Turbotrykk problemer på 1,9 Tdi

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg føler bilen min lader litt dårlig på lavt turtall, men kommer som f.. rundt 3000.. -har lest litt rundt på forumet å fant denne tråden. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=105151

Kan jeg ha noe av det samme på min?

 

Problemet er at jeg fra 1.gir og i det jeg gir gass på nytt gir føler jeg bilen er slapp og det tar litt tid før jeg har normalt turbotrykk...

I sommer hadde jeg trøbbel med turboen. Den sto stille, men det viste seg og bare være noe magnet ventil greier. Så det ble fikset på møller...

 

Det som er nå irriterer meg litt da... bilen går bra og normalt, men føler da som sagt at den ikke har fullt trøkk fra bunn av....

 

Som det står i tråden jeg har linket til har jeg og merket litt svakere bremser... Kan jeg ha noe tull med den bremsekraft forsterkern jeg og?

 

Jeg tar imot tips og erfaringer med stor takk!

 

Og om noen som bor i Hamar området og har peiling på slikt kunne tenke seg og se på dette hadde jeg vært kjempetaknemlig... (er på Hamer noen uker fremover..) Er rimelig grønn på sånne ting som dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være "wastegate" ventilen, på disse bilene så vrides bladene i turboen etter trykk, kan være den som henger litt. vanlig på 2,5tdi i allefal...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være "wastegate" ventilen, på disse bilene så vrides bladene i turboen etter trykk, kan være den som henger litt. vanlig på 2,5tdi i allefal...

 

Oki godt tips. Hvordan sjekkes dette lettest? Er dette en del som kansje lønner seg å bytte? Pris ca? bilen har runna 200000 og litt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen flere meninger eller tips til hva det kan være? Er det skadelig å kjøre med bilen nå tro? virker jo normal, men har dårlig trøkk i bunn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mange ventiler og saker og ting som kan forårsake dette, EGR ventil kan være utett,manifoldtrykk ventilen kan gi feil signal,turboen kan være lei,en vakumslange kan være lekk,pakninger oringer etc etc.

Du må uansett få lest av feillager og se om du får noen indikasjon der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.