Forskjellen på k-jet typer?

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noe forskjell på k-jet fra en 10v suge motor KV og feks 10vt MC? Vet de ser litt forskjellig ut, men hvordan er det med bensinmengde? Gir KV k-jetten mindre enn en "turbo k-jet"??

På forhånd takk:)

 

Jesper Graff

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er helt forskjellig. På KV er det helt mekanisk, på MC er det elektronisk styring i forhold til blandingsforhold og signal fra lambdasonde. KV-innsprut bør absolutt ikke brukes på MC, og ihvertfall ikke om man skal kjøre høyere trykk enn originalt, det er så og si garantert ras.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en turbokonvertert KH motor med volvodyser, hva annbefales å bruke på den?

Noen tips? Har K-jet fra KV. Men vil dette som han sier over her, ødelegge motoren?

 

JG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, systemet til KV har ingen mulighet for å øke bensinmengden særlig ut fra f.eks. ladetrykk og har heller ikke lambdasignal å regulere etter. Anbefales ikke, faren for ras er overhengende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, systemet til KV har ingen mulighet for å øke bensinmengden særlig ut fra f.eks. ladetrykk og har heller ikke lambdasignal å regulere etter. Anbefales ikke, faren for ras er overhengende.

 

Og da anbefaler du??:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger litt råd her nå:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.