A4 B5 og 8,5"x20" ET 35 m/225.30.20 dekk

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt dette på en A4 B5 eller vet om noen som har hatt det? Går det fint uten og subbe foran,skal montere justerbart + muligens 8,5"x20" ET35 m/225.30.20 dekk. MÅ det valses eller går det uten?

Har i dag 8"x19" ET35 m/225.35.19 dekk,synes de stikker langt nok ut egentlig. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare å grovmåle å se om du har 1.25cm å gå på utover mot hjulbuen, ville da tro at dette skulle gå greit..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel kun 0,63 cm lengere ut i hjulbuen? Er jo kun snakk om en halv tomme fordelt på inn og utside av felg.. Vil tro det skulle gå bra jeg, sikkert andre som har lik dimmensjon som kan si litt om 20" der på B5.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig.. tenkte litt feil.. :)

Blir vel kun 0,63 cm lengere ut i hjulbuen? Er jo kun snakk om en halv tomme fordelt på inn og utside av felg.. Vil tro det skulle gå bra jeg, sikkert andre som har lik dimmensjon som kan si litt om 20" der på B5.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har hatt dette på en A4 B5 eller vet om noen som har hatt det? Går det fint uten og subbe foran,skal montere justerbart + muligens 8,5"x20" ET35 m/225.30.20 dekk. MÅ det valses eller går det uten?

Har i dag 8"x19" ET35 m/225.40.19 dekk,synes de stikker langt nok ut egentlig. : klø :

Han her har no en 99 modell s4 med 20" tsw felger:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=96825&highlight=s4

Odd Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20" er for stort på B5 spør du meg. Mye bedre med 19" og max senk;) hehe..

denne hadde 8.5 x 20 ET 35 men dekkene var 225/35-20 og han hadde store problemer med å få den lav nok forran selv med valsing av skjermene.:o

IMG_0513.jpg

IMG_0007.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne hadde 8.5 x 20 ET 35 men dekkene var 225/35-20 og han hadde store problemer med å få den lav nok forran selv med valsing av skjermene.:o

Hmm,ja.Men han har ikke full styling,jeg synes selv 19" så stort ut når jeg ikke hadde stylingen men nå synes jeg de ser så små ut. : klø : Men vil ikke ha bilen noe stivere egentlig heller.. : klø :

Merker man forskjellen i fra 19" -> 20" mtp stivhet etc?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ut og måle etterpå. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.....denne hadde 8.5 x 20 ET 35 men dekkene var 225/35-20 og han hadde store problemer med å få den lav nok forran selv med valsing av skjermene.:o

Som du selv antyder, 225/35 er helt håpløst hvis man skal ha 20" på B5. Hjulet blir ca. en tomme for stort. 225/30 er helt klart riktigere mtp rulleomkrets. Ellers er jeg faktisk enig med deg i at 20" ser litt snodig stort ut på B5. Ja til mer senk!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har både 20 å 19 til bmwen min å der er det 225x35-19 å 225x30-20 å det er stor forsjell ja på sporing støy å slag, men har gode dekk på 19 å nankang på 20tommerane. men er tøft med 20 på b5. 225x30-20 er nokk rett på din bil. då kan du ha den lav og,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se det ann egentlig,skal måle litt og sjekke plass. Blir uansett 225.30.20" dekk i så fall. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

annbefaler deg nok kanskje ikke 20".. hvis du har en stiv bil.. og kjører hvor som helst., , Mindre komfår med 20" enn 19" , synes nå jeg ...Kjører med 225 35 19 goodyear gsd3,, og 225 30 20 Pirelli P-zero nero,. Og merkbar forskjell på disse når det gjelder slag,, merker asfaltskjøtene i veien med 20"..;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

annbefaler deg nok kanskje ikke 20".. hvis du har en stiv bil.. og kjører hvor som helst., , Mindre komfår med 20" enn 19" , synes nå jeg ...Kjører med 225 35 19 goodyear gsd3,, og 225 30 20 Pirelli P-zero nero,. Og merkbar forskjell på disse når det gjelder slag,, merker asfaltskjøtene i veien med 20"..;)

Hehe,ja.Derfor tror jeg at jeg legger planene om 20" på hyllen for nå,skal uansett ha på justerbart så får se om det blir bra med 19" og skikkelig senk først. :)

Husker når jeg gikk i fra 18" -> 19" også,merket det GODT! ;) Skulle egentlig gått ned til 18" igjen men må lide litt for skjønnheten. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden 225/35 19 og 225/30 20 er like store hjul, så tillatter ikke 19 tom noe mer senk enn 20 tom. Unntaket er hvis man velger "for små" 19 toms dekk, f.eks 225/30 19 men det vil nok se rart ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det stor forskjell på hardhet etc når man går i fra 19-20"? Eller er det omtrent likt? : klø : Forskjellen på 35 og 30 profil er jo ikke all verden med når dekkene er kun 225 brede?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det stor forskjell på hardhet etc når man går i fra 19-20"? Eller er det omtrent likt? : klø : Forskjellen på 35 og 30 profil er jo ikke all verden med når dekkene er kun 225 brede?

Ikke all verden nei, men bittelitt mindre hardhet er det nok.

Grunnen til at du skal bytte er naturligvis at du skal ha det til å se bra ut! Jeg vil tro at det ser bedre ut med 19" og MYE senk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke all verden nei, men bittelitt mindre hardhet er det nok.

Grunnen til at du skal bytte er naturligvis at du skal ha det til å se bra ut! Jeg vil tro at det ser bedre ut med 19" og MYE senk:)

Mitt tips er å velge 215/30 20 og senk like mye ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.