El problemer pga tennigslås G2

Anbefalte innlegg

En av bilene mine har fått problemer med det elektrisk, og jeg har lokalistert problemet til å ligge rundt tenningslåsen. Når jeg rikler på koblingen som går inn på tenningslåsen kommer det og går. Slår ut masse elektrisk utstyr, bla hovedlys, vifte og visker.

Mener å huske noe om at dette er et vanlig problem på Golf 2. Kan noen fortelle meg hvilken del som må skigtes, om det en mye arbeid, og hvor man får tak i denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift bakstykke på tenningslåsen...vanlig feil det der...koster vel 3-400 for nytt bakstykke.

Kan kjøpes på møller.

Må ta av tenningslåsen for å få bytta den.snakk om en times jobb eller no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demontere rattet, Dekslene rundt rattstammen, Hendler for blink/visker og rattlåshuset med tenningslåsen.

 

Delen heter tennings-startbryter hos Møller.

 

I tillegg til denne trenger du en låsering som sitter på rattakselen. Den må ødelegges for å få av tenningslåsen/rattlåshuset. ( Hvis du har bil med tynt rattboss )

Biler med tykt rattboss har ei hylse som må trekkes av med avdrager istedenfor nevnte låsering. Tror det tykke bosset kom i 1988. Correct me if im wrong. : klø :

 

Uansett vil du se dette da du tar av rattet. Da ser du om det sitter en tynn gråsvart låsering og sperrer for ei stor fjør, eller om det er ei hylse som sperrer fjøra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker:) Da får jeg stikke innom Møller og handle litt da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til denne trenger du en låsering som sitter på rattakselen. Den må ødelegges for å få av tenningslåsen/rattlåshuset.

Nope, det trenger man ikke. Hvis du bare bruker en vannpumpetang kan du fint lirke av den låseringen og bruke den opp igjen etterpå. Men sørg for at du har mutteren som rattet er festet med skrudd på på rattstammen, hvis ikke kan du risikere å få en liten karamell av fjøra som kommer i x antall km/t (snakker ikke av erfaring, kun sunt vett):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope, det trenger man ikke. Hvis du bare bruker en vannpumpetang kan du fint lirke av den låseringen og bruke den opp igjen etterpå. Men sørg for at du har mutteren som rattet er festet med skrudd på på rattstammen, hvis ikke kan du risikere å få en liten karamell av fjøra som kommer i x antall km/t (snakker ikke av erfaring, kun sunt vett):)

 

Mulig mulig.....men tror den koster omtrent 4 kroner :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke rare summen, nei:) Men når jeg har gjort det, så har det vært på kveldstid, så da får man ikke tak i det lett akkurat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bare å løsne en skru på bunndelen å dra den av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, du tar ut en skrue, men låseringen og fjæra må av først. Også må du huske å ha nøkkelen i låsen, og vridd til "på" stillingen, for å frigjøre rattlåsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bare å løsne en skru på bunndelen å dra den av?

 

Ikke alle biler en kommer til skruen på uten å ta av rattlåshuset. Rattstammen/akselen blir i veien ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.