Anbefalte innlegg

Et hypotetisk spørsmål......

Hva om man glemte å sette på kontakten som er "på toppen" av motronic slik den står i bilen?...

Er dette "input" fra motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei.. har bestemt meg for å ta ut og åpne Motronic. pga. at det er en del eir på kontaktene.. Lurer på hva som er inni.

Hvor mye eir skal til for at det kokes inni der..?

 

Tenker å strippe en ledning å feste ene enden rundt håndleddet, andre i kjøkkenkranen.. (når jeg skal inni)

-Hva bør jeg tenke på, se etter? Har henta ei flaske elektrospray.... Håper på raskt svar/tips fra noen, er på tur å begynne nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei.. har bestemt meg for å ta ut og åpne Motronic. pga. at det er en del eir på kontaktene.. Lurer på hva som er inni.

Hvor mye eir skal til for at det kokes inni der..?

 

Tenker å strippe en ledning å feste ene enden rundt håndleddet, andre i kjøkkenkranen.. (når jeg skal inni)

-Hva bør jeg tenke på, se etter? Har henta ei flaske elektrospray.... Håper på raskt svar/tips fra noen, er på tur å begynne nå...

 

Det er ikke så mye å gjøre inni der, pinnene som kommer ut av boksen er rett og slett enden av to kretskort, kretskortene henger sammen med en bevegelig flatkabel. Men for all del, du kan jo se etter noen løse loddinger e.l.

 

 

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vpin.html#s4motp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte å se etter eir og sånn, om det har forplantet seg inn...!

sånn som jeg ser det bør følgende deler være ok:

 

Plugger, da disse er byttet uten forandring i problemet. Fortsatt syl2 som ikke fungerte.

Plugghetter da disse har vært flyttet rundt uten resultat.

Pos, da jeg har satt på en ny Pos til den som styrer de første syl. Forøvrig forflytta problemet seg til syl4 og dermed den andre pos, denne har jeg ikke bytta, men den fungerte jo fint først.

 

Altså, det er bare en syl som faller ut, men det var først syl2. Etter Pos 2 ble byttet begynte bilen å fuske på syl4

 

Tenker på to ting nå. Kan det ha med bensinleveranse å gjøre? Kan dette gjøre seg utslag i at motoren kun driver 4 sylindre?

Hva med kondens?? Bilen har jo mer eller mindre stått siden 1.des. og det er sikkert bare 15 liter på tanken.

Burde jeg testet litt kondensfjerner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

t

 

Tenker på to ting nå. Kan det ha med bensinleveranse å gjøre? Kan dette gjøre seg utslag i at motoren kun driver 4 sylindre?

Hva med kondens?? Bilen har jo mer eller mindre stått siden 1.des. og det er sikkert bare 15 liter på tanken.

Burde jeg testet litt kondensfjerner?

 

Flesk på litt kondensfjerner og skikkelig bensin (98). Prøvd å lese ut feilkoder med VagCom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt vagcom på nei.. enda.

Tenkte kanskje å teste med litt kondensfjerner og gasolin. Bynne med det rimeligste først...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta om på pluggene for å sjekke om noen av dem var ødelgat. Fortsatt syl 4 som fusker.

Byttet om på de to POS-ene, konstanterte at motoren fusker på syl4 uansett.

Målte motstand i pluggledninger, 5kOhm

 

Kan det være dysa som er gåen på fireren?

 

Jeg har et bensinfilter liggende som jeg har lyst å prøve på....

Byttet sist i sommer så dette er vel neppe problemet.. Har lyst uansett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen nykker litt opp til 5 syl gange når man kjører med MEGET varsomt pådrag noen ganger.

Om jeg holder turtallet stabilt over 2500 omdr. er det mulig å få 5syl gange.

 

Har hatt på Omega i bensinen (dyserens,,)

 

tanker og kondolanser mottas med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt dyse 4 med en av di andre og se om den forflytter seg da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også sjekke om du har gnist på alle plugger ved å ta av hele topp-lokket, sette pluggene inn i plugghettene, og legge lokket på siden så det blir kontakt mellom plugger og jord, og se om du har gnist. Obs, ta ut dyse-tilkoblingene når du gjøre dette, så du ikke spruter fullt med bensin. Unngå gjerne å ta borti plugger, coiler og slikt hvis du har noen til å vri på nøkkelen, KAN bli vondt :-)

plugger.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm, roy. det var lurt.. har jeg ikke tenkt på.

skal nå ut å skifte filter, så kanskje jeg får prøvd det der du beskriver etterpå når jeg får noen til å vri.

 

Da vil jeg jo vite om det er bensin eller elektrisk problem!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lukter bensin rundt bilen når den står å går. Samt at det er ingen feilmeldinger i vagcom på dysene.

Tror nok at coil4 har tatt kveld...?

 

Kunne godt ha prøvd Roy´s gnistsjekk, men tror jeg satser på å få lånt en coilrekke å testet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen fremgang??

 

Lurer jeg også på... Dette er vel det samme problemet som jeg har... Luktet det svovel når du kjører bilen med litt pådrag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.