#1 Skrevet Januar 2, 2008 Eg her ein Passat 2001 mod. og der er ei av pærene gått. Tenkte at dette måtte være en smal sak å fikse selv, men etter litt knoting under panseret fant eg ut at det må sjekkes litt mer før eg prøver igjen. Har sjekket med en del verksteder nå og de sier eg må av med støtfangeren og ut med lykta for å få dette til samtidig som lykta må stilles inn på nytt etterpå og dette koster noen tusenlapper. Så kommer spørsmålet: Er det noen der ute som har byttet pære selv på Passat? Vennlig hilsen Ørjan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2008 Stemmer at frontfangeren må av og lykta taes ut ja. Bør også grunninstilles styreenheten til lysene slik at høydejusteringen stemmer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2008 Er dette vanskelig? Er det visse forhåndsregler eg bør ta med tanke på høyspenning osv? Spesialverktøy? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2008 Les denne: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=43236 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2008 Tusen hjertelig Som Per-Erik sier, hva gjør man ikke for å spare noen lapper -- Ørjan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2008 nå gleder jeg meg til en pære ryker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 2, 2008 Det skal gå å skifte Xenonpærer via hjulbuene også Det sitter et lite blindlokk der, ta det ut og du kommer til lokket som sitter bak xenonpæra. PS: det er veldig trangt, men har en kjenning som har gjort det slik på 2 Passater før. Selv har jeg ikke prøvd det på min 02 passat, jeg fulgte regla som beskrevet lengre opp i tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 3, 2008 Fy faen, jeg blir fysisk dårlig av å lese om biler som må demonteres for at man skal kunne få skiftet en pære. Det glade vanvidd. Samtidig synes jeg det er genialt med folk som Per-Erik, som lager så gode how-to-tråder som dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 4, 2008 Da har eg bestillt Xenon-match pærer til park lys og tåkelys så da bytter eg like godt alle pærene i samme slengen. Takk for alle tips -- Ørjan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 4, 2008 Når det er så mye jobb for å skifte pærer er det fornuftig å skifte alle i samme slengen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...