#1 Skrevet Januar 2, 2008 Da jeg tenker å få tatt en liten service på gliset, lurer jeg på hvilken olje som vil være best til denne motoren? (ikke chippet, kjørt 150k) Dette blir et oljeskift utenom serviceintervallen, har det noe å si? Blir uansett å ta vanlig service i mai, da den skal inn ifølge servicehefte. Takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2008 Oljeskift kan du ta hver dag om du vil. Oljetype bør være en type helsyntolje. F.eks Castrol Magnatec 5-40. Veit mange med 1.8T bruker denne. Deriblant jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2008 Ok, takk for tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2008 Jeg kjøpte Fuchs Titan Supersyn 5W/40 i høst, og betalte 550 kr for 2x4liter, men ser på http://oljelageret.no/shop/osc/product_info.php?cPath=35&products_id=210 at prisen har økt "litt" siden sist. Men vi har rabatt på Oljelageret, minnes det er 10% eller noe. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=104944&highlight=oljelageret.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2008 Oljeskift kan du ta hver dag om du vil. Oljetype bør være en type helsyntolje. F.eks Castrol Magnatec 5-40. Veit mange med 1.8T bruker denne. Deriblant jeg. Eg og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2008 Eg og og jeg kjørte med denne også.. pluss på alle andre biler jeg har hatt/har.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 2, 2008 Kjører Castrol tws motorsport 10w60 på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2008 AGIP 5w40 helsynt på min 1.8T. Mekonomen: Castrol Magnatec 5w40 4liters kanne + 1liter ekstra + oljefilter = 900,- ca Heistad bil og caravan: AGIP 5w40 4liters kanne + 1 liter ekstra + oljefilter = 600,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 3, 2008 Supert, takk for innspill folkens! Hva er forskjell på 5w40 kontra 5w30 etc? Ser det er litt forskjellige betegnelser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 3, 2008 Supert, takk for innspill folkens!Hva er forskjell på 5w40 kontra 5w30 etc? Ser det er litt forskjellige betegnelser. 5w40: 5 angir hvor tykk oljen er når den er kald, 40 angir hvor tykk den er når den er varm. I dette tilfellet vil da 5w30 være mere tynnflytende enn 5w40 ved varm motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 3, 2008 AGIP 5w40 helsynt på min 1.8T. Mekonomen: Castrol Magnatec 5w40 4liters kanne + 1liter ekstra + oljefilter = 900,- ca Heistad bil og caravan: AGIP 5w40 4liters kanne + 1 liter ekstra + oljefilter = 600,- Åssen priser opererer de med på mekonomen i porsgrunn da?? Jeg gav jo langt fra dette når jeg handlet på kongvinger nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 3, 2008 Felleskjøpets helsyntetiske 800 kr for 10 liter (er Statoil olje) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 3, 2008 Åssen priser opererer de med på mekonomen i porsgrunn da?? Jeg gav jo langt fra dette når jeg handlet på kongvinger nå.. Mulig dem har no kampanje saker på gang. Kosta meg 1000,- om jeg hadde kjøpt en 4l dunk, og derimot 800,- om jeg hadde kjøpt samme 4l dunk + 1l dunk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 3, 2008 Fina First Synthetic. 200,- for 4 liter på Europris. Oljen har alle nødvendige (og unødvendige) godkjenninger fra VAG for bruk på 1,8T. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...