt..tar litt tid å lese gjennom i å med at det er svensk og alt må tenkes gjennom men det er noe jeg skal ha i bakhue vist jeg ender opp med å kikke etter en s2.

men har lest på mange tråder at frambremsen på s2 er klein..

er det bare ¨å sette på rs2 bremser eller finnes det bedre alternativer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En S2 tåler en del Km på baken også :) 300,000km er som en tur i parken..

Men kan jo sellfølgelig være litt mer lett solgt hvis den ligger mellom 100,000-200,000km :)

Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk også at en ekte sedan ligger MYE høyere i pris enn en Coupé, da den er *meget* sjelden. Ombygd "ræl" ;) får man ofte tak i billig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett en del på s2'r i det siste..har håpet på å finne en som er i god stand og som gått rett rundt 100-120 tusen men da blir jo prisen der etter å..

jeg liker bedre coupe en jeg liker sedan utsende messig men så er det jo dette med va som er praktisk og greier. : dum :

En avant er uaktuelt skal ikke ha stv før jeg har kjerring å unger: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte min 93 s2 aby for 122... den var meget bra!! Må bare være tålmodig! (kan være jeg var litt heldig og:) En bra en under 120 kan du nok bare glemme:)

Uansett ting å se etter; på coupe er det vannlekasje! Virker som de er konstruert for å lekke... Resten står jo egentlig i den guiden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg handla meg en 91' s2 på fredag. kjørt den nesten 2000km allerede. fra Trondheim til Fusa her i vest. jeg ga 125000 og denne virker meget bra. ingen problem med denne enda. ingen ulyd i girkasse eller diff. motor er det heller ingen ulyder fra.

denne er nå gått 205000km med service hefte!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja vet at å finne en til under 120 er hardt..

jeg vet ikke åffer jeg sa 100-120..

har vel egentli sett etter s2r i fra 120-160/70 men skal di over 150 burde de være helt strøkene.

er vel det at får jeg en får under 120 så er det mulig at det å skifte noen ting likevell kan være billigere enn en til 150K..

men får se om jeg kjøper en s2 eller ei..må selge a3n først da:D

har jo en primera i garasjen å kansje selge den først hehe..

blir vertfall a3 over vinteren så får jeg se va det blir til, har lyst til å gå tilbake på benisn motor igjen og 4wd er jo win win..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner godt du har lyst på S2 jeg: smil :

Kjøpte min for en måneds tid siden, og er ett eneste stort glis, selv med de problemene jeg har fått. Men det er min egen skyld, ikke en typisk svakhet.

Ang. lekkasje, kan dette bekreftes, da det LETT renner vann inn når du spyler døra ved vask. I regnvær vet jeg ikke...

Go for it!!: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det s2n trekker?

er det 40% forann å 60% bak?

regner med det at det er antispinn på detta å men håper det er knapp da..

er det anti skrens å kansje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke antispinn og antiskrens, i hvert fall;)

Ang. trekk mener jeg det er 50-50

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

50-50 er det vel ja, ikke noe antiskrens hjelpemidler på disse nei, her må du ratte,bremse og gasse selv:) og så har du en knapp som gir deg sperre på bakhjula hvis du virkelig skal leke deg eller sitter fast;)

Er litt understyrte disse bilene, i allefall coupe`n, men det venner man seg fort til og håndtere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke 50 - 50 på alle quattro da, utenom de siste RS modellene der det er 40framme - 60bak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med TorSen diff fordeles kreftene opp til 75/25 eller 25/75. Og det gjerne altfor fort ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

anbefaler s2 i hvertfall, kjøpte min for 3 uker side. skikkeli arti å god bil:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp! angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte min:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

deilig å måtte ratte sjelv..hater det som jeg har nå driver å leker meg å ratter å står i pluteslig finner bilen det forgodt og bremse å herje. blir jo bare galt:(

å det med 4x4 er jo bare knall til å komme seg frem:D

sperre på bakhjula ja men da har jeg jo ikke bruk får 40-60:D funker fett med 50-50 da..

får bare mere å mere lyst på s2: eek :..Må bare finne en som er knall da skal det handles..:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

deilig å måtte ratte sjelv..hater det som jeg har nå driver å leker meg å ratter å står i pluteslig finner bilen det forgodt og bremse å herje. blir jo bare galt:(

å det med 4x4 er jo bare knall til å komme seg frem:D

sperre på bakhjula ja men da har jeg jo ikke bruk får 40-60:D funker fett med 50-50 da..

får bare mere å mere lyst på s2: eek :..Må bare finne en som er knall da skal det handles..:P

Lykke til med letinga!

Funker utrolig bra med 50-50:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.