Går det 9,5"x18" bak på golf 4 stv uten valsing?

Anbefalte innlegg

Driver og titter på nye felger til bruk på sommerhjulene på bilen og som topic sier: er det noen av dere felgguruer/Golf 4 guruer der ute som vet om det er plass til 9,5"x18" et27 med 255-35-18 dekk bak på Golf 4 stv. 4motion uten at valsen må taes i bruk? Har tenkt og kjøre 8"18" et 35 foran, med 225-40-18 så da skulle det værtfall ikke bli noe problem med rulleomkretsen foran og bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En her i Ålesund fikk breddet noen 8,5x19 felger med 1 tomme innover.......mener på han kjører med 265/35 dekk uten valsing. Mener på det var noen SMC felger han fikk breddet i Sverige,men usikkert på hva innpresset havnet på etter bredding. Dvs felgen ble 9,5x19 etter bredding ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En her i Ålesund fikk breddet noen 8,5x19 felger med 1 tomme innover.......mener på han kjører med 265/35 dekk uten valsing. Mener på det var noen SMC felger han fikk breddet i Sverige,men usikkert på hva innpresset havnet på etter bredding. Dvs felgen ble 9,5x19 etter bredding ;)

Hmmmmm, høres jo lovende ut dette:)

Felgene jeg ser er TüV godkjent i 9,5" ET27 på Golf 4 uten at det står noe om at det krever noe form for tilpasning av skjermene så da er det vell håp om at det skal passe da uten at det subbe eller å ta borti noen sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmmm, høres jo lovende ut dette:)

Felgene jeg ser er TüV godkjent i 9,5" ET27 på Golf 4 uten at det står noe om at det krever noe form for tilpasning av skjermene så da er det vell håp om at det skal passe da uten at det subbe eller å ta borti noen sted.

Til opplysing så hadde jeg 9x18 ET35 på min Passat 3BG stv. med 255/35-18 dekk uten valsing. Men det var ikke ikke mye å gå på utover.......vet ikke hvordan plassen på Golf 4 stv er i forhold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til opplysing så hadde jeg 9x18 ET35 på min Passat 3BG stv. med 255/35-18 dekk uten valsing. Men det var ikke ikke mye å gå på utover.......vet ikke hvordan plassen på Golf 4 stv er i forhold.

Kjører i dag på 8x18 ET35 / 225-40-18 og har godt med plass både utover og innover. Har aldri vært antydning til subbing selv med senk, 4 voksne og bagasje for 1 uke.

Lastet ned TüV papirene på de aktuelle felgene og de står faktisk med 8"x18" / 225-40-18 foran og 9,5"x18" 255-35-18 bak så da er det kanskje mulig og få denne kombinasjonen i vognkortet også da: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører i dag på 8x18 ET35 / 225-40-18 og har godt med plass både utover og innover. Har aldri vært antydning til subbing selv med senk, 4 voksne og bagasje for 1 uke.

Lastet ned TüV papirene på de aktuelle felgene og de står faktisk med 8"x18" / 225-40-18 foran og 9,5"x18" 255-35-18 bak så da er det kanskje mulig og få denne kombinasjonen i vognkortet også da: klø :

Står det ingen fotnoter om valsing osv på tüv-papirene ?? : klø : Syns det hørtes nesten for godt ut til å være sant. 9,5x18 et27 med 255/35 dekk uten å valse.....men for all del,har blitt overrasket før over hva enkelte hjulbuer svelger av dekk og felger :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det ingen fotnoter om valsing osv på tüv-papirene ?? : klø : Syns det hørtes nesten for godt ut til å være sant. 9,5x18 et27 med 255/35 dekk uten å valse.....men for all del,har blitt overrasket før over hva enkelte hjulbuer svelger av dekk og felger :P

Joa, var sef en liten hake her:o på punkt K46. På aksel 2 kan det være nødvendig med tilpasninger av innfestingen til innerskjermen i kunststoff. Var vell omtrendt med den ordlyden det stod i papirene (som forøvring gjelder en hel haug med modeller, Audi A3/S3 8L, Audi TT 8N, Chrysler PT Cruiser, Seat Toledo, Seat Leon, VW Beetle, VW Golf MK4 og VW Bora) så er jeg heldig så kanskje jeg slipper unna, men som du sier er vell for godt til og være sant det:p

Får vell sjekke litt priser da og se hva det blir til sommeren: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med 8,5x18 ET30 på min Golf stv, og det er god plass der bak - får også TÜV-papirer på 9,5x18 ET30på samme felg, så da går det antageligvis ganske greit... (bilen er senket 30mm etter bildet ble tatt)

Blir bare bedre og bedre dette her: smil : Da er det bare og krype til svigers og be om en GOD pris på det hele;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir bare bedre og bedre dette her: smil : Da er det bare og krype til svigers og be om en GOD pris på det hele;)

Hva med et lite hint om hvilke felger du planlegger? : smil :

Eller er det hemmelig? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med et lite hint om hvilke felger du planlegger? : smil :

Eller er det hemmelig? : klø :

Sjekk prosjekt tråden. Er du flink så går det ganske klart frem der;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver og titter på nye felger til bruk på sommerhjulene på bilen og som topic sier: er det noen av dere felgguruer/Golf 4 guruer der ute som vet om det er plass til 9,5"x18" et27 med 255-35-18 dekk bak på Golf 4 stv. 4motion uten at valsen må taes i bruk? Har tenkt og kjøre 8"18" et 35 foran, med 225-40-18 så da skulle det værtfall ikke bli noe problem med rulleomkretsen foran og bak.

Jeg tror 9,5x18 ET27 med 255/35 18 vil subbe greit bak på Golf 4 st.vogn hvis du senker bilen mer enn 50mm. Men med 40mm fjærer er det mye som egentlig subber som ikke gjør det, hvis du skjønte den ;) Men er ikke sikker, avhenger selvsagt av hvor stiv bilen er også og typen dekk. Hvis du ikke har kjøpt dekk enda, så ville jeg vurdert 225 bak også, selv om det innebærer ulik strekk foran og bak.

Hadde 9,5x18 ET30 bak på en Passat 3B engang i tida og det gikk akkurat med Falken FK451 225/40 18. Med 5mm spacer (subber det ikke, er det ikke gromt nok) starta subbinga. KW gewinde, ca 70mm senk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror 9,5x18 ET27 med 255/35 18 vil subbe greit bak på Golf 4 st.vogn hvis du senker bilen mer enn 50mm. Men med 40mm fjærer er det mye som egentlig subber som ikke gjør det, hvis du skjønte den ;) Men er ikke sikker, avhenger selvsagt av hvor stiv bilen er også og typen dekk. Hvis du ikke har kjøpt dekk enda, så ville jeg vurdert 225 bak også, selv om det innebærer ulik strekk foran og bak.

Hadde 9,5x18 ET30 bak på en Passat 3B engang i tida og det gikk akkurat med Falken FK451 225/40 18. Med 5mm spacer (subber det ikke, er det ikke gromt nok) starta subbinga. KW gewinde, ca 70mm senk.

Har ikke bestillt noe enda. Dekkene blir enten Yokohama S-drive eller Kumho KU31. Blir ikke noe mere senk en de 40mm som er der idag, da kommer jeg meg ikke ut av garasjen:o Kunne sikkert vært stivere. Kjører på KW senkefjærer og standard dempere for tiden. Hadde vært konge med 9,5" og 255 bak da, MEN er veldig i tvil: klø :.

Noen som har bilder av dekk strekken på 9,5" med 225 dekk? Du f.eks Runar:) og hvordan går det med strekk på dekkene bak, men ikke dem samme strekken foran og 4motion systemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du Golf 4 stv med Rial Daytona Race 9,5x19 ET30 bak og 8,5x19 ET30 foran...

Ser ut som plassen ikke er noe problem iallefall : smil :

golf4stv9519.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du Golf 4 stv med Rial Daytona Race 9,5x19 ET30 bak og 8,5x19 ET30 foran...

Ser ut som plassen ikke er noe problem iallefall : smil :

Takker :)

Ved hjelp av klubbmedlemer og det store internett så har jeg funnet ut at de felgene jeg vil ha i 9,5"x18"

vil bygge 27mm lengre ut en de som er montert idag så i morgen eller rettere sagt litt senere i dag er det ned i garasjen og måle litt så får vi se hva det er plass til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke bestillt noe enda. Dekkene blir enten Yokohama S-drive eller Kumho KU31. Blir ikke noe mere senk en de 40mm som er der idag, da kommer jeg meg ikke ut av garasjen:o Kunne sikkert vært stivere. Kjører på KW senkefjærer og standard dempere for tiden. Hadde vært konge med 9,5" og 255 bak da, MEN er veldig i tvil: klø :.

Noen som har bilder av dekk strekken på 9,5" med 225 dekk? Du f.eks Runar:) og hvordan går det med strekk på dekkene bak, men ikke dem samme strekken foran og 4motion systemet?

Falken FK451 225/40 18 på 9,5x18 som etterspurt. Jeg syntes dette var sjefskult i 2000, men nå synes jeg egentlig 225/40 er for mye dekk, tidene forandrer seg ;)

Hjul Runar Kopps Passat webs 3.jpg

passat20v_2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i dag testet 265/30-19 på 9,5"x19" ET27 og med 40mm senk så tok det ikke i noen sted bak. Var god plass innover i hvertfall. Både dekk og felgside var også innenfor skjermkanten. Hvorvidt dette ville funket på veien med litt last uten at det subber skal jeg ikke uttale meg om da det ikke ble prøvd. Endte opp med 9"x18 ET40, 5mm spacere og 255-35-18 dekk så da skal det gå så bra så (håper jeg:p).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i dag testet 265/30-19 på 9,5"x19" ET27 og med 40mm senk så tok det ikke i noen sted bak. Var god plass innover i hvertfall. Både dekk og felgside var også innenfor skjermkanten. Hvorvidt dette ville funket på veien med litt last uten at det subber skal jeg ikke uttale meg om da det ikke ble prøvd. Endte opp med 9"x18 ET40, 5mm spacere og 255-35-18 dekk så da skal det gå så bra så (håper jeg:p).

ET 40 ? Kan du spandere på 10mm spacer da;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 40 ? Kan du spandere på 10mm spacer da;)

Prøver med 5mm først så får vi se hvordan det blir;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

går bra med 9,5x18 bak på golf : ) men du må ha riktig ET rundt 30 : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

går bra med 9,5x18 bak på golf : ) men du må ha riktig ET rundt 30 : )

Det går sikkert bra med nok nok glippe i skjermen, men 9,5x18 ET30 selv med smale 225 dekk vil ikke smyge seg oppunder skjermen i dump hvis bilen er lav eller for myk. Så dette er nok en sannhet med modifikasjoner :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.