#1 Skrevet Januar 2, 2008 Har ett prosjekt som muligens blir børstet støv av og er i oppstarts fasen... Noen som har noen formening ang. ATP sitt kit til denne motoren? Hvor store dyser trenger man til ca.250hk? FPR? Hva slags chip anbefales? SNS? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2008 Har ATP kit på min corrado, godkjent ombygd, har gått 25k uten problemer nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2008 ATP sitt kit er vel bra, litt mye rør om du skal ha den på Golf, da ic er annerledes. ATP sin chip funker vel fint til 220hk med orginaldyser og 3,5 bar fpr. Til 250 hk trenger du minimum 308cc dyser på 3,5-3,8 bar og større mapsensor, med mindre du får plass til større turbo. Det er i hvertfall vanskelig å få plass til T3/4 på Corrado uten å bruke slegge på torpedoveggen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2008 Ok, har 3,5bar FPR så da er det bare å kjøre på med org. dyser... Vet noen hvilket ladetrykk man må opp på for å maxe ut org. dysene? Hvor stor MAP sensor er det org.? Hva med tenning? Justeres den til ca.6 grader uten blå føler og 3000rpm.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2008 Kommer an på hvilken chip du har når dysene makses. På ATP sin chip kommer du såvidt jeg husker ikke over 76% dc. Orginal mapsensor er 200kpa. Tenning 6-8 grader på 2500 rpm avhenging av chip 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2008 Hmmm..Så 1 bar ladetrykk er i realiteten max hvis ikke jeg er helt på jorde? Noen forslag til oppsett da? på Chip/dyser/map? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2008 Kan kjøre 1.15-1,2 bar med orginal mapsensor. Roger kjører vel 1,4-1,5 med sin 16vT, blir bare vanskelig å mappe og få bra i overgangen mellom 0,92 og 1,4 Jeg pleier å anbefale 3-3,5 bar fpr og røde dyser på G60T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...