bruke utløserlager uten plastikk?

Anbefalte innlegg

Hei

Tok ut girkassa i går, og fant ut at utløserlagret mitt hadde slitt istykker plastikken mot trykkplata. Har ringt rundt og det er umulig å få tak i nytt på kort varsel. Lurte derfor på om det virkerlig var nødvendig å bruke plastikken eller om det går fint med stål mot stål?

DSC00484.jpg

DSC00483.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lim den ytre plastringen der fast med sika/tec7?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men du ser den har gravd spor, må vel evt fylle igjen gropa da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, så ikke det på bildene. Ville ikke fyllt igjen gropa med noe nei, det kommer til å rives ut med en gang.

Om det er slett metall bak anleggsflaten til plastikken er det nok ingen fare å bruke lageret uten plastikk, MEN det kan sikkert by på litt irriterende raslelyder, samt at metallet på både trykkplate og lager vil slites noe, men det er nok i minimal grad.

Plastikken der ser jo heller ikke spesiellt tykk ut, så det vil nok ha minimalt å si med tanke på vandring/arbeidsområde på pedal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp heller et godt gammelt lager å stål....dritten der tåler ikke harde trykkplater.....allerede knust et selv

Men som en nødløsning er det bare å sette det sammen uten å gjøre noe. ringen stikker ikke av for å si det sånn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er slett flate bak der ja, tror jeg bare prøver å sette det sammen uten plastikken, for som du sier ole, plastikken er jo minimal tykk. Raslelyder blir det vel ikke pga utløserlager ligger jo hele tiden inntil. Det jeg bekymrer meg for er om stål mot stål blir nok friksjon til å føre lagret rundt, eller omm stålet vil ligge å gnisse uten at lagret roterer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker nok det. for de gamle lagra er bare av stål....men de holder mye bedre og......jævla nye plastdriten de lager nå til dags

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg mente å huske, at jeg aldri hadde brukt sånne med plastikk før. Ja plastikk er noe drit, ikke akkurat beregna på hardetrykkplater og slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.